Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä"

Vierailija
26.04.2024 |

Mutta kun on.

Olen ollut koko ikäni se oudonnäköinen ruma nainen. Olenko lihava? En. Olenko sotkuinen ja hikinen? En. Olen vain oudon näköinen, tavoilla joita ei valitettavasti voi korjata edes kirurgin pöydällä.

En saa oman alan töitä, en mitään vastausta työnantajilta. CV, kokemus, työhakemukset, kaikki on viimeisen päälle hiottuja. Nyt testasin kaverin luvalla että hain työpaikkaa (johon hain testimielessä, oikeastaan pätevyyteni ei riitä sinne joten en menisi vaikka pääsisinkin) kaverin kuvalla. Ja tadaa! Eka haastattelukutsu ikinä.

Masentavaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmillä ei ole merkitystä

Vierailija
22/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörejä ei todellakaan valita ulkonäön perusteella, mutta ei liity asiaan mitenkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoittaisin samanlaisen aloituksen miehenä, niin saakeli 50 vesikauhuista päivystävää av-feministiä olisi vartin sisään miinustamassa aloitustani, haukkumassa minut niin ilkeästi kuin pystyvät, ja sen jälkeen poistattamassa aloitukseni.

Ei sillä, että ap olisi mielestäni mitenkään väärässä. Uskon todellakin, että maailma on näin paska kuin mitä ap kertoo, ja itse asiassa uskon, että maailma on mennyt tässä mielessä viimeisen 15 vuoden sisään vain paskemmaksi ja paskemmaksi. Syitä on kolme: 1) some, 2) naiset, ja 3) some.

Kaikesta huolimatta, se on tärkeää ymmärtää, että jos mies kirjoittaisi tästä samasta aiheesta, ihan aiheellisesti kuten ap:kin, niin kaikki palstan naiset sekä miehistä kaikki valkoritarit käyttäisivät langassa näppistään vain minun nöyryyttämiseksi ja ivaamiseksi, kunnes lanka poistuisi.

M43

24/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työnantaja, ja samaan työpaikkaan tulisi kaksi hakijaa, niin valitsisin niistä rumemman. Se paremmannäköinen olisi todennäköisesti päässyt asemaansa ainakin osaksi ulkonäkönsä avulla, kun taas sen rumemman olisi pakko oikeasti ollut osata asiat päästäkseen niin pitkälle, että voi hakea sitä työpaikkaa.

Toki jos työtehtävä edellyttäisi edustamista kuten vaikkapa tv-juontajana toimimisessa, niin silloin sillä ulkonäölläkin olisi merkitystä.

Vierailija
25/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tänä päivänä ei tarvitse työnhakulomakkeeseen laittaa kuvaa ,syntymäaikaa, asuinpaikkaa, siviilisäätyä, sotilasarvoa etc.

Nimi riittää.

Vierailija
26/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tänä päivänä ei tarvitse työnhakulomakkeeseen laittaa kuvaa ,syntymäaikaa, asuinpaikkaa, siviilisäätyä, sotilasarvoa etc.

Nimi riittää.

Tullut tässä ihan vastikään vastaan useampi rekryfirmojen lomake, joita ei voi edes lähettää eteenpäin ellei täytä syntymäaikaa. Niin uskomatonta kuin se onkin 2024. Asuinpaikkaakin kysytään kotiosoitetta myöten, mutta sen voi toki täyttää tyyliin "Katu x". Saako siitä sitten hankalan maineen - asia erikseen.

Vierailija
27/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin luennoida tästä, mutten ehdi: ulkonäöstä vedetään johtopäätös jopa siihen, onko sulla hyvä itsetunto. Siis uskotko sä itseesi, oletko vakaa, itsevarma. Sellainen, jolle uskaltaa antaa vastuuta ja joka hoitaa homman kotiin.

Yksinkertaistaen sanottuna: porukka luulee, et itsetunto korreloi johonki kirkkaanpunaiseen huulipunaan ja vahvaan tukkaan tms.

Jos sulta puuttuu nää, ei auta, vaikka mikä henkinen Justiina olisit. Kun sä olet muiden mielestä niin epävarman oloinen (näköinen).

Välillä mietin, miksi edes kouluttaudun ja kehitän itseäni.

Juu kyseessä ns halo-ilmiö, jos on hyvännäköinen niin ihmiseen liitetään muitakin hyviä ominaisuuksia kuten älykkyys ja pätevyys ja päinvastoin. 

Huomannut tämän. Mä olen aika klassisen näköinen ja pukeudunkin klassisesti. Meikkaan siististi ja laitan aina hiukset ponnarille tai nutturalle. Saan helposti ystäviä ja olen aina työllistynyt helposti eli en ole tässä neljänkymmenen ikävuoteni aikana tarvinnut cv:ta koskaan. Sitten kun kerron mitä teen työkseni niin naamat venähtää. Olen siivooja.

Vierailija
28/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ulkonäöllä joissain tilanteissa merkitystä. Minulla on sellainen vaiva, että en voi pitää hyvin lihavaa koskaan kivannäköisenä aidosti. Käyn läpi aina samanlaisen ajatuskulun, että "voi kauhistus", jonka jälkeen "hän on kuitenkin kiva ihminen, eli lihavuudella ei ole väliä". Kieltäydyn antamasta sille tietoisesti mitään merkitystä, vaikka aivoni on ehdollistuneet tuollaiseen ajatusrataan. Tämä on itsessäni mielestäni kiusallista, mutta myönnän sen rehellisesti itselleni. Toisaalta makuja on erilaisia ja minun makuni ja ajatusratani ovat vain yksi miljardien joukossa, eli eivät merkityksellisiä (paitsi siinä kohtaa, kun vaitsen seksikumppania, mutta se on harvoin se). 

Vierailija
29/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös yksi, joka ei tykkäää yhtään ulkonäöstään. Kyse on lähinnä siitä, että mulla on paljon naismaisia piirteitä, vaikka olen mies (pieni nenä, pieni leuka, isot huulet, erittäin ulkonevat posket, isot silmät). Tähän tietysti päälle, että parta kasvaa onnettomasti ja hiusten tippuivat.

Tekstin perusteella voisi luulla, että näyttäsin hyvälle, mutta olen ulkonäöltäni lähinnä aikuinen vauva. En ole edes ylipainoinen.

M28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän