Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi ok mennä sukkasillaan ulkoterassille kyläilyn yhteydessä? Ja palata takaisin pihalta samoilla sukilla sisälle?

Vierailija
28.04.2024 |

Meillä on täysin kattamaton terassipiha, johon sataa vettä, kerääntyy pölyä, hiekkaa, likaa, siitepölyä jne. Pestään sitä toki aika ajoin, mutta itse TIETENKIN käytetään kenkiä pihalla. 

Meillä kävi vieraita, jotka menivät sukkasillaan terassille. Ei siis vietetty aikaa siellä, kun ei näin kylmällä ulkona voi istua. Mutta kävivät katsomassa, minkälainen piha meillä on. Ei oltu vielä edes talven jälkeen pesty sitä, mutta vaikka oltaisiin, ei olisi tullut mieleeni mennä sinne sukkasilleen.

Olenko jotenkin nipo? Enhän minä menisi asfaltillekaan sukkasilleen ja palaisi jonkun kotiin samoilla sukilla. Suomessa käytetään kenkiä ulkona ja sisällä ei, koska ulkona on likaista!

Jouduin sitten pesemään lattiat näiden urpojen käynnin jälkeen.

Kommentit (196)

Vierailija
141/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne on nyt kloorilla pestävä. Tiä mikä hiukkanen jää leijuu  =|

Vierailija
142/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, koska piha ja terassi ovat ihan eri asioita. Ainakin minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Herran pieksut. Sukkakansan kootut toilailut. Ollaan vaan kusi sukassa, niin kaikki menee hyvin. 

Vierailija
144/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et varaa vieraillesi tohveleita terassin ovelle? Meillä on aina korillinen esillä kun tulee vieraita.

Mitä ihmeen tohveleita? Miksei voi ottaa niitä omia kenkiään?

ap

no katsos,muoviset sandaalit siitä helppo pukee, ne on puhtaammat kuin ulkokengät. itse en halua parvekkeen laatoille enkä terssipuolelle ulkokenkälikaa,mustia viiruja  jne, haluan pitää nuo tilat kuitenkin puhtaampana kuin ihan ulkomaan. ja kuljeta nyt olohuoneen poikki esim eteisestä niitä ronttosiasi parvekkeen oven eteen huoneiston puolellahan nekin pitää pukee,mitä hyötyä viedä kengät sinne parvekkeelle ja sielä nyhvätä niitä likaisella jalkaan, sam kuin ovat sukkasillaan.siksi muovisia sandaaleja eri kokoja tarjolle, täsmä koko ei niin tärkeää tuossa tarkoituksessa. pese niitä sandaaleja myös, en itsekään halua kylässä likaisia toisten jäljiltä pukea päästäkse parvekkeelle jos sinne on katettu se kaffe esim. mun parvekkeella ei sit röökata.

Vierailija
145/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä ovi lukossa, niin kukaan ei pääse pihalle.

Tai ylipäätään kylään.

Vierailija
146/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä toi lattioiden pesu ampui hieman nyt yli.

Taidan siis olla nipo. Meillä vauva, joka hinkkaa lattioilla. En haluaisi, että väen väkisin tuodaan likaa sisälle, kun niitä kenkiä voisi käyttää.

ap

Kyllä olet nipo. Tuskin niitä vieraita teillä käy yhtenään? 

mulla ainakin lähes 300 neliön mökki, levittäähän ne likaa sukissaan, ollaan ulkoterssilla, sitten välillä yläkerran parvekkeella jne,,portaat  jne..monet pesee koiran tassutkin ulkonaolon jälkeen

Vierailija
147/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olisit pessyt ennakkoon sen terassin lattian ja kaiteet kun sinulta ei löytynyt munaa kieltää terassille menoa. Oma mokasi tuo on.

Osa ihmisistä huomio tuollaiset asiat, suurin osa ei. Terassi lasketaan olohuoneen jatkeeksi.

vaikka mekin pestään jopa talvella jos nolla tai plussa se terssi sekä parveke, kerran kuussakin,, se ei pysy yhtä puhtaana kuin sisätilat. yllätysviers tai muuten ei ehdi tai sää ei salli pestä sitä ölperöä varten just ennen sen tuloo, tai ei aikaa. siksi muovisandaaleja tarjolle,itse ei älyä miksi niitä siinä on, sit ku sanoo pärstä viturallaan ja koko ilta jotenkin pilalla. talo elää tavallaan,,jos meillä on säännöt, nämä, kunnioita niitä, samoin jos joku sanoo -älä tuo koiraa, älä röökaa lähellä edes taloa, sitä pitää kunnioittaa. älä istu niiteiilä varustetuissa kuteissa nahkasohvalle,,kalis lasku tulee jäljistä,,ono korvauskykyä vieraallakaan,,korvaako hänen vakuutus,,monissa kotivakuutuksissa on,että jos aiheutat kylässä vahingon,,

Vierailija
148/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todellakin nipo.Mitä siitä jos käyvät kurkkamaassa.Vai oliko heille ulkotohvelit?

Mistäpä he voivat tietää että terassisi on niin likainen.

ei saa..na tarviii olla niiiiin likainen, ulkotila on aina ulkotilaa. vaikka ei ois vauvaa lattialla,,turvapeitolla, silti ja hei ,, isot raskaat matot,, niille sitten paskasukin tellustamaan,, on joo veeb helpoo duunailla pesulaan ja kallista,jos kaikki mattoihin pyyhkii olohuoneessa jalkansa leiluaan partsilla,,

Vierailija
149/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietkö sun vauvan ulos muovipussissa vai miten ajattelit säästää hänet katupölyltä ja lialta?

kita kii taukki ,et halua vaan ymmärtää, mee pois

Vierailija
150/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minun vieraani ei ole aikonutkaan. Minulla suoraan olohuoneesta ovi terassille ja puita lähellä , terassi aivan keltaisena siitepölystä ja ei sitä jokapäivä voi pestä ja puunata. Itselläni ulkokengät ovella joilla menen ulos. Jos joku vieraani olisi niin moukka että sukkasillaan pyörisi terassillani niin lasku menisi perässä kun ison vaalean olohuoneen maton joudun pesulaan viemään. AP , olen kanssasi täysin samaa mieltä. Enkä oikein voi kuvitella että lapseni siinä kovalla sementillä niin ahkerasti konttailisikaan kun kesällä siinä lämpö nousee yli neljään kymmeneen.

Miksi laittaa iso vaalea matto, jos on noin tarkkaa? 

Minulla oli aikoinaan naapurissa perhe, 2 lasta. Lähes olohuoneen lattian kokoinen valkoinen karvamatto. Eivät koskaan kävelleet matolla tai oleilleet sen päällä (itse kertoivat tämän), Huoneesta toiseen piti kiertää seinän ja maton välisen paljaan lattian kautta. Ihan uskomatonta. Sanomattakin selvää, että naapureiden lapsia ei päästetty heille sisälle eikä aikuisia kutsuttu kylään. Uskomaton juttu. Joutuivat teknisen ongelman vuoksi kerran kutsumaan minut hätiin ja päästämään sisälle  taloonsa. Kyllä tuli tarkat ohjeet miten mennä maton ohi. Uskomatonta.

Vierailija
151/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos terassi on puhdas ja kuiva, niin mitä haittaa siitä on jos käy siinä sukkasillaan. Eriasia jos se olisi märkä tai likainen, mutta kuka sinne silloin menisi sukkasillaan.

No ap on tyhmä kun ei tajua että vieraiden omien kenkien pohjat tuo hänen kertomansa mukaan likaiselta terassiltaan ihan yhtä paljon paskaa sisälle kuin jos käyvät siellä sukkasillaan. Oli se terassi märkä tai ei.

no lian kulku ei sit kaksuuntainen,,kenkäpaska jää terssille,kun taas sukissa se tuodaan sisälle koko huoneistoon kantautuen, ottakaa nyt ne muovisandaalit muutama koko vaihtoehto tai feikkicroksit siihen oven pieleen, jokainen päättää omasta kodistaan mitkä pelisäännöt on, jos ei käy ala vetääää

Vierailija
152/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä toi lattioiden pesu ampui hieman nyt yli.

Taidan siis olla nipo. Meillä vauva, joka hinkkaa lattioilla. En haluaisi, että väen väkisin tuodaan likaa sisälle, kun niitä kenkiä voisi käyttää.

ap

Sun pitää pestä ne lattiat 

mapset pitäisi päästää ryömimään ulkonakin 

joooo ja ne ulkotamineet kurapuvut muut riiiisutaan kodinhoitohuoneessa tms, niillä ei mennä sohville eikä ylt ympäri taloo, tajuutsääää,et,, saa ryöämiii ulkona,, et vaan tajuu nyt mistä ap puhuu. ja hei  k päät, niitä paskasukkia ,,ties teidän koti sovituskopit tms sieltä tultua, jalkoja ei vedetä persiiin alle sohvalle kylässä, tyhmäää, rumaa, kylässä ollaan kylässä. pidä jalkasi nätisti lattialla. tee omassa sikolätissäsi mitä lystäät,, no kuka haluu ees istuu sun sittusohvalle, vaatteet pesuun kun tulee sun luota, auton istuin suojattVA  KOTIMATKALLE..

Vierailija
153/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen nipo. Sain pestä uuden valkoisen maton sen jälkeen kun vieraat ramppasivat likaisella parvekkeella tupakalla. Olin asunut asunnossa vasta vähän aikaa eikä tullut mieleen että se lattia olisi ollut niin likainen talven jäljiltä.  Lisäksi olin aika kiltti sanomaan mitään joten siinähän sitten pesin maton. Nykyisin en enää suostuisi olemaan hiljaa jos joku sotkee. 

hyvä sä!!! just noin!!!

Vierailija
154/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kengät, sisällä (toisen kotona) sukat. Aina. Oli tilaisuus mikä tahansa.

Ei sukkasillaan vaan omat sisäkengät tai vierastossut isäntäväeltä.  Sukat on kuin alkkarit, ei niitä näytellä. 

Vierailija
155/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olisit pessyt ennakkoon sen terassin lattian ja kaiteet kun sinulta ei löytynyt munaa kieltää terassille menoa. Oma mokasi tuo on.

Osa ihmisistä huomio tuollaiset asiat, suurin osa ei. Terassi lasketaan olohuoneen jatkeeksi.

Mä en aidosti ymmärrä, miten jollekin tulee mieleen mennä pelkillä sukilla ulos. Miksei sitten tule pelkillä sukilla perille asti ja kulje autosta meille niillä sukilla? 

Ulkotila on ulkotila, ei kai sillä lattia- tai maamateriaalilla ole mitään väliä? Vai menettekö te nurmikollekin sukillanne?

ap

Kuljen pihalla/ nurmikoilla avojaloin ja niillä samoilla jaloilla sisälläkin. Sinähän ihmeellinen olet.

tota en tajuuuu ikkää, ja viet ne koivet sohvalle persiin alle, lakanoihin ,jne

Vierailija
156/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne on nyt kloorilla pestävä. Tiä mikä hiukkanen jää leijuu  =|

terve taukki, et haluu ees tajuta sikolätistäs käsin. oletko itse puhas kropaltasikaan,, sekin  pää sieltä,, kaada looooria sinne ei haisu meille ohikulkijoille,, 

Vierailija
157/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn itse sukkasillaan terassilla useinkin. Ei tunnu missään...ilmankos paskanen hima,, siivous siisteystaso mitä onkaan,,

Vierailija
158/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiäkö sen lattian pesasee vieraiden jälkeen. Ihan turhaa nipotusta sulta kyllä on. 

sun hikinen 25 neliön pinta-ala joo ehkä,mutta oikeussekin pitää puhtaana

Vierailija
159/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ja muiden kaltaistensa nipotus on aivan yhtä naurettava ylilyönti kuin se, jos joku vetäisi herneet nenään siitä, miten joku voi olla niin moukka, että istuu hänen sohvalleen niillä samoilla farkuilla, joilla matkusti bussin paskaisella penkillä paikan päälle.

Kuivaa puuterassia ei voi rinnastaa mihinkään koirankusiseen  asfalttipyörätiehen tai öljyiseen parkkipaikkaan. Ainoa, mikä itselleni emäntänä tai isäntänä olisi tullut tuossa tilanteessa mieleen, olisi ollut pyytää kainosti anteeksi terassini paskaisuutta ja voivotella, että eivät kai teidän sukkanne likaantuneet. Jos tietäisin etukäteen terassin likaiseksi, huikkaisin vieraille, että siellä voi olla likaista, kannattaa laittaa kengät.

Kehotan ap:ta jo henkisesti varautumaan siihen, että sitten kun vauvanne juhlii valmistujaisiaan tai rippijuhliaan, niin iljettävät vieraat laukkaavat todennäköisesti korkkarit ja puvunkengät jalassa sisällä. Ajattele!&nbsp

fiksut ottaa sisäkengät mukaan asuun sopivat, katsopa veitola yökylässä sykön luona,,sykkö niiin tarkka ja vieraat muistaaa sen ja noudattavat sykön pelisääntöjä, balettitanssija se nuori mies vaihtoi sisäkengät mm

Vierailija
160/196 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et varaa vieraillesi tohveleita terassin ovelle? Meillä on aina korillinen esillä kun tulee vieraita.

Mitä ihmeen tohveleita? Miksei voi ottaa niitä omia kenkiään?

ap

Päästä ne vieraat sisään kengät jalassa. Jos on juhlat, juhlapukuun kuuluu aina kengät, on juntti tyylivirhe kulkea silloin sukkasillaan.

juhlat poikkeus ,tottakai asuun kuuluu kengät vaikka sisäkengät, harva talvella korkokengillä tulee, vaihdetaa eteisessä, on dorkan näköistä jos juhla-asuun ei kuulu kenkiä, ryhtikin muuttuu. mutta nyt on puhe arkikyläilystä,eikä harvinaista juhlista,trafiikista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi