Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaa että poistatin luomen koska arpi on karsea!!!

Vierailija
27.04.2024 |

Minulla on ollut aika näkyvällä paikalla koholuomi, jonka päädyin poistattamaan. Kuvittelin että arvesta tulisi suunnilleen sen luomen pituinen, eli 0,5cm mutta siitä tulikin kahden senttimetrin mittainen! Olin aika järkyttynyt kun tulin kotiin ja näin sen ommellun poistojäljen. Onko tuo  jotenkin tavannomaista vaiko huonoa työtä? Toisaalta turha tuosta olisi mihinkään valittaakaan, kun vahinko on jo tapahtunut eikä mikään hoitovirhekään ole.

Masentaa ja surettaa silti kun kuvittelin pääseväni rumentavasta luomesta joka vaivasi, mutta sainkin tilalle ruman arven.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääk! Mulla koholuomi kasvoissa ja just monen vuoden pohtimisen jälkeen päätin uskaltautua luomen poistoon. Nyt alko kaduttaa. Pitäisköhän perua?

Kasvoilta poistaa plastiikkakirurgi, ei yleislääkäri, joten rohkeasti vain riskit tiedostaen.

Onko terveyskeskuksissa plastiikkakirurgeja? 

Vierailija
22/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina rumaa arpikudosta. Kerran kävin plastiikkakirurgilla ja aivan huomaamaton arpi jäi siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota siihen joku tatuointi päälle, vaikka joku kukka tms.

Vierailija
24/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoihin, ei kai nyt sentään. 

Vierailija
25/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaamalla tulee usein rumaa jälkeä. Omat luomeni poisti plastiikkakirurgi, silti jäi isot arvet. Tikkejä laitettiin niin vähän, että haavat repesivät. 

Laserilla voi yrittää pienentää arpia. Toki se maksaa yksityisellä muutamia satasia, mutta jos arpi on kasvoissa, varmaan rahanmenon arvoista.

Vierailija
26/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääk! Mulla koholuomi kasvoissa ja just monen vuoden pohtimisen jälkeen päätin uskaltautua luomen poistoon. Nyt alko kaduttaa. Pitäisköhän perua?

Kasvoilta poistaa plastiikkakirurgi, ei yleislääkäri, joten rohkeasti vain riskit tiedostaen.

Onko terveyskeskuksissa plastiikkakirurgeja? 

Ei, niitä on yksityisellä.

Vierailija
27/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tatuointia, varsinkaan kohtaan jossa arpi on, vaikkei sentään kasvoissa kuitenkaan.

Vierailija
28/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron oman kokemukseni arvesta. Kaaduin aikoinaan pyörällä soratiellä ja leukaani tuli iso haava. Menin terveysasemalla, kun verenvuoto ei loppunut. Joku nuori lääkäri ompeli leuan nopeasti.Sanoi, että voin itse poistaa tikit. Minä poistin itse tikit.  Leukaan jäi todella syvä, ruma arpi.

Vierailija
29/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu kasvoista kolme luomea, kaikki leikkaamalla. Yhden poisti kirurgi, kaksi muuta plastiikkakirurgi. Arpia ei jäänyt. Etsimällä voi juuri ja juuri löytää kohdat, mistä luomet on poistettu. Muualle ihoon on jäänyt arpia luomien poistoista, mutta ei kasvoihin.

Vierailija
30/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistatitko plastiikkakirurgilla?

Ihan samalla kenellä luomen poistatta. Myös kasvoista.  Arpi jää aina. Toisille pienempi ja huomaamaton, tosille ns. näkyvä.

Yksikään ihotautilääkäri, eikä plastiilla kirugki ei lupaa potilaallen, kokonaan huomaamstonta arpea, etenkään kasvoista poisteun suuren luomen suhteen.

Kantsii huomata, että kasvoissa jo lapsesta lähtien ollut suurehko ja syvällä oleva luomi, on kaikkinensa hankala poistaa siten, ettei ihoon jää jotain kuoppaa, tai jotain muuta, pitkään näkyvää punoitusta, tai muuta ns. pysyvää

jälkeä.  Tämä asia kerrotaan myös etukäteen, kaikissa luomileikkulsissa. 

Niin terveyskeskus lääkäreiden kuin myös ykstyisten ihotauti- ja plastiikkakirurgien toimenpiteissä.

Kaikkia luomia lääkärit eivät edes ole valmiita leikkamaan.

Julkisella puolella lääkärit eivät poista eivätkä leikkaa luomia, joidda ei ole mitään vaaraa ihosyöpään.

Yksityisellä puolella ihotauti- ja plastiikka kirurgit leikkaavat tietenkin kaikki luomet, myös ne jotka häiritsevät  potiasn omasta mielestä, heodän omaa ulkonäköä.

Ja tokihan tälläisiä potilaita on paljonkin.  Joskus suuri pullottava luomi voi olla otsassa, leussassa, nenän alapuolella tai poskessa tai muussa paikassa, jolka pilaa tai häiritsee potilaan kokemaa ulkonäköä tosi pahasti.

Huolimatta siitä, ettei luomi ole vaarallinen potilaalle.

Elämä on.  

Vierailija
31/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin kasvaneen luomen kaulaltani omatoimisesti kynsisaksilla. Siistiä jälkeä tuli.

-köyhän miehen kirurgi

Vierailija
32/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuusystävän kasvoista poistettu kymmenkunta luomea, ei jälkiä. Itseltäni olkapäästä yksi ja arpea korjattu kahdesti.

Vierailija
33/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvoihin, ei kai nyt sentään. 

Kyllä niitä on kasvotatuoituja ihmisiä julkisuudessakin. Jos ei kukkaa, niin miten joku korvasta korvaan nenän yli menevä tribaali, vai missä se arpi on? Onko se leuassa vai poskessa vai missä?

Vierailija
34/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kaduttaa kun poistatin olkapäästä harmittoman luomen. Nyt siinä on pitkä, punainen, levinnyt koholla oleva arpi. Poistosta jo vuosia eli ei enää muutu. En halua käyttää enää hihattomia vaatteita kun kalpealla iholla loistaa punainen arpi. Harmi kun kävi näin, haavasta poistettiin tikit 10 päivän jälkeen vaikka minusta se oli liian lyhyt aika kun olkapää on niin liikkuva osa ja haava repeili. Minulla on myös mm sektioarpi ja se on niin siisti että pitää aika läheltä katsoa edes nähdäkseen sen. 

Vierailija
35/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee plastikkakirurgille etkä terveyskeskuksen lääkärille. Hyvästä työstä pitää maksaa. Tk-lääkäri osaa kyllä poistaa luomen, mutta leikkausjälki ei oo niin hyvä kuin plastikkakirurgin.

Ite maksoin 390e kasvojen luomen poistamisesta eikä näy kuin haalea pieni jälki, ja senkin saa meikkivoiteella piiloon. 

Vierailija
36/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpi on aina parempi vaihtoehto kuin joku ällö mollukkaluomi. Jos ihmisellä on sellainen kasvoissa, niin kukaan ei näe muuta kuin sen hiton luomen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi