Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka päivä ahdistaa

Vierailija
28.04.2024 |

Miten ihmeessä tästä ahdistuksesta pääsee eroon? Ainoa hetki kun ei ahdista on se, kun olen metsässä kävelyllä. Käynkin joka päivä, mutta arjen kiireiden takia en ehdi olla yleensä kuin hetken, joskus tunnin. Öisin nukun vain viisi tuntia kun ahdistus häiritsee unta. Olen käynyt lääkärillä, psykologilla ja terapiassa, olivat kaikki ihan mukavia ja hyviä juttuja, mutta ahdistus ei kyllä yhtään vähentynyt. On jatkunut jo 15 vuotta näin. Joka päivä. Mikä avuksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei nuo psykologit auta ahdistukseen. Tai lääkkeet. Ei auta. Mullakin oli aikoinaan ahdistusta. Se on ihan kauheaa.

Vierailija
2/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei nuo psykologit auta ahdistukseen. Tai lääkkeet. Ei auta. Mullakin oli aikoinaan ahdistusta. Se on ihan kauheaa.

Mikä sinua auttoi?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua auttoi?

ap

No mitä luulet?

Vierailija
4/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Vierailija
5/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala lukea historiaa, siellä on todella ahdistavaa ja epäinhimillistä toimintaa ihan valtavasti ja huomaat että sun elämässä on kaikki hyvin ja maailma nykyään on aika kiva paikka elää...

Vierailija
6/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ravintolisiä käytät?

Vierailija
7/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua auttoi?

ap

No mitä luulet?

Mikä vastaus toi on olevinaan, ihan kuin kyseessä ois joku itsestäänselvyys. Ei ole.

Vierailija
8/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus on minullekin tuttu, jo nuoruudesta asti. Minua ovat ajoittain auttaneet terapia, masennuslääkkeet sekä aiheeseen (kirjallisuuteen) tutustuminen. Silti ahdistus aina välillä palaa. Parhaan avun olen saanut yin-joogasta, sen avulla olen oppinut olemaan läsnä hetkessä, joka paradoksaalista kyllä, auttaa parhaiten ahdistukseen. Toivon että löytäisit sinäkin keinoja hallita ahdistustasi. 

Vierailija
9/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä auttaa siihen sekä joo asioiden kohtaaminen pysymällä läsnä. Sekä sen tajuaminen et asiat mitä kannat eivät edes kuulu sinun kannettavaksi, ts. ne eivät ole omia ajatuksiasi ja niille pitää vetää raja eikä imeä niitä muilta itseensä.

Vierailija
10/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kofeiini. Jätä alkoholi. 

Vierailija
11/11 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua auttoi?

ap

No mitä luulet?

Mikä vastaus toi on olevinaan, ihan kuin kyseessä ois joku itsestäänselvyys. Ei ole.

Vainii, no Jeesus autto sitten. Pikkuhiljaa aloin tajuamaan mistä ahdistus ehkä johtuu. Aloin myös ymmärtää miksi tämä maailma on niin järjetön. Välillä nautin työstä, ulkoilusta, luonnosta, ihmisistä, kunnes terveys alkoi brakaa. No vaikka oon kipee nyt, ei mikään haittaa, mun ajatukset on tulevaisuudessa. Ei tämän maailman tulevaisuudessa. Tunnen rakkautta ihmisiä kohtaan, rukoilen. Luotan Jumalaan.

Mun mielestä se on itsestään selvää että kukaan muu ei voi meitä auttaa, ja varsinkaan kukaan muu ei voi antaa tulevaisuutta. Meillä on sisällä kaipuu ikuisuuteen, mutta meitä yritetään sumuttaa, paholaisen metkut. Mutta täällä kun erehdyt sanomaan että Jeesus on vastaus niin kuraa tulee niskaan.

Tsemppiä ap:lle että jaksat ahdistuksen kanssa taivaltaa ja metsäretket pitää sut koossa. Se on hyvä jos metsään pääsee, ei kaikki pääse. Ehkä joku päivä helpottaa sullakin, ei elämä yleensä kokoajan vaan samaa ole. Tiedän että tuo on rankkaa. Muistelen kauhulla ahdistusta vaikka siitä on kauan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän