Me eletään aikaa, milloin sun täytyy ihmisenä uskaltaa vetää rajoja, alkaa elämään ihan omaa elämääsi
Sä huomaat sen itsekin, että ihmiset vain valittavat kokoajan, mutta he eivät ole valmiita tekemään mitään minkään eteen.
Sulla saattaa olla näitä ihmisiä ihan omassa ystäväpiirissä tai omassa perheessä, tai ihan jos maailmaakin seuraa, niin sama toistuu yhteiskunnallisesti kokoajan.
Se on sellasta jatkuvaa valittamista ja määkimistä, ilman mitään oikeita ratkaisuja yhtään mihinkään. Sit sä alat huomaamaan myös sen, että nämä ihmiset itse hakevat kokoajan sitä, mistä he valittavat.
He itse työntää kätensä ampiaispesään, sen jälkeen valittavat kun ampiainen pisti. Tämä toistuu kokoajan.
He puskevat huonoa energiaa tähän unversumiin, sen jälkeen valittavat, kun saavat sitä takaisin.
Nää on tietämättömiä ihmisiä, ne elää siinä omassa harhassaan ja myös ihan kollektiivisessa harhassa.
Sun täytyy heivaa nää kaikki ihmiset helveddiin sun ympäriltäs.
Se on ihan sama kuka se ihminen tai mikä taho se on, sun täytyy jättää se pois sun elämästäs.
Koska se energia vetää sut myös alas.
Ala tekemään sitä jo tänää
<3
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, hallitus leikkaa eli en tule hoitamaan eläkkeellä olevia vanhempia enkä anoppia, puoliso on ainoa lapsi.
Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.
Ihmiset ovat laitostuneet. Valtio kapaloi, opettaa, hommaa työpaikan ja hautaa. Mistä ihminen nyt pyytää apua, kun valtio ei enää auta? 😩
Mitä varten valtio on olemassa? Koska on eletty täysin kuten väität? Entisessä Neukkulassa?
Kaiken järjen mukaan Stalinin ajan Neuvostoliitto oli hyvinvointivaltio, kun julkinen sektori käytti ehkä 95 % yhteiskunnan tuloista? Meillähän se jää vain vajaaseen 60%.
Teillä menee valtio ja yhteiskunta osin sekaisin. Valtio on Napoleon ja yhteiskunta olemme me.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin on ollut aika jolloin ei olisi tarvinnut elää sitä ihan omaa elämäänsä?
Viime vuosituhannen puolella lapsena oli pitkälti pakko elää vanhempien määrittelemää elämää.
Aika pitkältihän lapset nytkin joutuu elämää jonka aikuiset heille määrittelee. Omia valintoja voi alkaa tehdä kun ikää ja ymmärrystä tulee lisää. Valitettavasti aina sitä ymmärrystä ei kaikille tule koskaan vaikka valintoja tekevätkin.
Millä se ymmärtäminen kehittyy, kun se pöytä on katettu aina valmiiksi?
Kenellä pöytä on katettu valmiiksi? Kenen pöytä pitäisi olla valmiiksi katettu?
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja, ei saa omistaa kesämökkiä.
Kaikki ottaisivat asuntolainan, jos työttömäksi jäätyä maksettaisiin perheelle ruoka, mutta se ei mene niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, hallitus leikkaa eli en tule hoitamaan eläkkeellä olevia vanhempia enkä anoppia, puoliso on ainoa lapsi.
Ihmiset ovat laitostuneet. Valtio kapaloi, opettaa, hommaa työpaikan ja hautaa. Mistä ihminen nyt pyytää apua, kun valtio ei enää auta? 😩
Mitä varten valtio on olemassa? Koska on eletty täysin kuten väität? Entisessä Neukkulassa?
Julkinen sektorimme on tehoton ja elää pysähtyneisyyden aikaa! Meillä ei mikään enää toimi optimaalisesti. Koko koulutusjärjestelmämme on romahtamassa. Ongelmia ei osata enää ratkaista vaan niitä siirretään eteenpäin kasvamaan korkoa. Poliitikoilta on jo mennyt arvovalta ja auktoriteetti kansan parissa. Lopuksi menee legitimiteetti ja meillä on edessä Neuvostoliiton tie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietynlainen yhteiskunnan turvaverkko on pakko olla olemassa näillä leveyspiireillä ihan jo sen takia, ettei ihmisiä voi heittää talveksi kadulle pakkaseen. Kuitenkin pitäisi pystyä seuraamaan kultaista keskitietä, ja etenkin valtavaksi paisuneen julkisen sektorin osalta ollaan menty aivan liian pitkälle.
Valtioko ihmisen heittää pakkaseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen sektorimme on tehoton ja elää pysähtyneisyyden aikaa! Meillä ei mikään enää toimi optimaalisesti. Koko koulutusjärjestelmämme on romahtamassa. Ongelmia ei osata enää ratkaista vaan niitä siirretään eteenpäin kasvamaan korkoa. Poliitikoilta on jo mennyt arvovalta ja auktoriteetti kansan parissa. Lopuksi menee legitim
Ei hyvinvointivaltion ajatus silti aivan kuollut ole. Se ajatus, että kansalaisia on syytä turvata kohtalon pahimpia kolhuja vastaan on nähdäkseni edelleen pätevä, mutta kukas se sanoikaan aikoinaan osuvasti että, yhteiskunnan tulee tarjota turvaverkko mutta se ei saa muodostua riippumatoksi?
Ehkä vähän asian vierestä, mutra...
Vanhat "ystävät" ovat alkaneet pitää yhteyttä.
Rahaa ovat kohta vailla.
Yksi kysyy asuntoa, kun on eroamassa, on lainannut rahaa monta kertaa, kädestä suuhun elää(vaikka on vakituinen kokoaikatyö).
2 muuta on lainaillut rahaa myös, yhdeltä ostin juuri 50€:lla risaksi osoittautunutta tavaraa.
Luulevat minua rikkaaksi, kun minulla on 150 000€ liikevaihtoa pyörittävä yritys.
Pitänee häätää lokit ympäriltään.
Vierailija kirjoitti:
Teillä menee valtio ja yhteiskunta osin sekaisin. Valtio on Napoleon ja yhteiskunta olemme me.
Suoraviivaisesti ajatellen, uskon että kenelle vain sopii johtajaksi yksinvaltias, jos se noudattaa yksilön ja ryhmän omaa näkemystä.
Valtiota ei määrittele sen tarkoitus valtio on olemassa jos se täyttää valtiolle määritellyt "ehdot"
"Kansainvälisen oikeuden näkökulmasta valtio tavallisesti määritellään vuonna 1933 solmitun Montevideon sopimuksen mukaisesti. Sopimuksen ensimmäisen artiklan mukaan maan tulee täyttää neljä kriteeriä ollakseen kansainvälisen oikeuden oikeustoimija valtiona:
1. pysyvä väestö
2. rajattu alue
3. hallitus
4. kyky solmia suhteita muiden valtioiden kanssa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraviivaisesti ajatellen, uskon että kenelle vain sopii johtajaksi yksinvaltias, jos se noudattaa yksilön ja ryhmän omaa näkemystä.
Jotkut kannattaa valistunutta diktatuuria, itse en kuulu heihin. Kannatan toimijalähtöistä individualismia sekä nuerien systeemiä.
Kun sä ajat formulaa....
(--> Vältä formula-passiivia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kannattaa valistunutta diktatuuria, itse en kuulu heihin. Kannatan toimijalähtöistä individualismia sekä nuerien systeemiä.
Itse en voi arvottaa nykyistä ajanhenkeä kovinkaan jaloon arvoon. Olen päätynyt siihen, että luontaiselta elämänasenteeltani olen vahva kansallismielinen, koska se noudattaa parasta hillittyä kompromissia mitä aikalainen voi toteuttaa menneiden ja tulevien sukupolvien jatkumossa. Voin mennä syvälle ihmisluontooni ja keksiä nimityksiä itsestäni, löydän helposti myös vähänfasistia ja totalitaristia, mutta minussakin elää perintönä hitunen hyväkäytöksistä demokraattia, joka haluaa sovussa ratkaista asiat. Jos minulta viedään tämä mahdollisuus, mitä jää jäljelle?
Kun sä opettelet peruskoulun äidinkielen tunnilla käyttämään oikeanlaista passiivia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi arvottaa nykyistä ajanhenkeä kovinkaan jaloon arvoon. Olen päätynyt siihen, että luontaiselta elämänasenteeltani olen vahva kansallismielinen, koska se noudattaa parasta hillittyä kompromissia mitä aikalainen voi toteuttaa menneiden ja tulevien sukupolvien jatkumossa. Voin mennä syvälle ihmisluontooni ja keksiä nimityksiä itsestäni, löydän helposti myös väh
Aivan oikein! Lukusuositus:
Kun yksilöiden sallitaan avoimesti kiistellä asioista, ilmaista mahdollisimman vapaasti mitä haluavat ja liittoutua vapaasti kiistojen toisia osapuolia vastaan, kiistat ja sovittelut luovat liittoja muodostaneiden välille yhteenkuuluvuutta, jota ei muutoin olisi. Näin on nuerien yhteiskunnassa, miksi näin ei olisi myös omassamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi arvottaa nykyistä ajanhenkeä kovinkaan jaloon arvoon. Olen päätynyt siihen, että luontaiselta elämänasenteeltani olen vahva kansallismielinen, koska se noudattaa parasta hillittyä kompromissia mitä aikalainen voi toteuttaa menneiden ja tulevien sukupolvien jatkumossa. Voin mennä syvälle ihmisluontooni ja keksiä
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/timoandersson/123244-yhteiskunta-tai-v…
Tietynlainen yhteiskunnan turvaverkko on pakko olla olemassa näillä leveyspiireillä ihan jo sen takia, ettei ihmisiä voi heittää talveksi kadulle pakkaseen. Kuitenkin pitäisi pystyä seuraamaan kultaista keskitietä, ja etenkin valtavaksi paisuneen julkisen sektorin osalta ollaan menty aivan liian pitkälle.