Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi ok mennä sukkasillaan ulkoterassille kyläilyn yhteydessä? Ja palata takaisin pihalta samoilla sukilla sisälle?

Vierailija
28.04.2024 |

Meillä on täysin kattamaton terassipiha, johon sataa vettä, kerääntyy pölyä, hiekkaa, likaa, siitepölyä jne. Pestään sitä toki aika ajoin, mutta itse TIETENKIN käytetään kenkiä pihalla. 

Meillä kävi vieraita, jotka menivät sukkasillaan terassille. Ei siis vietetty aikaa siellä, kun ei näin kylmällä ulkona voi istua. Mutta kävivät katsomassa, minkälainen piha meillä on. Ei oltu vielä edes talven jälkeen pesty sitä, mutta vaikka oltaisiin, ei olisi tullut mieleeni mennä sinne sukkasilleen.

Olenko jotenkin nipo? Enhän minä menisi asfaltillekaan sukkasilleen ja palaisi jonkun kotiin samoilla sukilla. Suomessa käytetään kenkiä ulkona ja sisällä ei, koska ulkona on likaista!

Jouduin sitten pesemään lattiat näiden urpojen käynnin jälkeen.

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua harmittaisi, että vieraiden sukat menee likaiseksi. Ja lisäksi hävettäisi, että en ollut pessyt terassia. Löysää nyt pipoa. 

Vierailija
82/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä toi lattioiden pesu ampui hieman nyt yli.

Taidan siis olla nipo. Meillä vauva, joka hinkkaa lattioilla. En haluaisi, että väen väkisin tuodaan likaa sisälle, kun niitä kenkiä voisi käyttää.

ap

Anna vauvan hinkata, saa vastustuskykyä siitä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tulossa ensi vkoloppuna vieraita eli nyt siivoan pihan ja terassin siihen kuntoon että ulkona voi käydä terassilla ilman kenkiä. Vaatii kunnon pesua ja öljyämistä. 

Vierailija
84/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse sukkasillaan terassilla useinkin. Ei tunnu missään...

Vierailija
85/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kerran vastaavassa tilanteessa, jolloin ulkoterassin likaisuus tuli mulle täytenä yllätyksenä. Mulle ei mainittu sanallakaan etukäteen, että siellä saattaisi olla likaista. Tuumailtiin vaan, että mennäänpä katsomaan terassia. Kyllähän mun sukat likaantuvat, vaikka miten yritin varoa. Tilanne oli kiusallinen, koska olisin todellakin halunnut saada kengät jalkoihini. 

Vierailija
86/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet kyllä tosi nipo!

Mitä sitten jos joutuu vähän imuroida tai lakaista.Eihän ne vieraat siinä tilanteessa ole varmaan asiaa tajunneet kun käyneet pikaseen kurkkaamassa terassilla.

Vierailija
87/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minun vieraani ei ole aikonutkaan. Minulla suoraan olohuoneesta ovi terassille ja puita lähellä , terassi aivan keltaisena siitepölystä ja ei sitä jokapäivä voi pestä ja puunata. Itselläni ulkokengät ovella joilla menen ulos. Jos joku vieraani olisi niin moukka että sukkasillaan pyörisi terassillani niin lasku menisi perässä kun ison vaalean olohuoneen maton joudun pesulaan viemään. AP , olen kanssasi täysin samaa mieltä. Enkä oikein voi kuvitella että lapseni siinä kovalla sementillä niin ahkerasti konttailisikaan kun kesällä siinä lämpö nousee yli neljään kymmeneen.

Vierailija
88/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiäkö sen lattian pesasee vieraiden jälkeen. Ihan turhaa nipotusta sulta kyllä on. 

Vierailija
89/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minun vieraani ei ole aikonutkaan. Minulla suoraan olohuoneesta ovi terassille ja puita lähellä , terassi aivan keltaisena siitepölystä ja ei sitä jokapäivä voi pestä ja puunata. Itselläni ulkokengät ovella joilla menen ulos. Jos joku vieraani olisi niin moukka että sukkasillaan pyörisi terassillani niin lasku menisi perässä kun ison vaalean olohuoneen maton joudun pesulaan viemään. AP , olen kanssasi täysin samaa mieltä. Enkä oikein voi kuvitella että lapseni siinä kovalla sementillä niin ahkerasti konttailisikaan kun kesällä siinä lämpö nousee yli neljään kymmeneen.

Miksi laittaa iso vaalea matto, jos on noin tarkkaa? 

Vierailija
90/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olet nipo, mutta se on ok. Me ollaan erilaisia.

Vierailija
91/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaapas vieraat meidän terassia katselemaan! Hakekaa kenkänne sieltä eteisestä ja pukekaa ne jalkaan ei sisällä vaan heti siinä oven ulkopuolella ettei sukat likaannu! Sinä myös Pertti!

Vierailija
92/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee arvaamattomia vieraita, ettei tiedä miten ne sotkee, niin valkoiset matot pois lattioilta ja valkoisille sohville suojakankaat.

Tiedän lapsia joita ei kielletä mistään, vaan saavat olla kuin kotonaan.Kesällä esim tullaan ilman kenkiä kylään ja jalat on tietenkin sen näköisiä kun ovat. Jos sanoo jotain, niin valitetaan että kun sinne ei voi mennä kun siellä on niin hienoa, ettei lapsetkaan voi olla niinkuin itse haluaa.

Vierailija
93/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ja muiden kaltaistensa nipotus on aivan yhtä naurettava ylilyönti kuin se, jos joku vetäisi herneet nenään siitä, miten joku voi olla niin moukka, että istuu hänen sohvalleen niillä samoilla farkuilla, joilla matkusti bussin paskaisella penkillä paikan päälle.

Kuivaa puuterassia ei voi rinnastaa mihinkään koirankusiseen  asfalttipyörätiehen tai öljyiseen parkkipaikkaan. Ainoa, mikä itselleni emäntänä tai isäntänä olisi tullut tuossa tilanteessa mieleen, olisi ollut pyytää kainosti anteeksi terassini paskaisuutta ja voivotella, että eivät kai teidän sukkanne likaantuneet. Jos tietäisin etukäteen terassin likaiseksi, huikkaisin vieraille, että siellä voi olla likaista, kannattaa laittaa kengät.

Kehotan ap:ta jo henkisesti varautumaan siihen, että sitten kun vauvanne juhlii valmistujaisiaan tai rippijuhliaan, niin iljettävät vieraat laukkaavat todennäköisesti korkkarit ja puvunkengät jalassa sisällä. Ajattele! 

Vierailija
94/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olet nipo, en käsitä miten voi olla noin big deal. Olin minäkin kyllä hämmentynyt kun tuttu pesi oksennukset pois ainoalla tiskiharjallani, roskiinhan se meni heti. Sellaisesta saa jo minusta järkyttyä

Vierailija
95/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kori ,jossa jokainen ottaa  vieras tossut  jalkaansa,jos aikovat mennä terassillemme.

Vierailija
96/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ja muiden kaltaistensa nipotus on aivan yhtä naurettava ylilyönti kuin se, jos joku vetäisi herneet nenään siitä, miten joku voi olla niin moukka, että istuu hänen sohvalleen niillä samoilla farkuilla, joilla matkusti bussin paskaisella penkillä paikan päälle.

Kuivaa puuterassia ei voi rinnastaa mihinkään koirankusiseen  asfalttipyörätiehen tai öljyiseen parkkipaikkaan. Ainoa, mikä itselleni emäntänä tai isäntänä olisi tullut tuossa tilanteessa mieleen, olisi ollut pyytää kainosti anteeksi terassini paskaisuutta ja voivotella, että eivät kai teidän sukkanne likaantuneet. Jos tietäisin etukäteen terassin likaiseksi, huikkaisin vieraille, että siellä voi olla likaista, kannattaa laittaa kengät.

Kehotan ap:ta jo henkisesti varautumaan siihen, että sitten kun vauvanne juhlii valmistujaisiaan tai rippijuhliaan, niin iljettävät vieraat laukkaavat todennäköisesti korkkarit ja puvunkengät jalassa sisällä. Ajattele!&nbsp

Toivottavasti se rippilapsi ei enää siinä vaiheessa ryömi lattialla. Tai mistäs sen tietää, miten tulee yöllä kotiin..

Vierailija
97/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä toi lattioiden pesu ampui hieman nyt yli.

Taidan siis olla nipo. Meillä vauva, joka hinkkaa lattioilla. En haluaisi, että väen väkisin tuodaan likaa sisälle, kun niitä kenkiä voisi käyttää.

ap

Parin kuukauden päästä se vauva ryömii siellä terassilla ja pihalla ja mättää kaiken mahdollisen suuhunsa. Vastustuskyky siinä vain kehittyy. Eli tuo vauva on väärä nipotus peruste.

Onnittelut vauvasta.

Ei kaikkien lapset ryömi pihalla. 

Suositus on että ryömivät. Sen verran pitää seurata etteivät syö koiran- ja kissanpaskoja, tu

Se ryömivä tai isompikin lapsi pistää suuhunsa kaiken sekä sisällä että ulkona,  kissanpissahiekkaa, koirankakkahiesimatomunia jne. Sherlock.

Vierailija
98/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todellakin nipo.Mitä siitä jos käyvät kurkkamaassa.Vai oliko heille ulkotohvelit?

Mistäpä he voivat tietää että terassisi on niin likainen.

Pesettekö te asfaltin joka päivä? Pihatiet? Kaikki ulkotilat? Vaikka pesisin sen tänään sen terassin, se ehtii ulkona likaantua. Vähän sataa, niin kaikki katupöly iskee siihen kiinni.

ap

Samat pölyt leijailee vähintään sisään kun avaat sen oven, olet todellakin nipo ja vainoharhainen.

Saapa vauvakin edes vähän  jotai  vastustuskykyä kun muuten on varmaan desifioitu koko talo teillä..sääliksi käy lastasi

Saa kaikki allergiat, se on varma.

Laita ihmeessä vieraat kulkemaan desinfioidun eristystilan kautta kotiisi ettet mitään likaa sinne saa. Laita ne karanteeniin viikoksi tms.

Vierailija
99/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla ihmistyyppi,joka ostaa valkoiset matot,sohvan ym.ja sit peittelee ne vilteillä ja räteillä,ettei ipanat,koirat,vieraat ym.likaa niitä.

Mitään typerämpää en tiedä🤣

Vierailija
100/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tullut ajatelleeksi sanoa vieraille, että laittavat kengät jalkaan terassille mennessä, jotta eivät likaa sukkiaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi