Yrittäjät alkaneet sumuttaa nuoria kesätyöntekijöitä kevytyrittäjyyssopimuksilla
Olkaa tarkkana kun nuori tekee työsopimuksen. Se ei ehkä olekaan oikea työsopimus.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät ovat alhaisia rottia.
Yrittäjät maksavat sinunkin elämisesi sosiaalituilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin suurta kuin suomalaisen kapitalistin ahneus.
Sosialistin ahneus on suurempaa, eivät edes halua tehdä töitä lainkaan.
Mitäpä jos luette ensin paperit mihin nimenne kirjoitatte. Kukaan ei pakota alkamaan kevyt yrittäjiksi. Jos tuntuu siltä, että yrittäjät saavat liikaa rahaa, niin kannattaa alkaa itse sellaiseksi. Starttirahaa saa ja yrittäminen on kaikille avointa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jäätelökioskin myyjät on yrittäjiä, niin nehän voi sitten esim Raumalla päättää pitää kioskit kiinni RMJ'n aikaan ja mennä itse festareille. Sama tietysti kaikissa kaupungeissa, Porissa Jazzien aikaan, Turussa Ruisrockin jne. Yrittäjinä niillä on kaikki päätösvalta omissa käsissään 😁👍
Näin juuri, yrittäjä saa itse päättää koska tekee töitä. Jos ei tuolloin halua tehdä niin ei tee. Nythän se menee niin että yritys palkkaa työntekijän joka ilmoittaa jazzien aikaan että on kipeä ja menee jazzeille, parhaassa tapauksessa katkoo siellä kännissä jalkansa ja yrittäjä maksaa monien viikkojen sairaslomat. Ei kannata pitää jätskikioskia auki koko kesänä enää, koska sama tapahtuu seuraavan työntekijän kohdalla.
Itse palkaan vain yrittäjiä töihin mutta maksan heille hyvin, eipä tarvii miettiä sairaslomia tai kesälomia tai lomarahoja. Ne on huomioitu palkassa. Sovimme etukäteen mitkä päivät yrittäjä tekee ja teen itse loput.
Nuorten kohdalla voidaan puhua hyväksikäyttötilanteista. Etenkin ulkomaalaisten kohdalla määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos luette ensin paperit mihin nimenne kirjoitatte. Kukaan ei pakota alkamaan kevyt yrittäjiksi. Jos tuntuu siltä, että yrittäjät saavat liikaa rahaa, niin kannattaa alkaa itse sellaiseksi. Starttirahaa saa ja yrittäminen on kaikille avointa.
Kyllä! Jos haluaa yrittäjäksi, niin ostaa itse itselleen sen jäätelökioskin ja on sitten oman firmansa pomo, mutta yrittäjäksi toisen leipiin ei kannata lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin suurta kuin suomalaisen kapitalistin ahneus.
Sosialistin ahneus on suurempaa, eivät edes halua tehdä töitä lainkaan.
Oletpas tietämätön! Kansakoulusta on jo liikaa aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jäätelökioskin myyjät on yrittäjiä, niin nehän voi sitten esim Raumalla päättää pitää kioskit kiinni RMJ'n aikaan ja mennä itse festareille. Sama tietysti kaikissa kaupungeissa, Porissa Jazzien aikaan, Turussa Ruisrockin jne. Yrittäjinä niillä on kaikki päätösvalta omissa käsissään 😁👍
Näin juuri, yrittäjä saa itse päättää koska tekee töitä. Jos ei tuolloin halua tehdä niin ei tee. Nythän se menee niin että yritys palkkaa työntekijän joka ilmoittaa jazzien aikaan että on kipeä ja menee jazzeille, parhaassa tapauksessa katkoo siellä kännissä jalkansa ja yrittäjä maksaa monien viikkojen sairaslomat. Ei kannata pitää jätskikioskia auki koko kesänä enää, koska sama tapahtuu seuraavan työntekijän kohdalla.
Itse palkaan vain yrittäjiä töihin mutta maksan heille hyvin, eipä tarvii miettiä sairaslomia tai kesälomi
Entä jos kyseinen palkkaamasi yrittäjä keksiikin oivan markkinointikampanjan omatoimisesti ja myy lomasi aikana kaikki jädet puoleen hintaan? Hänhän on yrittäjä ja saa päättää itse kaikesta kun olet kerran luovuttanut vetovastuun yrityksestäsi eteenpäin
Jotkut eivät niitä työsopimuksiaan selvästikään lue kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä se pulma on. Ensimmäistä työpaikkaansa hakeva ei tiedä sääntöjä, ei tiedä työlainsäädännöstä, ei työnantajan velvollisuuksista tai omista oikeuksistaan. Nämä asiat opitaan ensimmäisessä työpaikassa. Jos ensimmäinen työnantaja kusettaa, nuori menettää luottamuksen työelämään jo kättelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Jos haluaa yrittäjäksi, niin ostaa itse itselleen sen jäätelökioskin ja on sitten oman firmansa pomo, mutta yrittäjäksi toisen leipiin ei kannata lähteä.
Onhan noita menestyviä alihankintayrityksiä. Se vaan pitää osata hinnoitella. Jos ei osaa, niin lähtee vaikka siitä että saadakseen kympin kouraan, tulee laskuttaa noin 30 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä se pulma on. Ensimmäistä työpaikkaansa hakeva ei tiedä sääntöjä, ei tiedä työlainsäädännöstä, ei työnantajan velvollisuuksista tai omista oikeuksistaan. Nämä asiat opitaan ensimmäisessä työpaikassa. Jos ensimmäinen työnantaja kusettaa, nuori menettää luottamuksen työelämään jo kättelyssä.
Meidän lapsille opetettiin koulussa muutama vuosi sitten
Just tulin sanomaan et kerro oletettu tuntipalkka vähintään kolmella kun alat kevytyrittäjäksi
Sopimuksen tarkistaminen ennen allekirjoittamista on ihan perusjuttu, jonka vammainenkin osaa
Vierailija kirjoitti:
Röh, röh!!!
Vierailija kirjoitti:
Se on yrittäjän päätös ja arvio ettei näin aurinkoisena päivänä ihmiset osta jäätelöä kun se sulaa. Luukku kiinni ja pillit pussiin 😙
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että tällä hetkellä ainoastaan Suomessa yrittäjät vihaa näin syvästi omia työntekijöitään. Tulette tällä tavalla kasvattamaan nuorista sukupolven, joka vihaa ja halveksii teitä ja jonka työsuoritusten vahtimiseen joudutte palkkaamaan ylimääräisiä työnjohtajia. Sen sukupolven lojaalius omalle työpaikalle on tasan nolla ja ihan kaikki missä vaan voidaan luistaa luistetaan. V'h'n niin kuin työntekijät entisessä Neuvostoliitossa.
Kapitalistin pohjattoman ahneuden huomaa kun kuuntelee Pentikäisen,Häkämiehen tai Waahlroosin juttuja kuinka duunarin asemaa pitää heikentää.
Vierailija kirjoitti:
Sopimuksen tarkistaminen ennen allekirjoittamista on ihan perusjuttu, jonka vammainenkin osaa
Ei voi olettaa, että joku 16v lapsi ymmärtää vielä lukea sopimusten koukeroita, kun päällimmäisenä ajatuksena on ilo ja into siitä, että saa kesätyöpaikan.
T: töitä välttelevä vasemmistolainen