Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sulaa hulluutta että kouluissa lapset on pakotetu vegaaniruokiin kun lapset ovat sitten nälissään kun ei kukaan halua syödä vegeruokia

Vierailija
28.04.2024 |

nyt pitää lopettaa lasten kidutus ja tarjota lihaa, kanaa ja kalaa joka päivä

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko outo, kun olin kouluaikoina onnellinen kouluruokailun olemassaolosta, oli sitten puuroa tai pyttistä? Minusta ainoa hyväksyttävä syy nyrpistelylle oli home tai muu pilaantuneisuus, poislukien muiden erityisruokavalioihin liittyvät asiat. Kukaan ihminen ei tarvitse joka päivä lihaa tai muuta eläinperäistä ravintoa ollakseen kylläinen.

Syön itse myös lihaa. Kasvikunnan tuotteisiin perustuva ruokavalio ei maata kaada, pikemmin päinvastoin.

Vierailija
162/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin myös mielissäni siitä, että saan lämpimän aterian kouluaikoina. Yhtään ruokaa ei ollut, mitä en olisi syönyt. Tämä johtuu siitä, että kotona valmistettiin ruokia monenlaisia. Nälkäänsä sitä syö mitä tarjolla on. Nykyisin olen kohdannut sellaista, että jopa kotona nyrpistellään nokkaa ja valitetaan tarjottavista aterioista. Sitten saa olla syömättä päivän. Seuraavana päivänä ruoka saattaa maistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksista on vaikea tehdä niin vastenmielistä ruokaa ettei sitä voisi syödä. Liharuokien taas pitää olla todella laadukkaasta lihasta kunnolla tehtyjä, että niitä voi syödä. Mikään ei ole ällöttävämpää, kuin huonolaatuinen huonostikypsennetty liha. Kauheita kumipalloja joita ei saa millään pureskeltua saati nieltyä.

Vierailija
164/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kukaan ei halua? Itse olisin halunnut syödä kasvisruokaa koulussa ollessani, mutta ysärillä oli lähinnä pelkkää lihamoskaa kouluruokana.

Vierailija
165/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla ainakin mun (sekaani mikälisikäli kiinnostaa) lapselle maistuu koulussa ruoka kuin ruoka koska ei ole nirso.

Vierailija
166/185 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuten eräs professori sanoi, jos esi-isämme olisivat eläneet kasvisruualla ei ihmiskuntaa olisi olemassa, se kiteyttää hyvin asian

Mutta ei ihmiskuntaa olisi siinäkään tapauksessa, jos oltaisiin pysytty luonnonmukaisessa ruokavaliossa eli metsästäjä-keräilijän ruokavaliossa.

Nykyinen ihmiskunta ja tieto on mahdollista ainoastaan viljelyn ansiosta ja viljatuotteet on vegeä.

Puuroa, leipää ja perunaa naamaan vaan. On vegeä, maistuu kaikille ja maha tulee täyteen. Eikä maksa paljon.

Vierailija
167/185 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lasten pitäisi antaa syödä ilmasto pilalle?

Lukenut, että lasten aivot tarvitsevat kehittyäkseen eläinrasvoja. Pitääkö paikkansa. Ainakin kolmannen polven kasvisruokailijaperheessä nuorimmassa polvessa on huolestuttavia merkkejä.

Tämä juuri on se iso ongelma kun lapsille ei tarjota liha/kana/kala tuotteita riittävästi, aivot eivät kehity kuten pitäisi ja PISA tulokset ovat tästä yksi hyvä esimerkki, ne ovat laskeneet sitä enemmän mitä enemmän on siirrytty kasviksiin.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Kasvattakaa lapsenne ja olkaa läsnä, älkääkä tehkö ruoasta tämmöistä ongelmaa. Ihan turha syyttää koulun opetusta tai kouluruokaa ongelmasta, joka johtuu omasta ja lapsille välitetystä asennevammasta. 

Vierailija
168/185 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä maksaja löytyisi. 

Kouluaterian raaka-aineet saavat maksaa alle euron, jos joka päivä lihaa tai kalaa, joka toinen päivä ei olisi mahdolisuutta tarjota köuluruokailua. Tai sitten köuluruoka maksulliseksi, niin kuin muissa maissa. 

Vierailija
169/185 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä maksaja löytyisi. 

Kouluaterian raaka-aineet saavat maksaa alle euron, jos joka päivä lihaa tai kalaa, joka toinen päivä ei olisi mahdolisuutta tarjota köuluruokailua. Tai sitten köuluruoka maksulliseksi, niin kuin muissa maissa. 

Lopetetaan maksaminen EU:lle niin saadaan suomalaisille lapsille upeat ateriat.

Vierailija
170/185 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulussa on joka päivä tarjolla kasvisversio ja tavallinen versio. Pinaattiletut ja vastaavat ovat samalla niitä molempia, mutta lisukkeita on erilaisia.

Pinaattiletut eivät muuten ole kovin suosittuja. 

Ai. Omien lasten koulussa on tuhat oppilasta, ja pinaattiletut ovat aina toiveruokaviikolla ykkösenä tai kakkosena.

Vierailija
171/185 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin todella nirso koko kouluikäni kouluruuan suhteen ja oli todella harvinaista jos jonakin päivänä sain syötyä koulussa vatsani täyteen. Vaikka elin koulupäiväni ajan vähällä ravinnolla kyllä minusta silti terve aikuinen kasvoi. Vanhempani eivät tehneet huonosta koulupäivän aikaisesta syömisestäni numeroa vaikka tiesivät sen, kotona pidettiin huoli, että lapset saivat joka päivä vatsansa täyteen äidin tekemää maistuvaa ja terveellistä kotiruokaa. Valitettavasti tänä päivänä ei voi kaikkien lasten kohdalla luottaa siihen, että saavat kotona säännöllisesti hyvää ja terveellistä ruokaa ja siksi olisi tärkeää, että kouluruoka olisi maistuvaa ja sitä myös syötäisiin. Luuletteko, että kouluissa tarjottava ruoka on maultaan ja koostumukseltaan sellaista, että se kävisi kaupaksi myös aikuisten työpaikkaruokalassa? Valitettavasti luulen ettei kovin moni aikuinen olisi ihan tyytyväinen jos joutuisu syömään kouluruokaa. 

Vierailija
172/185 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin todella nirso koko kouluikäni kouluruuan suhteen ja oli todella harvinaista jos jonakin päivänä sain syötyä koulussa vatsani täyteen. Vaikka elin koulupäiväni ajan vähällä ravinnolla kyllä minusta silti terve aikuinen kasvoi. Vanhempani eivät tehneet huonosta koulupäivän aikaisesta syömisestäni numeroa vaikka tiesivät sen, kotona pidettiin huoli, että lapset saivat joka päivä vatsansa täyteen äidin tekemää maistuvaa ja terveellistä kotiruokaa. Valitettavasti tänä päivänä ei voi kaikkien lasten kohdalla luottaa siihen, että saavat kotona säännöllisesti hyvää ja terveellistä ruokaa ja siksi olisi tärkeää, että kouluruoka olisi maistuvaa ja sitä myös syötäisiin. Luuletteko, että kouluissa tarjottava ruoka on maultaan ja koostumukseltaan sellaista, että se kävisi kaupaksi myös aikuisten työpaikkaruokalassa? Valitettavasti luulen ettei kovin moni aikuinen olisi ihan tyytyväinen jos joutuisu syömään kouluruokaa. 

Eihän se samaa tasoa ole, kuin aikuisten lounasruoka. Kustannukset ovat jotain euron tai pari annos, ja ruoka tehdään ainakin isoissa kaupungeissa keskuskeittiöissä. Lounasruokaloissa ruoka kuitenkin tehdään vähän isommalla rahalla ja yleensä siellä ihan paikan päällä, ainakin niissä paikoissa, missä se on hyvää. 

Itse opettajana syön kouluruokaa aina välillä, se on meille opettajille sen verran kallista, että usein on omat eväät. Jotkut ruoat ovat ihan hyviä, mutta aika einespitoista se ruoka on, ja aika usein sellaista, että jo tunnin, kahden päästä on kova nälkä.

Vierailija
173/185 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän koulussa mitään vegaaniruokaa ole. Tuskin usein muuallakaan. Aika kummallinen on tuo otsikko.

Jos kotona ei tehdä oikeaa ruokaa koskaan, niin tietysti se lapsi haluaa koulussakin elää hamppareilla ja sipseillä ja limsalla.

Vierailija
174/185 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahdataan toiselta puolelta maapalloa kasviksia hedelmiä yms. ja samassa lauseessa pelastetaan maailma. Soijakaan kun ei ole kotimaista vaikka sitä kuinka kehutaan ekologiseksi.

Vierailija
175/185 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen ruoka on ilmaista ruokaa ja sitä syödään silloin kun on saatavilla. Ikävä kyllä, kouluruokaa oppii arvostamaan vasta aikuisena kun joutuu itse hankkimaan ja tekemään ruokansa.

Vierailija
176/185 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus voisi lopettaa koko kouluruokailun paitsi niiltä köyhiltä, joille se kelpaa.

Harvassa maassa mitään monen ruokalajin  kouluruokailua onkaan. Lapsilla on eväät tai menevät kotiin syömään lounaan.

Kaukaisen etelän kouluissa tarjotaan joka päivä puuroa ja hyvin kelpaa lapsille.

Vierailija
177/185 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että missään koulussa tarjotaan pelkästään vegaanista ruokaa. Sitä ei välttämättä saa, vaikka haluaisi.

Vierailija
178/185 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviruokavaihtoehtoa pitää olla aina tarjolla.

Tähän vedoten ihmettelen, että miksi muut pakotetaan syömään kasvisruokaa.

Muuten minusta ok tarjota kasvisruokaa, mutta sitten samat säännöt kaikille. Vegaanikot syökööt myös liharuokia välillä.

Kasvisruoka sopii sekasyöjänruokavalioon. Miksi kasvisruuan tarjoaminen olisi siis ongelma?

Vierailija
179/185 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahdataan toiselta puolelta maapalloa kasviksia hedelmiä yms. ja samassa lauseessa pelastetaan maailma. Soijakaan kun ei ole kotimaista vaikka sitä kuinka kehutaan ekologiseksi.

Ulkolaisen kasviksen hiilijalanjälki voi helpostikin olla pienempi kuin kotimaisen kasviksen. 

Vierailija
180/185 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän pätee sitten kaikkiin ruokiin joita lapset eivät syö. Ja kyllä meillä ainakin pinaattiletut ja puurot menivät kuin kuumille kiville, ettei kaikki kasvisruoka huonoa ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme