Töistä irtisanoutuminen! Apua kaivataan
Oletko irtisanoutunut töistä ns. tyhjän päälle? Ei säästöjä, ei puolison tai läheisen tukea, ei heti uutta työpaikkaa? Miten selvisit?
Minulla on tilanne että haluan eroon nykyisestä työpaikastani heti kuin mahdollista, en vaan kestä päivääkään sitä ilmapiiriä enää. Minulla alkaa uudet suunnitelmat heinäkuussa, mitä mahdollisuuksia selvitä rahallisesti siihen asti. Vuokra 900e/kk plus muut laskut.
Kommentit (41)
Näillä spekseillä ei ole mitään mahdollisuutta irtisanoutua. Pakko kärvistellä heinäkuulle asti nykyisessä työpaikassa.
Koitapa vaihtoehtoa sairasloma. Josko työterveydestä saisi jokusen hetken vapaata, kun vuodatat sinne kaiken ja vähän pistät lisääkin tarvittaessa. Uniongelmiin kannattaa vedota.
Mene työterveyteen valittamaan ahdistusta, jonka huono työilmapiiri aiheuttaa?
Siitä saa helposti 2 kuukautta saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Näillä spekseillä ei ole mitään mahdollisuutta irtisanoutua. Pakko kärvistellä heinäkuulle asti nykyisessä työpaikassa.
Näin se vaan on. Nyt on jo toukokuu. Enää 2 kuukautta. Etkö mitenkään jaksa sinne asti? Tee vaikka kalenteri, mihin ruksit päiviä.
Saako oikeasti sairaslomaa noin vaan että jos ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Koitapa vaihtoehtoa sairasloma. Josko työterveydestä saisi jokusen hetken vapaata, kun vuodatat sinne kaiken ja vähän pistät lisääkin tarvittaessa. Uniongelmiin kannattaa vedota.
Uniongelmat on hyvä.
Onko Toriin mitään myytävää? Panttilaina? Muuta jonkun sukulaisen tai tuttavan luokse ja kämppä alivuokraukseen?
En ole koittanut, minulle taloudellinen turvallisuus on jostain syystä tosi tärkeää vaikka en ole missään vaiheessa (no, paitsi ehkä opiskelijana) ollut mitenkään erityisen heikossa taloudellisessa asemassa.
Kerran on ollut niin huono työpaikka että halusin lähteä nimenomaan sen takia, muuten muutokset ovat liittyneet urakehitykseen. Silloinkin odotin että oli nimi paperissa uuden firman kanssa ennen kuin irtisanouduin vanhast.a
Eikö sulla kesän alla ole yhtään pitämättömiä lomia? Ja lomarahoja?
En todellakaan jaksa 2kk kun jo tämä päivä vei voimat kokonaan. En yleensä itke julkisilla paikoilla mutta tänään itkin ekaa kertaa töissä enkä välittänyt huomaako joku. Oli niin paha olla.
Hae sairaslomaa pitkäksi aikaa. Ansaitset sinä aikana jopa enemmän kuin töissä. Itse olin näin monta vuotta ja sain alkuun sairauspäivärahaa ja sen jälkeen ansiostidonnaista jonka mukaan myös muutaman vuoden sairaspäivörahaa.
Ite saanu lähes 2 kk palkan verran, kun irtisanoutunut niin, että reilusti lomapäiviä pitämättä. Eli kyllähän sullekin tulis varmaan vähän extroja perus palkkaan verrattuna.
Vuodata lääkärille kaikki paha olo ja ahdistus ja uniongelmat ja painajaiset. Itke ja vihjaile, että sinulla on pelottavia ajatuksia.
No Haloo, 2 kk....sen jaksaa! Ja ensi hätään sitä saikkua niin saat ton hysterian poikki.
Minä en osaa valehdella enkä halua alkaa valehtelemaan. Onhan minulla toki kaikenlaisia stressin ja ahdistuksen tuomia ongelmia jotka siis töistä johtuvat, mutta itsetuhoinen en ole.
En myöskään haluaisi jäädä kyseiseen firmaan sairaslomalle. Eikös firma sen lystin joudu maksamaan? Toki olisi rahallisesti varmaan viisasta itselle mutta selviäisin mieluummin ilman jos vain jokin muu keino on. Esimerkiksi tämä että jos loput lomat saisikin maksettuna.
Olen sinnitellyt sen 2kk jo monta kertaa vuoden ajan. Nyt en vaan enää oikeasti jaksa. Olen niin loppu että ei kukaan varmaan edes usko miten loppu voi olla.
Saikkua ja perään vaikka kenkää, kiinnosta enää pennin jeniä tukea rikkaiden rikastumista ja silti ei perheellisen palkka riitä yhtään mihinkään enää. Kokoaikatyöstä, korkeakoulutettuna!
Vietetään nyt laatuaikaa alkuun vaikkapa vuosi, sitten voisi taas katsella. Ehkä.
Saat parin kuukauden karenssin eikä työttömyystukea tipu. Asumistukea saattaisi irrota. Ja muista että sinulla on irtisanomisaika, joten et voi heti lopettaa kun kerrot aikeistasi.