Nainen, ovatko kuukautissuojasi kaupan kalliimpia vai halvimpia?
Kommentit (12)
Mun kuukautissuojat ovat kuukuppi ja kestositeet, joita käytän öisin kuukupin lisänä. Kestositeet tilasin raskausaikana (yli 10 vuotta sitten) ja tämä kyseinen kuukuppi on nyt 8 vuotta vanha. Ensimmäisen kuukupin ostin muistaakseni vuonna 2008, ja sen jälkeen olen käyttänyt kertakäyttöisiä kuukautissuojia jonkin verran, mutten säännöllisesti.
Sellaisia, jotka olen havainnut itselleni sopiviksi. Siteet eivät ärsytä ihoa ja hoitavat hommansa ilman ohivuotoja. Hinnalla ei ole väliä.
Halvimpia. Kalliimmissa on liikaa muovia tai jokin ihme koostumus, joka hiostaa pimppiä.
Vuokkoset cotton eli keskihintainen kaiketi. Ainoa mistä ei tule kutinaa ja hiivatulehdusta.
Mistä minä tiedän. Ostan sitä mistä en saa allergiaoireita ja rupia, eli vuokkosten cottonia. Ja mihin niistäkin on hävinnyt long versio kun pelkkää normaalia enää löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vuokkoset cotton eli keskihintainen kaiketi. Ainoa mistä ei tule kutinaa ja hiivatulehdusta.
Itselläkin nämä siteet ja sama perustelu. Tamponit ovat sitten kalliimmasta päästä, O.B. Halvemmat merkit evät pidä vuotoa ja ovat joskus pois vetäessä purkaantuneet pitkäksi vanunuoraksi.
Olisi kyllä mukavaa jos voisi ostaa ihan vain hinnan perusteella.
Mitä sä semmoista täältä kysyt? Eihän tämän palstan naisilla ole kuukautisia ollut pitkään aikaan.
Kuukuppia, eli ostaessa oli hintava/kaupan kallein, mutta kätevyydessään korvaamaton.
Kertakäyttösiteistä sain ihottumaa, kestoversiot sopii paremmin, niitä on pari varalla.
Sama kuppi on nyt ehkä seitsemättä vuotta, eli käyttökertojen perusteella kaupan halvin kuukautissuoja varmaankin.
Käytän kestositeitä, jotka olen ommellut kestovaippakankaiden jämäpaloista 15 vuotta sitten. Pintamateriaalina on mukavaa, hengittävää luonnonkuitukangasta. Joskus matkoilla käytän kertakäyttöisiä siteitä, mutta ne ovat epämukavan hiostavia.
Halvimpia