Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos cv:ssä on kymmenen vuoden aukko niin parantaako kuntouttava työtoiminta merkintä

Vierailija
29.04.2024 |

mahdollisuuksiani työllistyä? TE-virkailijan mielestä se näin tekee. Mitä mieltä te työnantajat olette asiasta? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on istunu henkirikoksesta kaksi 16 v kakkua, sen jälkeen niuvanniemessä 10 v suljetulla,ja jos on sitten 4 kk kuntouttavassa, "saada jalkaa oven väliin" niin kun työkkärin virkailija väittää?

Kuntouttavan jälkeen työnantajat kilpailevat sinusta

Vierailija
22/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta CV:ssä kertoo työnantajalle, että et ole täysin työkykyinen. Aukko CV:ssä ei välttämättä jos pystyt perustelemaan sen.

Jep, moni valehtelee sujuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaisi kuntouttavissa olleita. Se kertoo siitä että on joku rikollinen ollut tai on tai muuta ongelmaa joka vaikuttaa työn tekemiseen.

Vierailija
24/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin jotta pystyykö edes kuntouttava työtoiminta palauttamaan arjen hallinnan ja jämäköitymisen. Kyllä varmaan olisi ihan hyvä työntekijä, jollekin toiselle sillä minä en riskiä aio ottaa.

Vierailija
25/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavaa ei kannata mainita jos haluaa töihin. Kuntouttava on pahempi merkintä kuin työtön. Heti kysyttiin mikä minussa on vikana kun olen kuntouttavalla. Liian pitkä työttömyys oli syynä ja painostivat työkkäristä kuntouttavalle. 

Vierailija
26/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilisin jotta pystyykö edes kuntouttava työtoiminta palauttamaan arjen hallinnan ja jämäköitymisen. Kyllä varmaan olisi ihan hyvä työntekijä, jollekin toiselle sillä minä en riskiä aio ottaa.

Mitäpä sanoisit putkesta kolme kuukautta kuntouttavaa työtoimintaa täysillä tunneilla ja päivillä, kahden kuukauden työkokeilu ja puolen vuoden palkkatuettu työ?

Eiköhän yksitoista kuukautta kerro työkyvystä ihan hyvää?

Vierailija
27/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kysyi kerran että kauanko olin vankilassa kun oli cv ssä kuntouttava jonne työkkäri minut pakotti 3 kuukaudeksi. Ei se uskonut että en ole ollut vankilassa ja koskaan en ole mitään rikosta tehnyt edes. 

Vierailija
28/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voi ilmaista monella tapaa. Eikä tarvii edes valehdella.

Vierailija
29/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa se vähän parantaa. Jossain tilanteissa. Ei se sitä huonommaksikaan tee.

mutta oilisiko siinä, mitä olet sen 10 vuoden aukon ajan (tai edes osan siitå) jotain sellaista, minkå voisi kuitenkin kirjoittaa CVhen, vaikkei se olekaan ollut palkkatyötä? Ja oletko kokeillut, miltä osaamisperusteinen CV näyttäisi? Se usein toimii paremmin varsinkin ihmisillä joilla on paljon erilaisia pätkätöitä, se voisi toimia sinullakin jos jotwin osaamista kuitenkin on?

Mä en enää 40v jälkeen ole tehnyt kronologista cv:tä vaan lajitellut työkokemyksia alan ja tarvittavan osaamisen mukaan. Tyyliin koulutustehtävät, asiakaspalvelu, jne. Eikä mitään vanhoja kasaritöitä muutenkaan. Mistään ei paljastu, että olin 6 vuotta kotiäitinä, koska en laita päivämääriä työkokemuksiin. Annan tietty pyydettäessä työtodistukset, jos tarvii.

Vierailija
30/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, 29 unohti vastata kuntouttava työtoiminta - kysymykseen. Riippuisi alasta mihin haen laittaisinko. Asiantuntijahommiin en. Mutta jos hakisin jotain puutyö- tai korjaamohommaa ja olisin tehnyt kuntouttavassa jotain samantapaista niin mainitsisin kyllä.

Vierailija
31/31 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on cv, ei mikään elämänkerta romaani. Minulla on takana yli 35 vuotta töitä, mutta cv:ni alkaa vasta kymmenen vuoden takaa. Siinä on ne tärkeimmät ja ajankohtaisimmat tiedot.

Ei työnantajat halua lukea mitään herttasarja romaania työnhakijan elämästä. Lyhyt ja ytimekäs!

Nyt puhut täyttä asiaa. Ja kuka kirjoittaa romaanimuotoon elämäkerran? Joku joka haluaa valheita suoltaa sinnekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi