Jos cv:ssä on kymmenen vuoden aukko niin parantaako kuntouttava työtoiminta merkintä
mahdollisuuksiani työllistyä? TE-virkailijan mielestä se näin tekee. Mitä mieltä te työnantajat olette asiasta?
Kommentit (31)
Entä luottamustoimia? Jäsenyyksiä? Apurahoja?
Minulla tuollaisesta tulee ensimmäiseksi mieleen vankila, joten joku selitys olisi hyvä olla.
Itse kerroin hakemuksessa rehellisesti, että oli sairaus jakso 10v. Minkä aikana aktiivisesti kuntoutin itseäni monin tavoin tullakseni taas työkykyiseksi ja listasin mitä kaikkea siihen kuntoutukseen kuului. Lisäksi opiskelin ja harrastin sen mitä jaksoin kuntoutumisen lisäksi. Ei ollut kysyttävää haastattelussa, totesivat, että arvostivat rehellisyyttäni ja etenkin sitä, että en luovuttanut.
Cv:n teet itse. Oma ongelmasi, mitä siihen laitat. Sairaus on ihan ok syy aukkoon työhistoriassa tai hoitovapaalla/omaishoitajana olo.
Kuitenkin aika noloa, ettet ole yhtään kouluttautunut tuona aikana kun se on mahdollista jopa netitse.
Vierailija kirjoitti:
Cv:n teet itse. Oma ongelmasi, mitä siihen laitat. Sairaus on ihan ok syy aukkoon työhistoriassa tai hoitovapaalla/omaishoitajana olo.
Kuitenkin aika noloa, ettet ole yhtään kouluttautunut tuona aikana kun se on mahdollista jopa netitse.
Mikä on tämä netitse-koulu?
Kuntouttavaan ei terveitä panna. Miksi häpeät sairautta?
Saattaa se vähän parantaa. Jossain tilanteissa. Ei se sitä huonommaksikaan tee.
mutta oilisiko siinä, mitä olet sen 10 vuoden aukon ajan (tai edes osan siitå) jotain sellaista, minkå voisi kuitenkin kirjoittaa CVhen, vaikkei se olekaan ollut palkkatyötä? Ja oletko kokeillut, miltä osaamisperusteinen CV näyttäisi? Se usein toimii paremmin varsinkin ihmisillä joilla on paljon erilaisia pätkätöitä, se voisi toimia sinullakin jos jotwin osaamista kuitenkin on?
Ei.
Yritä saada jokin oikea työpaikka, esim. yritä saada työkokeilupaikka sellaisesta yrityksestä, johon voisit saada oikean työopaikan.
Kuntouttava ei auta mitään!
Tai jos satut joutumaan jollekin aktivointikurssille, johon kuuluu työhöntutustumisjakso, niin yritä saada se tutustumispaikka johonkin sellaiseen yritykseen, josta voisit sitten saada vaikka sijaisuuden jollei heti perään niin hetken päästä. Joku sairaalan logistiikkaosasto vaikkapa....
Se on cv, ei mikään elämänkerta romaani. Minulla on takana yli 35 vuotta töitä, mutta cv:ni alkaa vasta kymmenen vuoden takaa. Siinä on ne tärkeimmät ja ajankohtaisimmat tiedot.
Ei työnantajat halua lukea mitään herttasarja romaania työnhakijan elämästä. Lyhyt ja ytimekäs!
Ai, aloittaja kysyy työnantajilta, täällä vauva.fi:ssä.
Luuletko että täällä liikkuu montakin työnantajaa palstakirjoituksia lueskelemassa?
Kuntouttava työtoiminta on haittana ansioluettelossa.
Työkkärin virkailija on ikään kuin näiden työtoimintojen myyntimies.
Älä laita ansioluetteloon näitä "puujalka-töitä".
KEKSI jotain muuta. Inspirointi maan perii, tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
MENKÄÄ TÖIHIN!!!!.
Eilen Ylen teksti-tv:uutissa kerrottiin että työttömyys leviää entistä useammille aloille. Ja se leviäminen alkaa korkeakoulutettujen työttömäksi joutumisesta. Korkeakoulutettuja onkin nyt viimeisimpinä aikoina joutunut työttömiksi massoittain... Siinä uutisessa oli sellainen luku kuin 400, mutta en nyt muista oliko se 400 per kk, vai mikä se työttömäksi joutuneiden korkeakoulutettujen määrän aikajakso oli... kuitenkin 400....
ELI MENEPÄ SINÄ NYT ITTE SINNE TYÖHÖS VAAN JOS SULLA SELLAINEN VIELÄ ON!
Kuntouttava työtoiminta CV:ssä kertoo työnantajalle, että et ole täysin työkykyinen. Aukko CV:ssä ei välttämättä jos pystyt perustelemaan sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENKÄÄ TÖIHIN!!!!.
Eilen Ylen teksti-tv:uutissa kerrottiin että työttömyys leviää entistä useammille aloille. Ja se leviäminen alkaa korkeakoulutettujen työttömäksi joutumisesta. Korkeakoulutettuja onkin nyt viimeisimpinä aikoina joutunut työttömiksi massoittain... Siinä uutisessa oli sellainen luku kuin 400, mutta en nyt muista oliko se 400 per kk, vai mikä se työttömäksi joutuneiden korkeakoulutettujen määrän aikajakso oli... kuitenkin 400....
ELI MENEPÄ SINÄ NYT ITTE SINNE TYÖHÖS VAAN JOS SULLA SELLAINEN VIELÄ ON!
ELI SEN TEKSTI-TV-UUTISEN SISÄLTÖ OLI: TYÖTTÖMYYS LEVIÄÄ JA SYVENEE!
MINNES TYÖHÖN TÄSSÄ SITTEN MENNÄÄN!
Laitat vain mitä sattuu sinne luetteloon ihan sen mukaan minne haet. Tietenkään ei kannata ihan samalta paikkakunnalta niitä ansioita kerätä koska työnantajat saattavat tuntea toisensa. Ja niin vain saat juuri sellaisen kuin itse haluat 😁
Entäs jos on istunu henkirikoksesta kaksi 16 v kakkua, sen jälkeen niuvanniemessä 10 v suljetulla,ja jos on sitten 4 kk kuntouttavassa, "saada jalkaa oven väliin" niin kun työkkärin virkailija väittää?
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaan ei terveitä panna. Miksi häpeät sairautta?
Entäs jos on itse halunnut kuntouttavaan maksimi tunneilla ja päivillä?
Etkö ole esim. harrastanut mitään aktiivisesti niin että siitä on näyttöä? Opiskellut? Kilpaillut? Jne.