Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni kuoli, miten vapun juhliminen?

Vierailija
27.04.2024 |

Isäni kuoli ilmeisesti sydänkohtaukseen tänään aamulla. Meillä olisi ollut keskiviikkona vappujuhlat mihin on kutsuttu muutama kaveriperhe lapsineen. Onko ok juhlia tapahtuneesta huolimatta?

Kommentit (272)

Vierailija
241/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ollaan kotona yksin tai keskenään ja itketään" ei aina toimi varsinkaan jos on lapsia. Itse huomasin olevan myös mielelle hyväksi käydä kodin ulkopuolella.

Vierailija
242/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan sinusta. Surettaako? Jos surettaa niin jää lepäämään. Jos ei sureta niin juhlimaan vain. Käsitteet kuten suruaika ei merkkaa mitään jos kyseessä oli ihminen joka ei millään tapaan ollut sinulle läheinen. Ei se sukulaisuus kenestäkään tee automaattisesti läheistä ihmistä vaan se millaiset välit on olleet. Itsellä kokemusta isästä jonka takia käyty terapiassa pieni ikä niin tiedän kokemuksesta. Jokatapauksessa olen pahoillani isäsi puolesta ja toivon jaksamista mikäli sellaisen tarpeessa olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa minunkin isäni kuolisi. Hän on nimittäin hyväksikäyttäjä ja väkivaltainen pe.d.ofiili. 

Ei noin voi sanoa edes vitsillä. Varsinkaan tällaisessa keskustelussa.

Ei se ollut vitsi. Minä kadehdin niitä, joiden isä on kuollut. 

Minä kadehdin niitä joilla on edes toinen vanhempi olemassa.

Sinulla olikin kai normaalit vanhemmat, minulla ei. Ns. isäni käytti minua seks. hyväkseen. 

Sama. Minä näen, että vielä hetken haluan olla olemassa lasteni ja etenkin ihanien lastenlapsien vuoksi. Pikkuiset jo harjoittelevat tätä omaa elämäänsä ja haluan tukea heitä tällä taipaleella. Kun sitten minusta aika jättää niin toivon, että he eivät tavan vuoksi vietä mitään suruaikaa vaan, mikäli tuntevat aidosti surua, niin kokevat sen juuri niinkuin heistä itsestään tuntuu. Se olisi minusta kaikkein ihanin kunnianosoitus itselleni. 

Vierailija
244/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa minunkin isäni kuolisi. Hän on nimittäin hyväksikäyttäjä ja väkivaltainen pe.d.ofiili. 

Sinulla olikin kai normaalit vanhemmat, minulla ei. Ns. isäni käytti minua seks. hyväkseen. 

Sama. Minä näen, että vielä hetken haluan olla olemassa lasteni ja etenkin ihanien lastenlapsien vuoksi. Pikkuiset jo harjoittelevat tätä omaa elämäänsä ja haluan tukea heitä tällä ta

Kunnianosoitus itsellesi? No ei tuokaan ihan terveeltä ajatukselta tunnu.

Vierailija
245/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Minä näen, että vielä hetken haluan olla olemassa lasteni ja etenkin ihanien lastenlapsien vuoksi. Pikkuiset jo harjoittelevat tätä

Etkö ymmärrä, että tarkoitin sitä, että olisin elänyt siten, että lapsenlapseni ihan itse tuntisivat ikävää ja rakkautta. En todellakaan tarkoittanut kaipaavani mitään kunnioitusta ansiotta. Rakastan heitä juuri sellaisina kuin he ovat ja toivon etteivät pelkän velvollisuuden ja muodon vuoksi vietä minkäänlaisia suruaikoja.

Vierailija
246/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai perut juhlat. Kun isäni kuoli olisi meillä ollut ystäväni häät seuraavassa kuussa. Peruin heti osallistumisemme, koska ei vaan ole sopivaa juhlia kun joku läheinen on kuollut. Töistä olin poissa toista kuukautta. Hautajaisjärjestelyt ja niissä auttaminen sekä sureminen vie kaiken ajan mitä omaisilla on.

Vierailija
247/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai perut juhlat. Kun isäni kuoli olisi meillä ollut ystäväni häät seuraavassa kuussa. Peruin heti osallistumisemme, koska ei vaan ole sopivaa juhlia kun joku läheinen on kuollut. Töistä olin poissa toista kuukautta. Hautajaisjärjestelyt ja niissä auttaminen sekä sureminen vie kaiken ajan mitä omaisilla on.

Hautajaisjärjestelyihin kuluva aika riippuu ihan siitä miten ne hoitaa. Esimerkiksi meillä hautajaiset järjestettiin parin päivän aikana eikä silloinkaan siihen todellakaan kulunut koko päivää.

Vierailija
248/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ollaan kotona yksin tai keskenään ja itketään" ei aina toimi varsinkaan jos on lapsia. Itse huomasin olevan myös mielelle hyväksi käydä kodin ulkopuolella.

Niin. Isäni jäädessä viiden lapsen yksinhuoltajaksi ei todellakaan ollut edes mahdollista vain olla sisätiloissa koko porukan kanssa tekemättä mitään.

Vierailija
249/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisjärjestelyihin kuluva aika riippuu ihan siitä miten ne hoitaa. Esimerkiksi meillä hautajaiset järjestettiin parin päivän aikana eikä silloinkaan siihen todellakaan kulunut koko päivää.

Minulla meni pari tai kolme tuntia.

Vierailija
250/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi kuoli jouluaatonaattona. Vietettiin joulua ihan tavalliseen tapaan, vaikka olihan se erilaista. Pari kuukautta kuoleman jälkeen täytin 40 ja pidin kunnon juhlat. Mutsi oli täysi kusipää, entinen alkoholisti, kyyneltäkään en vuodattanut. 

Vierailija
251/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että. 

No, ihan sinusta itsestäsi kiinni. Jos ei nyt kuitenkaan isäsi asunnossa niitä juhlia ole tarkoitus pitää. Ja kun et kerran perheesi kanssa isommin sure ukkia, isää, appea, niin sen kun juhlitte!

Miten juhlitaan vappua... 

Lärvit ja vapaamielisyyden ylistystä käyttäytymisessä!

Onko päihdenikkari sepittelyineen mukana,,,, 

Vierailija
252/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vappu on ihan turha juhla, mutta toisaalta pienten lasten isänä yrittäisin varmaan miettiä, millainen ohjelma on lapsille hyväksi tuossa tilanteessa - isovanhemman kuollessa - aikuisten pohtiessa sitten aikuisten asioita. Lapsille on varmaan silti hyväksi esim. mennä ulos, ja ehkä itsellekin raitis ilma tekisi hyvää tuossa tilanteessa.

Vierailija
253/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että. 

No, ihan sinusta itsestäsi kiinni. Jos ei nyt kuitenkaan isäsi asunnossa niitä juhlia ole tarkoitus pitää. Ja kun et kerran perheesi kanssa isommin sure ukkia, isää, appea, niin sen kun juhlitte!

Miten juhlitaan vappua... 

Lärvit ja vapaamielisyyden ylistystä käyttäytymisessä!

Onko päihdenikkari sepittelyineen mukana,,,, 

Tuskinpa lastenjuhlat mitkään yleiset ryyppäjäiset on. Meidän vappujuhlissa ainakin omenamehu ja kahvi on olleet vahvimpia mitä on saatavilla.

Vierailija
254/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkältä ajalta ne kaikki menot sitten pitää perua jos kerran seuraavana kuukautena vietettävät ystävän häihin osallistuminenkin on peruttava? Kaikki ei myöskään ole töistä pois noin pitkään.

Vierailija
255/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolintodistuksen ja hautausluvan saamiseen meni viikko, sopivan papin saaminen tapaamista varten toinen viikko.

Vierailija
256/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolintodistuksen ja hautausluvan saamiseen meni viikko, sopivan papin saaminen tapaamista varten toinen viikko.

Eihän se aika kokonaan mennyt niiden saamiseen ja tapaamiseen. Kuolintodistuksen ja hautausluvan saa automaattisesti. Papin valinnassa saattaa toki kestää, mutta tuskin kukaan koko viikkoa pappia valitsee. 

Vierailija
257/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin lähinnä lasten kannalta. He on odottaneet sitä. Peruminen tuntuisi tylyltä koska ei tässä nyt periaatteessa ole mitään hätää. Lähes kaikki on jo valmiinakin juhlia varten.

Ap

Vierailija
258/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tainnut kovin läheiset välit olla. Juhlit siis ihan suunnitelmien mukaan, kun se nyt näköjään on jo kuolinpäivänä päällimmäisenä huolenaiheenasi. Eihän se niitä vieraitasi mitenkään kosketa, joten sinähän sitten olet se joka päättää, ja ilmeisesti siis juhliminen on sulle ihan ok.

Vierailija
259/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti olisi ollut tärkeä ihminen ja välit läheiset ja lämpimät, niin tuskin olisit täällä tuollaisia edes kyselemässä. Vai olisiko sama tilanne, jos vaikka miehesi tai lapsesi olisi kuollut?

Vierailija
260/272 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu siltä. Moni ei ehkä tahtoisi juhlia tuossa tilanteessa, mutta kenties sinua se lohduttaa.