Miten Suomessa voi olla työvoimapula kun täällä on niin paljon työttömiä?
Kertokaapa mulle te viisaammat että miten Suomessa siis voi olla työvoimapula kun täällä on työttömiä tosi paljon? Avoimia työpaikkoja on tosi vähän verrattuna työttömien määrään.
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Olisi kätevää, jos voisi työttömyysjonosso olevia ohjata töihin, joissa on väestä pulaa. Lääkäreiksi, hoitajiksi, puhelinmyyjiksi, feissareiksi jne.
Kiinan kulttuurivallankumouksen aikohin kuulemma tehtiin juuri niin. Porukkaa jaettiin töihin summa mutikassa riippumatta heidän taidoistaan tai toiveistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikosti koulutettuja on liikaa, hyvin koulutettuja liian vähän.
Juu. Mä olen prosessinhoitaja. Sit mulla on hitsaajan ammattitutkinto, olen hitsaannut tuhansia luokkasaumoja putkelle. Tehnyt putkiasentajan töitä yli 5-vuotta ja vähän aikaa sitten sain todistuksen talotekniikan putkiasennuspuolelta. ( opiskelin noin 5kk) ja valmistuin.
Töitä olen hakenut. Työttömänä olen.
Harjoittelijaksi varmaan pääsisi jonnekkin, jollakin kesäjonnen "palkalla"
Oletko valmis muuttamaan?
Niinpä.
Minäkin olen tietotekniikan tohtori, mutta täällä kainuun perämetsissä ei ole edes profesorin virkaa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikosti koulutettuja on liikaa, hyvin koulutettuja liian vähän.
Juu. Mä olen prosessinhoitaja. Sit mulla on hitsaajan ammattitutkinto, olen hitsaannut tuhansia luokkasaumoja putkelle. Tehnyt putkiasentajan töitä yli 5-vuotta ja vähän aikaa sitten sain todistuksen talotekniikan putkiasennuspuolelta. ( opiskelin noin 5kk) ja valmistuin.
Töitä olen hakenut. Työttömänä olen.
Harjoittelijaksi varmaan pääsisi jonnekkin, jollakin kesäjonnen "palkalla"
Oletko valmis muuttamaan?
Niinpä.
Minäkin olen tietotekniikan tohtori, mutta täällä kainuun perämetsissä ei ole edes profesorin virkaa tarjolla.
Kyllä kaikkien pitää olla valmiita jättämään perheensä ja muu ympäristönsä, jos tarve niin vaatii.
Työtön ei halua töihin. Tuet siinä menisi.
Ja ihmisoikeudethan siinä lähtevät, jos työn takia jopa 100 km pitää muuttaa.
Olisi kätevää, jos voisi työttömyysjonosso olevia ohjata töihin, joissa on väestä pulaa. Lääkäreiksi, hoitajiksi, puhelinmyyjiksi, feissareiksi jne.