Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ONKO OIKEASTI ihmisiä, jotka syö pelkästään kotona tehtyä ruokaaa joka päivä, ei koskaan einestä tai ravintolassa?

Vierailija
27.04.2024 |

Siis mitä järkeä? Einekset ja pakaste ateriat on paljon helpompia, halvempia ja jotkut ruoat jopa parempia kuin kotona tehty eikä tarvitse käyttää montaa tuntia päivässä ruoan laittoon.

Ravintolasta saa myös parempaa kuin kotona tehtynä edullisesti isoja annoksia.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n täytyy olla harvinaisen tyhmä ja yksinkertainen kun harva se päivä kyselee tätä samaa asiaa.

En ole aloittaja mutta totean että tämä on keskustelupalstaja on ihan mukavaa että täällä on välillä tällaisia ihan oikeita aloituksia, eikä pelkästään kommentointia uutisista tai kysymyksiä joistain lakiteknisistä asioista jotka ovat myös yleisiä palstalla. 

Vierailija
22/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvana kannattaa todellakin laskea kannattaako tehdä itse ruokaa. Raaka-aineet on niiiin kalliita. Toki tähän vaikuttaa syönti tottumukset jne. 

Aika paljon tulee eineksillä mentyä. 

Yksi tuttu söi kans aina eineksiä ja perusteli muka että yksinasuvan ei kannata tehdä itse. Lopulta myönsi että ei osaa vain laittaa mitään ruokaa ja meni talouskouluun opettelemaan. Suosittelen sullekin. Siellä opetetaan ruoanlaiton lisäksi myös laskemaan talousasioita, niin opit samalla miten paljon kalliimmaksi ne einekset kuitenkin lopulta tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPÄMMI POISTOON

Vierailija
24/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tasan ole ravintolassa parempaa ruokaa kuin  kotona!

Kyllä saa esim pizzat, hampurilaiset, kebabit, sushi yms. paljon parempaa ravintolassa kuin kotona.

Ap

Aika harvassa pizzeriassa on kunnollista puu-uunia, yleensä pizza on ihan kivaa, mutta jos sattuu olemaan leivinuuni kotona ja vaivautuu itse tekemään taikinan ja tomaattikastikkeen ajan kanssa, niin hyvin helposti saat parempaa pizzaa kotioloissa. Sushin laatu taas vaihtelee tosi paljon riippuen siitä, mitä raaka-aineita ravintola käyttää. Osassa on aivan ala-arvoista. Toki hyvää sushia voit saada ravintolasta, jossa on oikeasti erikoistunut kokki. 

Hampurilaiset ja kebab.. no, hampparit on aina samaa töhkää ja kebabia en erityisemmin pidä syömäkelpoisena. Ehkä sellaista, mikä on järjestäen parempaa ravintolassa, on risotto, en vaan saa kotona oikeaa rakennetta. Toki olen tosi valikoiva niiden ravintoloiden kanssa, joissa risottoa ylipäätään tilaan.

Vierailija
25/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n täytyy olla harvinaisen tyhmä ja yksinkertainen kun harva se päivä kyselee tätä samaa asiaa.

En ole aloittaja mutta totean että tämä on keskustelupalstaja on ihan mukavaa että täällä on välillä tällaisia ihan oikeita aloituksia, eikä pelkästään kommentointia uutisista tai kysymyksiä joistain lakiteknisistä asioista jotka ovat myös yleisiä palstalla.

Valitettavasti lähes päivittäin, jopa useamman kerran toistuva aloitus lähes samalla sanamuodolla ei todellakaan ole oikea aloitus. Kaukana siitä. Hullu jankkaa paskaa vain huvikseen.

Vierailija
26/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ EI OLE IHAN OIKEA ALOITUS VAAN AP SPÄMMÄÄ TÄTÄ AINAKIN KERRAN PÄIVÄSSÄ JO VIIKKOJA PUTKEEN.

Vierailija
27/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvana kannattaa todellakin laskea kannattaako tehdä itse ruokaa. Raaka-aineet on niiiin kalliita. Toki tähän vaikuttaa syönti tottumukset jne. 

Yksi tuttu söi kans aina eineksiä ja perusteli muka että yksinasuvan ei kannata tehdä itse. Lopulta myönsi että ei osaa vain laittaa mitään ruokaa ja meni talouskouluun opettelemaan. Suosittelen sullekin. Siellä opetetaan ruoanlaiton lisäksi myös laskemaan talousasioita, niin opit samalla miten paljon kalliimmaksi ne einekset kuitenkin lopulta tulee. 

Tässä laskentamallissa omalle työajalle ei lainkaan laiteta hintaa. Hyvin harvoja ruoka-aineita myös myydään niin että saisi vain yhteen annokseen tarvittavan määrän ostettua kerralla.

Vierailija
28/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap vieläkään muista mitä vastauksia tuli kun EDELLISEN kerran kysyit samaa asiaa ties monennenko kerran???

Vierailija
30/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat kuulua samaan tollokastiin kuin jankuttaja ap:kin.

Vierailija
31/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ EI OLE IHAN OIKEA ALOITUS VAAN AP SPÄMMÄÄ TÄTÄ AINAKIN KERRAN PÄIVÄSSÄ JO VIIKKOJA PUTKEEN.

Minusta tuntuu että sinä olet se jankkaaja joka haluaa kaikin keinoin yksipuolistaa palstaa. Seuraan itsekin palstaa aika aktiivisesti enkä muista vastaavaa keskustelua ainakaan menneen viikon ajalta.

Vierailija
32/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä laskentamallissa omalle työajalle ei lainkaan laiteta hintaa. Hyvin harvoja ruoka-aineita myös myydään niin että saisi vain yhteen annokseen tarvittavan määrän ostettua kerralla.

Huomaa kyllä että oot tosiaan sen talouskoulun tarpeessa. Menepä, niin opit ajattelemaan. Pakastimen hankkimista suosittelen sulle myös.

Vierailija
33/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joko kotonatehtyä ruokaa tai ravintolassa 70% - 30%. 

En syö koskaan einestä. Olen ennemmin syömättä, kuin kosken eineksiin.

Vierailija
35/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!

Vierailija
36/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto on kivaa. Einekset maistuvat sille, joka ei viitsi itse tehdä.

Vierailija
37/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona en syö eineksiä, vaan teen ruuat itse. Tänään tuli tehtyä iso vuoka lasagnea. Tuota syö useampana päivänä. Yleensä nämä eineksiä pääasiassa naamaansa mättävät eivät osaa tehdä ruokaa/ovat vaan laiskoja.

Vierailija
38/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hinta vaan se laatu. Ei saa eineksenä tuoretta lohifilettä ja parsaa hollandaisekastikkeella. Tuokin on sellainen näppärä ja hyvä ruoka, joka tekee etätyöpäivänä mielellään, jottei tarvitse mitään einespashaa napostella.

Vierailija
39/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tasan ole ravintolassa parempaa ruokaa kuin  kotona!

Riippuu ravintelista, kiinalaiset ja intialaiset ei ole vielä tuottaneet pettymystä. 

Vierailija
40/41 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä järkeä? Einekset ja pakaste ateriat on paljon helpompia, halvempia ja jotkut ruoat jopa parempia kuin kotona tehty eikä tarvitse käyttää montaa tuntia päivässä ruoan laittoon.

Ravintolasta saa myös parempaa kuin kotona tehtynä edullisesti isoja annoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi