Puhemies Halla-aho: Vornasella mahdollisuus pyytää eroa eduskunnasta
Suomeksi sanottuna, jos ei tajua erota niin erotetaan. On muuten hyvin venäläinen tapa hoitaa asiat.
"Puhemies Jussi Halla-aho ei halua kommentoida sitä, miten perussuomalaiset mahdollisesti jatkaa Timo Vornasen tapauksen parissa. Hänen mukaansa Vornanen voi itse pyytää eroa eduskunnasta"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyhemies-halla-aho-vornasella-mahdo…
Kommentit (71)
On se ihan hyvä. Mitä nyt joskus juopuneena erehtyivät pedofiileja ahdistelemaan. Niitä piruja joutaisi kin vähemmäksi. Lienevätkö vihreiden suosikkeja, lastenpanijat.
Tyypillistä persuille.
"Emme erota häntä, mutta itse saa erota."
Selkärangattomien puolue.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä persuille.
EDUSKUNNASTA ei voi erottaa ennen kuin on vankeustuomio annettu.
Puolueesta voi, sitten sen kai pitäisi perustaa joku yhden hengen eduskuntaryhmä (kukaanhan ei tuollaista ota omaan puolueeseensa).
Vornaselle tarjotaan mahdollisuutta hypätä ikkunasta itse?
Vierailija kirjoitti:
Äijä onnistui pilaamaan elämänsä. Saa kenkää eduskunnasta ja myös poliisinvirasta toivottavasti. Eikä saa mistään enää ikinä töitä.
Kyllä hän vielä jotain työtä löytää, mutta ei poliisina. Varmaan on nyt järkyttynyt itsekin. Kuinkahan humalassa mahtoi olla. Oliko hänellä yleensäkin tapana pitää pyssyä povitaskussa. Tulee ajatus, että humalapäissään alkoi leikkiä poliisia ja ampui varoituslaukauksen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä persuille.
Kyllä hänet varmasti erotettaisiin, mutta se ei ole vielä kai mahdollista ennenkuin rikostutkinta on valmistunut. Mutta hän voi itse tehdä päätelmät ja erota. Varmaan kulisseissa häntä kehotetaan eroamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijä onnistui pilaamaan elämänsä. Saa kenkää eduskunnasta ja myös poliisinvirasta toivottavasti. Eikä saa mistään enää ikinä töitä.
Täällä minä toivon hänelle pitkää työuraa eduskunnassa.
Vornasen vaaliohjelmassa oli vaatimassa kovempia rangaistuksia. Kosahti jäällä omaan nilkkaan. Mikä miestä pelottaa kun muna pitää olla ladattu ase valmiina 🙄😁
>Mikä miestä pelottaa kun muna pitää olla ladattu ase valmiina 🙄😁
freudilainen?
Onko Vornanen kännissä puhumassa eduskunnassa, voi käykö hän muuten vaan hitaalla?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4b55a399-f010-4967-bf30-325d031e9…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan aikoinaan Hallaahokin hetken syrjässä rikostuomioitten takia.
Harmi kun vain ei tajunnut lähteä kävelemään
Vasemmistolla onkin kaikki putipuhtaita edustajia,rehellisiä,raittiita ja totuudenpuhujia
Mitä vassarit tähän liittyy edes? Vornanen (persu) ampui ja Jussi (persu) sanoi moikka.
Ja sitten heti seuraavissa eduskuntavaaleissa uudelleen ehdolle Juhantalon tyyliin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa persujen ajojahti. Kukaan ei kuollut.
Sinäkö puolustat, että kansanedustajalla saa olla valmiiksi ladattu ase yleisillä paikoilla taskussa ja vahvassa humalassa ampuilla.. Iäkäs poliisi miäs.. 👍
Se oli kännissä ja läpällä, ei mitään vakavaa.
On tää kyl kans yhdenlaista kun huumoria ei tajuta. Riikan kikkelijutuistaki vaan suututtiin, ja Junnilan hauskoista herjoista ja Ryydmänin vitsitkin oli muka huonoja..
No nyt ku Virmanen yritti nii v***u taas herneet nenään
tää oli kans vitsi senkin tosikot, huumorin kuuluu ILAHDUTTAA teitä hei tyhmät! NAURAKAA ja ILOSTUKAA älkääkä suuttuko, senki paskapäät!
Vierailija kirjoitti:
Hänet erotetetaan, jos tulee vankeustuomio ja 2/3 edustajista kannattaa eroa. Ongelma on, että oikeusprosessiin menee ainakin vuosi. Olisi kaikille osapuolille parempi, että eroaisi heti itse, koska ei hän käytännössä kuitenkaan tuon vuoden aikana voi edustajan toimea normaalisti hoitaa.
Antti Kaikkonen sai 5 kuukautta ehdollista vankeutta korruptiosta, ei erotettu puolueesta saati eduskunnasta. Tuosta ampumisesta maahan tulee lähes varmasti pienempi tuomio. Ampuminen ei ole hyvä juttu kansanedustajalle, mutta ei ole korruptiokaan. Noissa erottamisissa pitäisi noudattaa jotakin linjaa eikä vetää huutoäänestyksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänet erotetetaan, jos tulee vankeustuomio ja 2/3 edustajista kannattaa eroa. Ongelma on, että oikeusprosessiin menee ainakin vuosi. Olisi kaikille osapuolille parempi, että eroaisi heti itse, koska ei hän käytännössä kuitenkaan tuon vuoden aikana voi edustajan toimea normaalisti hoitaa.
Antti Kaikkonen sai 5 kuukautta ehdollista vankeutta korruptiosta, ei erotettu puolueesta saati eduskunnasta. Tuosta ampumisesta maahan tulee lähes varmasti pienempi tuomio. Ampuminen ei ole hyvä juttu kansanedustajalle, mutta ei ole korruptiokaan. Noissa erottamisissa pitäisi noudattaa jotakin linjaa eikä vetää huutoäänestyksen mukaan.
En mitenkään puolustele ammuskelua, mutta kumpikohan on oikeasti kansanedustajan työn kannalta raskauttavampaa, ampuu kerran maahan vai että on jäänyt kiinni korruptiosta...
Kaikkonen sai tuomion vaalirahajutussa, joka oli täyttä ajojahtia. Joku piti saada tuomituksi, kun media oli jauhanut pari vuotta asiasta. Ei varmasti ole Kaikkonen ainoa, jonka vaalirahat pitäisi tutkia samalla intensiteetillä.
Stubb sai 2,7 miljoonaa euroa presidentinvaalikampanjaansa...
Nuorisosäätiö perustettiin alun perin auttamaan nuoria keskustalaisia eteen päin politiikassa.
RKP saa kaikki vaalirahansa säätiöiltä, onko niitä edes tutkittu?
Vaalirahoittajat pitivät Ilkka Kanervalle 50 000 euroa maksaneet syntymäpäiväjuhlat, ei tuomiota.
Kaikkonen ei tarttunut aseeseen katukahakassa ja ammuskellut sillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkonen sai tuomion vaalirahajutussa, joka oli täyttä ajojahtia. Joku piti saada tuomituksi, kun media oli jauhanut pari vuotta asiasta. Ei varmasti ole Kaikkonen ainoa, jonka vaalirahat pitäisi tutkia samalla intensiteetillä.
Stubb sai 2,7 miljoonaa euroa presidentinvaalikampanjaansa...
Nuorisosäätiö perustettiin alun perin auttamaan nuoria keskustalaisia eteen päin politiikassa.
RKP saa kaikki vaalirahansa säätiöiltä, onko niitä edes tutkittu?
Vaalirahoittajat pitivät Ilkka Kanervalle 50 000 euroa maksaneet syntymäpäiväjuhlat, ei tuomiota.
Kaikkonen ei tarttunut aseeseen katukahakassa ja ammuskellut sillä.
Älä jauha paskaa. Nuorisosäätiön tehtävä ihan omien sääntöjensä mukaan on tukea nuorten (puoluekannasta riippumatta) itsenäistä asumista. Rahojen käyttö keskustan poliitikkojen vaalikampanjoihin on korruptiota eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minä Jussi Halla-aho harrastan itsekin *klunk* pistooliammuntaa. Puoluetoverini harrastus on *glup* oikeansuuntainen. Toki suotavaa olisi, että jos kerran aseella on pakko ampua, olkoon kohteena edes vihervasemmisto *punastuu*. Mieluummin he kuin joku muu. *juo vettä*
Kiitos Mestari!
Nuorisosäätiö perustettiin 1961 keskustanuorten toimesta alun perin tukemaan nuoria keskustalaisia politiikkoja. On aivan sama mitä säätiö nyt tekee, sillä ei ole mitään tekemistä keskustan kanssa.
Tuohan on persuliinille sulka hattuun. Sopeutumiseläke tulee ainakin, ja varmaan saa eniten ääniä persuista seuraavissa vaaleissa. Toki voi olla, ettei niillä kahdella äänellä eduskuntaan pääse.
Tyypillistä persuille.
Kyllä hänet varmasti erotettaisiin, mutta se ei ole vielä kai mahdollista ennenkuin rikostutkinta on valmistunut. Mutta hän voi itse tehdä päätelmät ja erota. Varmaan kulisseissa häntä kehotetaan eroamaan.
Puolueella olisi joka tapauksessa ollut mahdollisuus erottaa hänet eduskuntaryhmästä tutkinnan ajaksi vaikka jo heti perjantaina. Elettäkään ei ole tehty, vaan pelkkää vastuunpakoilua.
Pakkohan sen on itse erota. Tuossa tilanteessa aika mahdoton enää jatkaa tehtävissään vaikka se laillista olisikin siihen saakka kunnes tuomio on lainvoimainen.