Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ONKO OIKEASTI ihmisiä, jotka syö pelkästään kotona tehtyä ruokaaa joka päivä, ei koskaan einestä tai ravintolassa?

Vierailija
27.04.2024 |

Siis mitä järkeä? Einekset ja pakaste ateriat on paljon helpompia, halvempia ja jotkut ruoat jopa parempia kuin kotona tehty eikä tarvitse käyttää montaa tuntia päivässä ruoan laittoon.

Ravintolasta saa myös parempaa kuin kotona tehtynä edullisesti isoja annoksia.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvana kannattaa todellakin laskea kannattaako tehdä itse ruokaa. Raaka-aineet on niiiin kalliita. Toki tähän vaikuttaa syönti tottumukset jne. 

Aika paljon tulee eineksillä mentyä. 

Vierailija
2/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä ravintolassa muutaman kerran vuodessa, mutta kotona teen ruuat mieluiten itse. Pari kertaa viikossa kun kokkaa ja pakastaa/tekee annokset valmiiksi jääkaappiin niin ei tuo lopulta kovin vaivalloista ole. Enkä todellakaan käytä tunteja päivässä ruoanlaittoon, ehkä tunti kaksi kertaa viikossa? Aamiaisen nyt tekee lähestulkoon siinä samalla kun odottaa kahvin tippumista. 

Ja huomattavasti halvemmaksi tulee näin kun jollain eineksilla tai puolivalmisteilla.

Vierailija
4/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan niin tiukoilla, että pariin vuoteen ollaan käyty kerran syömässä ja tilattu varmaan kaksi kertaa pitsat. Me syödään hyvin ja edullisesti näin. Pari kymppiä pitserian pitsoista vie ruokarahoista ison palan pois. Ostan sillä rahalla mieluummin vaikka palan kotimaista ulkofilettä ja pussin perunoita ja nipun parsaa. Hollandaisekastikeen olen opetellut itse tekeen. Bearnaise onnistuisi varmaan ohjeen kanssa. Nämä on valintoja.

Vierailija
5/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spämmiä taas

Vierailija
6/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä heitä on mutta pääsääntöisesti sanoisin että kysymyksessä on tänä päivänä lähinnä vanhuspariskunnat, joissa rouva on aina vastannut ruokahuollosta. Monessa tapauksessa homma on jopa sillä tasolla että isännällä on lautasella voidellut leivät valmiina. Molemmat osapuolet pitävät tätä aivan luonnollisena ja oikeana tapana tehdä asiat. Rouvan ruokalistalla ei myöskään ole mitään kovin eksoottisia ruokia, joita pariskunta pitää "nykyajan hapatuksina"

Vierailija
7/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvana kannattaa todellakin laskea kannattaako tehdä itse ruokaa. Raaka-aineet on niiiin kalliita. Toki tähän vaikuttaa syönti tottumukset jne. 

No riippuu mitä syö ja onko minkä kokoinen talous, kun nuo pakkauskoot on oikeasti edullisia vain isoina. 

Vierailija
8/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei ole pahemmin mitään tekemistä ja tykkää ruoanlaitosta niin mikäs siinä.

Vierailija
9/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAASKO KYSYT??

Vierailija
10/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, täällä on yksi. Pidän ruoanlaitosta. Asun yksin, kun lapset ovat jo aikuisia ja perheellisiä ihmisiä. En ole enää työelämässä, joten nyt on aikaa väkästää erikoisempiakin aterioita. Mukavaa, kun tietää tarkalleen, mitä syö. Perheaterioilla meitä on 14 henkeä ja nekin väsään kokonaan itse. Leivon ruokaleivätkin. 

Vierailija
11/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu mitä syö ja onko minkä kokoinen talous, kun nuo pakkauskoot on oikeasti edullisia vain isoina. 

Pakastaminen onnistuu useimmille tuotteille, jos vaan asuntoon mahtuu kunnollisen kokoinen pakastin. Mä ostin jo opiskelijana aina mahdollisimman suuria pakkauksia kun niissä oli halvin kilohinta ja sitten vaan pienempiin rasioihin/pakasteeseen säilöön :) terveisin nimimerkillä pensaasta lähtien pihi ruokien suhteen. 

Vierailija
12/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme käytä eineksiä ja ravintoloissa useinkin se ruoka on juurikin lämmitettyjä eineksiä kovaan hintaan. Kotiruoka on parasta ja nopeeta, kun pakastaa esim. lihaa kypsennettynä. Sitten vaan soppa tai pihvit, pyttis tai kastikelihat edellisiltana sulamaan 

Sama jauhelihan kanssa, valmiita pihvejä, pullia, murua, mureketta 

Lihana käytän  possusta ulkofilettä ja naudan paistia, palvelutiskillä kalvot ja muut ylimääräiset pyydän aina poistamaan.

Vierailija
13/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun viestissäsi ei ole mitään järkeä. Kuten ei varmaan kirjoittajassakaan?

Vierailija
14/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spämmiä taas

Ihan asiallinen keskutelu

Ap

Vierailija
15/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Terv. Köyhä

Vierailija
16/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun viestissäsi ei ole mitään järkeä. Kuten ei varmaan kirjoittajassakaan?

Miten niin? Ihan fakta puhetta.

Ap

Vierailija
17/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nyt paskalle.

Vierailija
18/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tasan ole ravintolassa parempaa ruokaa kuin  kotona!

Vierailija
19/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tasan ole ravintolassa parempaa ruokaa kuin  kotona!

Kyllä saa esim pizzat, hampurilaiset, kebabit, sushi yms. paljon parempaa ravintolassa kuin kotona.

Ap

Vierailija
20/41 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n täytyy olla harvinaisen tyhmä ja yksinkertainen kun harva se päivä kyselee tätä samaa asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän