Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdevuodet ja runsaat yllätysvuodot

Vierailija
28.04.2024 |

Eli näitä on tullut tässä jo useamman vuoden. Ja on hormoonihoito. Viimeisen 5kk aikana tilanne on vähän rauhoittunut, mutta etenkin vähänkin suurempi fyysinen rasitus ja suurempi jonkin asian jännitys saa aikaan hirveän tulvan. Kävi taasen viikonloppuna näin kun jo ajattelin, että josko tilanne olisi jo eri. Tein porrasnousuja tunnin verran. Kun lähdin pois, niin menin vielä lähikauppaan käymään. Matkaan meni n.5 minuttia. Kun pääsin kauppaan, niin alkoi vuotaa yhtäkkiä kuin vesihanasta. Onneksi minulla oli side varmuuden vuoksi. Menin miltei heti kassalle ja sitten kiireesti kotiin, jonne matkassa meni n.5 min. Onneksi autossa oli käsipyyhe, jonka sain taiteltua penkille. Läpihän siinä housut vuoti jo automatkalla. Kotona sitten suoraan pesuhuoneeseen, vaatteet pyykkikoneeseen ja suihkuun. Vuoto rauhoittui sitten aika nopeasti, mutta mietin kaikkia kauhuskenaarioita mitä olisi voinut tapahtua. Onko muilla ollut tällaista? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua. En onneksi kauhea monta Niagaraa ole joutunut kokemaan, mutta yllätyskuukautisia tulee edelleen juuri silloin kun oletan niiden jo lopulta loppuneen. Onneksi ovat pysyneet ihan inhimillisissä mittasuhteissa. Tätä on kestänyt nyt useamman vuoden, en käytä hormonikorvaushoitoja.

Vierailija
2/4 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen 53 vuotias, jos sillä saa paremman käsityksen.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle lääkäriasemalle gynelle? Ultra? Ehkä eri kuin aiemmin, riittävän pätevä. Tarvitaan diagnoosi miksi vuotaa, onko vuotohäiriö vai muu ja mitä tehdään sille. Mikä pilleri sulla on käytössä kun tilanne on tuo. Ehkä estroogeeni ei ole oikea vuotohäiriöön. Mulla on Terolut joka ei ole estrogeeni 10pv kuussa. On myös Primolut olemassa ja varmaan paljon muitakin valmisteita. Ei ole hyvä arvailla palstalla syitä, erikoislääkäri osaa sanoa!

Vierailija
4/4 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt erikoislääkärillä. Tehtiin kaikki mahdolliset gynegolokiset toimenpiteet. Vastaukset olivat vaan, että ei ole myomia, kasvaimia, endometrioosia tai mitään poikkeamia. On Estrogeenia ja keltarauhashormonia jatkuvassa käytössä. Primolut sai vaan vuotamaan entistä hullummin. Lääkitystä muutettu useasti. Kunpa asiat aina selviäisikin lääkärissä.