Onko mielestäsi ok mennä sukkasillaan ulkoterassille kyläilyn yhteydessä? Ja palata takaisin pihalta samoilla sukilla sisälle?
Meillä on täysin kattamaton terassipiha, johon sataa vettä, kerääntyy pölyä, hiekkaa, likaa, siitepölyä jne. Pestään sitä toki aika ajoin, mutta itse TIETENKIN käytetään kenkiä pihalla.
Meillä kävi vieraita, jotka menivät sukkasillaan terassille. Ei siis vietetty aikaa siellä, kun ei näin kylmällä ulkona voi istua. Mutta kävivät katsomassa, minkälainen piha meillä on. Ei oltu vielä edes talven jälkeen pesty sitä, mutta vaikka oltaisiin, ei olisi tullut mieleeni mennä sinne sukkasilleen.
Olenko jotenkin nipo? Enhän minä menisi asfaltillekaan sukkasilleen ja palaisi jonkun kotiin samoilla sukilla. Suomessa käytetään kenkiä ulkona ja sisällä ei, koska ulkona on likaista!
Jouduin sitten pesemään lattiat näiden urpojen käynnin jälkeen.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et ole nipo, typeriä vieraita. Ja jonka mielestä tämä on täysin ok on yhtä typerä myös. Tietenkään noin ei toimita yhtään missään. Myös aika tilannetajutonta paukata toisten pihalle varsinkin tähän aikaan vuodesta kun ollut tyyliin puoli päivää hyvä keli, vielä ilman että kysytään haluaako nähdä pihaa tms.
Ja jep, en todella halua meille vieraita koska useat ihmiset ovat näin ajattelemattomia, ei riitä hermo.
Emännän olisi pitänyt älytä itse sanoa, että terassille ei ole menemistä likaisuuden takia. Tai sitten vaihtohtoisesti olisi voinut pyytää vieraita laittamaan omat ulkokenkänsä terassilla käynnin ajaksi. Asia on todella Ap:n oma moka, ei mikään ruikutuksen aihe. Turha nipo mikä nipo.
Emännän?
Tuskin tuo Ap teksteistä päätellen isäntäkään on. Emännäksi sanotaan myös tätä naista, jonka vieraaksi joku kodin ulkopuolinen ihminen tulee. Joko ymmärsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et varaa vieraillesi tohveleita terassin ovelle? Meillä on aina korillinen esillä kun tulee vieraita.
Mitä ihmeen tohveleita? Miksei voi ottaa niitä omia kenkiään?
ap
Päästä ne vieraat sisään kengät jalassa. Jos on juhlat, juhlapukuun kuuluu aina kengät, on juntti tyylivirhe kulkea silloin sukkasillaan.
Meidän parketilla ei kuljeta kengät jalassa.
Älä sitten järjestä juhlia, sillähån tuo ongelma on ratkaistu.
Ymmärrän sinua.
Minua ei haittaa jos lattia likaantuu (se on helppo pestä), mutta kotini on täynnä hienoja mattoja.
Eri asia kesällä kun parveketta pidetään siistinä, silloin itsekin kävelemme paljain jaloin sisään ja ulos.
Et ole nipo. Minäkään en ymmärrä mitä tuollaisten ihmisten päässä liikkuu. Itse en menisi sukkasillaan ulkotiloihin sotkemaan sukkiani. Siinähän sotkeentuu omat kengätkin sukkien mukana. Ja juuri tuo, että lika kantautuu sisälle likaisten sukkien mukana. Ihmiset ovat ajattelemattomia. Kannattaa hommata vieraskäyttöön muutamat släbärit terassin ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen nipo. Sain pestä uuden valkoisen maton sen jälkeen kun vieraat ramppasivat likaisella parvekkeella tupakalla. Olin asunut asunnossa vasta vähän aikaa eikä tullut mieleen että se lattia olisi ollut niin likainen talven jäljiltä. Lisäksi olin aika kiltti sanomaan mitään joten siinähän sitten pesin maton. Nykyisin en enää suostuisi olemaan hiljaa jos joku sotkee.
Minun huushollissa sattui yli 20 v sitten juttu, joka vieläkin ihmetyttää. Isännän sisko miehineen oli tulossa kylään. Katoin pöydän ja laitoin eka kertaa pöydälle iso kauniin liinan, jonka olin teetättänyt vanhalla käsitöitä harrastavalta mummolta, maksoi 100 markkaa. No, eiköhän laittanut tämä tomppeli kylässä oleva mies paljaan käytetyn ja märän pussin liinan päälle. Liina tietenkin pilalla, kun en saanut teetahraa pois ja pesun jälkeen olisi tämä kudottu liina pitänyt pingoittaa uudelleen, siten että jokainenen silmukka olisi kiristetty nuppineuloilla tyroksilevyn päälle. Mies teki tuhotyönsä aivan tahallaan, kun kotonaan kyllä osasi laittaa käytetyn teepussin lautasen reunalle. Vieläkin harmittaa. Ei mitään pahoitteluja esittänyt ja vaimonsa heittäytyi sokeaksi eikä muka nähnyt mitä miehensä teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et varaa vieraillesi tohveleita terassin ovelle? Meillä on aina korillinen esillä kun tulee vieraita.
Mitä ihmeen tohveleita? Miksei voi ottaa niitä omia kenkiään?
ap
Päästä ne vieraat sisään kengät jalassa. Jos on juhlat, juhlapukuun kuuluu aina kengät, on juntti tyylivirhe kulkea silloin sukkasillaan.
Meidän parketilla ei kuljeta kengät jalassa.
Älä sitten järjestä juhlia, sillähån tuo ongelma on ratkaistu.
Meillä ymmärtää vieraat jättääkenkänsä eteiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen nipo. Sain pestä uuden valkoisen maton sen jälkeen kun vieraat ramppasivat likaisella parvekkeella tupakalla. Olin asunut asunnossa vasta vähän aikaa eikä tullut mieleen että se lattia olisi ollut niin likainen talven jäljiltä. Lisäksi olin aika kiltti sanomaan mitään joten siinähän sitten pesin maton. Nykyisin en enää suostuisi olemaan hiljaa jos joku sotkee.
Minun huushollissa sattui yli 20 v sitten juttu, joka vieläkin ihmetyttää. Isännän sisko miehineen oli tulossa kylään. Katoin pöydän ja laitoin eka kertaa pöydälle iso kauniin liinan, jonka olin teetättänyt vanhalla käsitöitä harrastavalta mummolta, maksoi 100 markkaa. No, eiköhän laittanut tämä tomppeli kylässä oleva mies paljaan käytetyn ja märän pussin liinan päälle. Liina tietenkin pilalla, kun en saanut teetahraa pois ja pesun jälkeen olisi tämä kudottu liina pitänyt pingo
Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, meillä käytetään kahvipöydässä omaa risteilijää teepusseille. Ei tarvitse laittaa märkää pussia oman lautasen reunalle kastelemaan kupin pohjaa.
Oletan, että isäntä/emäntä kertoo, pitääkö/kannattaako partsille laittaa kengät. Eri ihmisillä on eri siisteyskäsitykset.
Ylipäänsä nämä oletukset että kaikki tuntee ja tietää samat asiat, on tyhmiä. Avatkaa suunne siinä tilanteessa, niin ongelmilta vältytään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olisit pessyt ennakkoon sen terassin lattian ja kaiteet kun sinulta ei löytynyt munaa kieltää terassille menoa. Oma mokasi tuo on.
Osa ihmisistä huomio tuollaiset asiat, suurin osa ei. Terassi lasketaan olohuoneen jatkeeksi.
Mä en aidosti ymmärrä, miten jollekin tulee mieleen mennä pelkillä sukilla ulos. Miksei sitten tule pelkillä sukilla perille asti ja kulje autosta meille niillä sukilla?
Ulkotila on ulkotila, ei kai sillä lattia- tai maamateriaalilla ole mitään väliä? Vai menettekö te nurmikollekin sukillanne?
ap
Kuivana kesäpäivänä voi käväistä nurmella sukkasillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kerran kaveri kyläilemässä kun asuin vielä opiskelijakämpässä jossa sänky oli olkkarissa. Tämä kaverini kävi sukkasillaan tupakalla pihalla sateessa ja palasi sitten märillä sukilla asuntooni, SÄNGYLLENI istumaan niin että jalatkin olivat sängyllä.
Kysyin, että pitäiskö sukat laittaa vaikka pussiin että saisi kotiin vietyä pesuun. Ei, kun viilentävät nyt mukavasti jalkoja.
Hyi hitto.
Minä olisin sanonut, että justiinsa ne likaiset jalat pois mun sängystä. Oletko sinä vaj akki kun et osaa puoliasi pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun huushollissa sattui yli 20 v sitten juttu, joka vieläkin ihmetyttää. Isännän sisko miehineen oli tulossa kylään. Katoin pöydän ja laitoin eka kertaa pöydälle iso kauniin liinan, jonka olin teetättänyt vanhalla käsitöitä harrastavalta mummolta, maksoi 100 markkaa. No, eiköhän laittanut tämä tomppeli kylässä oleva mies paljaan käytetyn ja märän pussin liinan päälle. Liina tietenkin pilalla, kun en saanut teetahraa pois ja pesun jälkeen olisi tämä kudottu liina pitänyt pingo
Ja sinä vaan katsout vierestä? Meiltä olisi ukko ja sisar lähteneet vähön äkkiä ulos.
Terassi on olohuoneen jatko.
Onko teillä kengät jalassa olohuoneessa?
Meillä avattiin terassi ja ulkonaruokailukausi tänään.
puhut niin totta. ottaa aivoon kun asuntoesittelyissäkin välittäjää myöten rampataan parvekkeilla,terasseilla sukilla tai ne tötsöt jaloissa. minäpä kule sanon suoraan et mene, ellet laita näitä: olen parvekkeen oven eteen varannut toki omat,mutta myös vieraalle sandaaleja,muovisia helppo pestä,kärki auki, ulos aikoinaan myös croksi tapaisia jos nurmea.mutta parvekkeen oven pieleen sisäpuolelle tietysti jo,ette siellä ulkopuolella nyhverretä jalkaan niit. ja hajonta koot, 38-42-48,, joku noista käy vieraalle tai sille huoltomiehellekin. koen raivoa jos huoltokin lampsii esim, kerrostalon käytävillä sukkasillaan ja tulevat asuntoihin kun ovat joka paikan imuroineet sukissaan paskat,jättävä kengät alas. tätä jopa luhtitaloissa,,ukoportaat käytävät villasukilla. mitä hittoa aivoissa on. itse en mene kotona enkä kylässä. jos yökylä, otan varalta omat ns. uimahallisandaalit tai kesällä varvasvälitossut mukaan ,joskus jopa pv kylään, sillä en halua omia sukkiani liata ja sitten tuoda likaa omaan kotiin. vaikka kotona heittäisin sukat tuulikaapissa, menee liat kengän sisään. sovituskopeissa yhtä taiturointia,monet pyörii niissä sukkasillaan ja kaikki lika kotiin. yritän sovituksessa aina laittaa kengät jalkaan istuen, tai sovitussandaalit jos isompia sovituksia tiedossa eikä satunnaista.
Itse soittaisin poliisin, ehkä pelastuslaitoksen myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on.
On siis ok mennä likaiselle pihalle kävelemään ja tulla sitten niillä likaisilla sukilla takaisin levittämään likaa toisen kotiin? Mielenkiintoista.
ap
Ikävä, että teidän terassi on noin sontainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on.
On siis ok mennä likaiselle pihalle kävelemään ja tulla sitten niillä likaisilla sukilla takaisin levittämään likaa toisen kotiin? Mielenkiintoista.
ap
mä oon sun puolta, olet siisti kuten minä. tuohan on sama kuin kengillä lampsii sen jälkeen. että on ollut möllejä sun frendit. sä sanot ensi kerralla, ei käy, luppaatko? ja näytä omaa esimerkkiä kun käyt muilla,todeten,, en voi mennä kun toisin likaa teidän...No ne möllit sanoo varmaan ei haittaaa, sano sun kotona ,sua haittaa. meilläkin terssit parv pestään siitepölyaikaan 1.2 kertaa jopa kk, yleensä talvellakin nolla -plus kelillä,mutta se on ulkopuolta kuitenkin,lika noki, siitepölyt,, eikö ne tajuuu
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kengät, sisällä (toisen kotona) sukat. Aina. Oli tilaisuus mikä tahansa.
Kenkiä ei tarvitse riisua juhlissa. Kaste,rippi, häät ym.
Vierailija kirjoitti:
ehkä toi lattioiden pesu ampui hieman nyt yli.
no ei tod, aloittaja niin oikeassa
Ap varmaan saisi tuosta paskahalvauksen. Vierashan on voinut juuri ennen sisään astumistaan voinut astua vaikka kuralätäkköön tai koiranpaskaan.