Onko some hiipumassa?
Siis kaikki sellainen, että jaetaan jotain henkilökohtaista sisältöä? Kukaan ei oo enää instassa, face on kauan ollut vain eläkeläisille jne.
Oliko tää joku tuli ja meni -juttu?
Kommentit (27)
Tekstipohjaisen somen käyttö on kyllä nuorison keskuudessa varmasti nollassa. Kun Instagram tuli, moni perusteli Facebookista sinne siirtymistä sillä, että ei jaksa lukea ihmisten kirjoituksia. Halusivat vain nähdä hyvän fiiliksen kuvia. Nyt sitten on siirrytty staattisista kuvista Tiktokin videorykäisyihin. Kaikki muuttaa muotoaan.
Ihan aikuiset kaverini linkkailevat minulle Tiktok-videoita. En minä jaksa avata sellaisia. Olen pudonnut kelkasta. Jossakin vaiheessa myös ystäväni alkoi lähettää ihan omat kuulumisensa minulle selfieinä, ja sitten videopätkinä. Ja minä kun haluaisin vain lukea ja kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Last season...nykyään on in olla out somesta..yksityisyys ja intiimit asiat kunniaan.
On se aina ollutkin in, jokainen omalla tyylillä ja kaikella on aikansa kutakin elämänvaihetta. Ketään ei tule koskaan pakottaa someen jos ei sinne halua itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, varmaan tulee vielä somejakoa ja kivoja juttuja. Ihmiset eivät Suomessa vaan halua jakaa kaikkea, koska on sairaita porukoita heti haukkumassa ja ahdistelemassa. Jotain viinapir*uja. Ehkä eri kielellä helpompaa, jos joku uskaltaa. Turvallisuus pitää huomioida ekana. Ja mielenterveys.
Totta. Mun sydämessä on erityinen paikka mielenterveydelle, ehdottomasti yksi suuri osa-alue ihmisen omassa hyvinvoinnissa sillä mielenterveys vaikuttaa kokonaisuuteen yllättävänkin paljon yhdessä muiden tekijöiden kanssa. STOP vihaamiselle sekä kiusaamiselle. Kohti onnellisempaa ja terveempää nautinnollisempaa elämää Suomessa.
Juu alotetaan AV-mammoista jotka yliviljelee i-sanaa.
Mikä i-sana siis on kysymyksessä?
Vierailija kirjoitti:
Tekstipohjaisen somen käyttö on kyllä nuorison keskuudessa varmasti nollassa. Kun Instagram tuli, moni perusteli Facebookista sinne siirtymistä sillä, että ei jaksa lukea ihmisten kirjoituksia. Halusivat vain nähdä hyvän fiiliksen kuvia. Nyt sitten on siirrytty staattisista kuvista Tiktokin videorykäisyihin. Kaikki muuttaa muotoaan.
Ihan aikuiset kaverini linkkailevat minulle Tiktok-videoita. En minä jaksa avata sellaisia. Olen pudonnut kelkasta. Jossakin vaiheessa myös ystäväni alkoi lähettää ihan omat kuulumisensa minulle selfieinä, ja sitten videopätkinä. Ja minä kun haluaisin vain lukea ja kirjoittaa.
Muutos on välttämätön ja tuntuu että lähinnä kaikki on ollut yhtä sekamelskaa ja kaiken paljoutta kaikissa ikäryhmissä. Kaikessa on hyvätkin puolensa enkä koe että mitään tulisi jättää sinänsä pois vaan jokaisen tulisi löytää omat mielekkäät juttunsa ja lopettaa turha arvostelu ja ilkeily muiden asioita kohtaan. Myynti ja markkinointi on samalla mennyt ala-arvoiseksi ja asiakkaita kunnioittamattomaksi, yrittäjyys on muuttunut pelleilyksi lähinnä. Tik tok on hyvä esimerkki siitä että kaikkeen työhön se ei sovellu eikä varsinkaan kaikille. Kaikkeen ei tulisi lähteä mukaan tai hajoaa koko paletti käsiin. Vähemmälläkin säätämisellä voisi pärjätä ja tulisi keskittyä enemmän oikeisiin asioihin. Raha on myös yksi asia jonka ei tulisi koskaan mennä minkään työn edelle.
Mun mielestä huomaa selkeän eron jo vaikkapa viime vuoteen verrattuna. Jos miettii vaikka vappu päivityksiä, niin tosi vähän oman lähipiirin henkilöt ja kaverit on päivittänyt mitään vaikka Instagramiin. Joku on laittanut jonkun kuvan yo-lakki päässä tai munkeista ja simasta storyyn, mutta jotenkin viime vuonna oli paljon enemmän ihan feedinkin puolella vielä vappupäivityksiä, kuvia vappupiknikeistä ja brunsseista, skumppalaseista ja ilmapalloista. Nyt kun selasin feediä, niin suurin osa postauksista oli jonkun yrityksen, yhdistyksen tai muun organisaation tai julkisuudenhenkilön päivityksiä. Satunnaisia tuttavien "hyvää vappua" päivityksiä. Eikä tämä siis mitään haittaa, mutta välillä yksinäisempinä ja tylsempinä päivinä huomaan jopa kaipaavani enemmän kavereiden ja tuttavien päivityksiä. Mutta ajat muuttuu. Ehkä nykyään jaetaan sitten enemmän kuulumisia yksityisviesteillä tai pienempien porukoiden a-ryhmissä tms.
Ei ketään kiinnosta se some. Yksityisyydestä kannattaa pitää huolta, kyyläävät joka paikassa ihmisten julkisia päivityksiä ja tekevät sairasta kiusaa toisille myös lastensuojelusta lähtien. Ihan kipeetä touhua täällä Suomessa.
Juu alotetaan AV-mammoista jotka yliviljelee i-sanaa.