Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveys

Vierailija
28.04.2024 |

Mulla on ollut mt-ongelmia niin kauan kun muistan. Jo seitsemän vuotiaana mulla alkoi ptsd ja ocd oireet. Oon testannut niin monia eri mielialalääkkeitä ja tällä hetkelläkin menee kaks masennuslääkettä maksimina. Tuntuu, että jatkuvasti tulee vastoinkäymisiä joko oman terveyden kanssa tai sitten perheessä kuormittavia ongelmia. Oon käynyt terapiassa vaihtelevasti 10 vuotta, mut tuntuu et mikään ei auta, enkä mitenkään pysty suhtautumaan näihin vastoinkäymisiin enää positiivisesti. Kun yhdestä vastoinkäymisestä toipuu niin menee alle puol vuotta ja seuraava vastoinkäyminen iskee. Enkä puhu nyt mistään pienistä vastoinkäymisistä vaan esimerkiksi viimeisen viiden vuoden sisällä perheenjäsen joutunut vankilaan, itselle tullut polyneuropatia ja tehty sydänoperaatio, oon eronnut henkisesti väkivaltaisesta suhteesta, nykyisen kumppanin isä kuollut, kaksi isovanhempaa kuollut, oon ollut mun alaikäsistä sisaruksista vastuussa ku vanhemmat asunut ulkomailla jne.. Muuttuuko tää koskaan paremmaksi? En tiiä kauan jaksan jos tää jatkuu samaa rataa. Miten ihmiset selvii kaikista tämmösistä? Tuntuu et jatkuvasti koitan tsempata ja mennä eteenpäin omassa elämässä, mut nyt ei enää vaan jaksa. Onks mun resilienssi vaan niin matala, että en jaksa?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän