Miksi junissa on kuulutukset KOLMELLA kielellä? Ei muissakaan maissa ole vieraskielisiä kuulutuksia
Juuri tultiin keskieuroopan kiertueelta ja kussakin maassa vain oman maan kieli junissa.
Kommentit (37)
Kyllä muuten on
PAriisissa ainakin ranskaksi (dAAAh), saksaksi ja englanniksi
Voi voi, elämä pelkkää kärsimystä, ja sitten monttuun.
Koska suomen kieli on joillekin vastenmielistä ja se pitää hävittää maailmasta.
"keskieuroopan kiertueelta" = kävit kylän lähikaupassa, jos sielläkää
Persuna vastustan ruotsinkielisiä kuulutuksia.
Niinpä, haluaisitko matkustaa jonnekin ulkomaille jos siellä kaikki palvelu annettaisiin sinulle englanniksi?
Ota se oppimiskokemuksena. Voit oppia kieliä, kun kuuntelet tarkasti ne kuulutukset joka kerta.
Joskus muinoin oli vielä saksaksi
Kuulutukset voisivat olla vain suomeksi ja englanniksi. Olen kaksikielinen, mutta musta ruotsinkieliset kuulutukset voisi jättää pois
Koska Suomen pitää passata ja kumartaa muualta tulleita viimeiseen asti.
Fiksua tuo on. Pelkästään suomeksi olisi kyllä takapajuista.
Jaa, minä ihan asun täällä Keski-Euroopassa ja vähintään kahdella kielellä hyvinkin usein Belgiassa, Luxemburgissa, Saksassa ja Ranskassa (siellä vähän harvemmin, kieliongelmaisia kun ovat), rajatylittävissä junissa tietyillä pätkillä kolmella tai jopa neljällä kielellä.
Oisko kiva jos koko junalastillinen pamahtaa Rovaniemen asemalle😳
Vierailija kirjoitti:
Haittaako tuo sinua jotenkin. Suomi on sivistysvaltio.
Ja oikeusvaltio!!!
Mitä väliä, kuka tuollaista jaksaa miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oikeusvaltio!!!
Rajat auki, oikeusvaltiossa ei saa torjua hädänalaisia. Persut hävettää
You are also welcome to our restaurant car...
Tuo car-sana ... Kyllä minua niin edelleenkin naurattaa se turkulainen moukka joka rupesi käyttämääni car-sanaa korjaamaan - heheh, wagon.. eheh wagon...
NAURAA!
Turku, Turku se kyllä osaa!
Se sama jätkä taisi viime viikolla istua Onnibussissa matkalla Helsinkiin. Ou jee, siinä se virnuili. Seuraavan turkulaisen virnuilijan näissä busseissa nähdessäni, menen ja kysyn: Tunnetaaks me? Pitäskö mun tuntea sut, sillä tavalla siinä virnuilet, että pitäs vissiin? Mä en millään muista! Kukas sä oot! Vai ootko sinä niin kuin tuntevasi minut, turkulainen moukka kun olet!
Turku, siell ei muita olekaan kuin kuspäitä!
The biggest mistake ever is moving to Turku. The whole region is full of idiots!