Olenko laastari vastaeronneelle miehelle?!?
Kannattaako aloittaa suhde miehen kaa, joka on eronnut 7 kk sitten 15 vuoden suhteesta?
Olen aina ajatellut, että eron käsittelyyn menee ainakin vuosi, jopa pidempään.
Mies haluaisi suhdetta, mutta edetä hitaasti. Niin minäkin, mutta tunnen olevani laastari. Mies ei osaa sanoa mitä haluaa, ja sen ymmärrän hyvin, ja totta kai kaipaa olkapäätä. En haluaisi olla laastarina ja likasankona. Luulen, että parempi on antaa hänen käsitellä eronsa ekana ja katsoa vaikka puolen vuoden päästä, mikä on tilanne.
Kommentit (10)
Jos sinusta siltä tuntuu, niin todennäköisesti olet. Miksi muuten ajattelisin tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinusta siltä tuntuu, niin todennäköisesti olet. Miksi muuten ajattelisin tuollaista?
ajattelisit*
Kyllä siihen eron käsittelyyn menee kauemmin kuin vuosi, ainakin jos se tyyppi on tekemisissä vielä exänsä kanssa.
Ja siis todellakin olet laastarisuhde. Ei se mies välttämättä YRITÄ johtaa sinua harhaan, vaan ei vain taida itsekään oikein olla tilanteensa tasalla.
Halu hitaaseen etenemiseen viittaa siihen, ettei ole oikeasti ihastunut sinuun, kun murehtii vielä entistä suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Miehellä on usein monta laastaria kunnes selviää perheen hajoamisesta. Näin ainakin oma kokemukseni. Olen ollut laastari.
Erosimme mieheni kanssa 14vuoden suhteesta ja edelleen on ajoittain vihainen ja kostonhaluinen minulle, olemme riidelleet paljon, lähettelee sydämmiä face tarinoihin yms. ja tekee tikusta asiaa soitellakseen.
Samaan aikaan tapailee uutta naista ja tämä nainen ei tiedä mitä hänen selän takana tapahtuu.
Pitää varmaan hänestäkin jollain tasolla, mutta ei ole vielä päässyt yli vanhasta, sanoi minulle itsekin ettei pysty edes ajattelemaan mitään yhteenmuuttoa/tulevaisuutta, vaikka kyseessä kaunis ja kiltti nainen.
Myös minulla on uusi suhde, ajoittain harmittaa ettei saatu vanhaa suhdetta toiminaan, mutta on niin hyvä olla etten vaihtaisi pois ikinä ja pitkään yritettiin saada vanha toimimaan eli kaikki kivet käännetty.
Kannattaa rauhassa seurailla ja kysellä miehen fiiliksiä, vaikka olisitkin laastari voit silti olla tärkeä.
On varmaankin halukkuutta, mutta kyse on onko mies valmis, onko taitoja, eli opittu edellisen suhteen haasteista ja valmius toimia uudella tavalla.
Mutta jos sinusta tuntuu, niin sitten se on niin, todellisuutesi ratkaisee.
Erosin 10 vuoden suhteesta, ja nykyisen mieheni näin ensimmäisen kerran, kun olin muuttamassa uuteen asuntooni. Neljän kuukauden päästä siitä alettiin seurustelemaan, ja tänä vuonna tulee 13 vuotta yhdessä. Joten oman kokemukseni mukaan pitkästä suhteesta voi siirtyä uuteen vakavaan suhteeseen nopeastikin, tosin olin kyllä tehnyt mielessäni eroa jo vuosia.
Vähän olet jo päättänyt asian?