Isäni on ollut koko ikänsä absolutisti
Kommentit (15)
Minun vanhemmat oli molemmat. En tosin edes ajatellut asiaa lapsena ja nuorena sen kummemmin. Alkoholi liittyi lapsuuteni aikaan lähinnä muutamaan kylän juoppoon joita hiukan säälittiin ja naureskeltiin
Absolutismi herättää aina kysymyksiä. Alkoholiongelma?
Kunnioitettava ikä toki.
Ei ole varmaankaan mitään menettänyt. Tai on menettänyt monet pahat olot, kaameat krapulat, varoitukset töissä vanhan viinan hajun takia, avioeron ja sen semmoista. Todennäköisesti elossakin vain siksi, ettei ole dokannut elämäänsä.
Ilman viinaa 89 vuotta tuntuu varmaan 500 vuodelta. Jokainen viikonloppu, jonka olen ollut selvinpäin, menee niin hemmetin hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat oli molemmat. En tosin edes ajatellut asiaa lapsena ja nuorena sen kummemmin. Alkoholi liittyi lapsuuteni aikaan lähinnä muutamaan kylän juoppoon joita hiukan säälittiin ja naureskeltiin
Joo, edesmennyt äitinikin oli absolutisti. ap
Vierailija kirjoitti:
Absolutismi herättää aina kysymyksiä. Alkoholiongelma?
Kunnioitettava ikä toki.
Hän on ollut aina uskovainen ja hänen äitinsä poltti ja joi paljon alkoholia. Toki mummokin eli pitkän elämän. Ehkä äitinsä takia on tehnyt tuon absolutismi päätöksen.ap
Niin olen minäkin absolutisti, eikä siihen edes ole mitään sen ihmeempää syytä.
N27
Se on jännä että sitä pidetään jotenkin outona jos ihminen ei käytä alkoholia.
Itse en ole absolutisti mutta en oikeastaan koskaan ole käyttänyt alkoholia humaltuakseni. Se ei vaan jotenkin ole koskaan tuntunut hyvältä. Minuun alkoholi ei ehkä vaikuta edes sillä tavoin että tietyn rajan ylittäminen tpisi mitään muuta kuin väsähtäneen olon.
Muutama vuosikymmen sitten suuri osa naisista taisi olla vielä absolutisteja. Tai ainakin vaan lähinnä tervetulomaljojen juojia juhlissa. Juopunut nainen oli nolo.
Kumpi?
Isä vai äiti on isälläsi ollut juoppo, vai onko isäsi uskovainen?
Isäsi on viisas mies kun ei koske tuollaisiin aineisiin joita ilmankin pärjää tässä elämässä.
Otan osaa. Viina on viisasten juoma ja kaikille ei viisasta isää ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosikymmen sitten suuri osa naisista taisi olla vielä absolutisteja. Tai ainakin vaan lähinnä tervetulomaljojen juojia juhlissa. Juopunut nainen oli nolo.
Oletko syntyjäsi 1800-luvulta ja tuntemasi ihmiset raittiusaktiiveja? :D
Jämsän Suuri Ajattelija jakaa taas viisauksiaan. Kiitos siitä muun ihmiskunnan puolesta.
No ei varmaan ole jäänyt elämässään mistään paitsi.