Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä"

Vierailija
26.04.2024 |

Mutta kun on.

Olen ollut koko ikäni se oudonnäköinen ruma nainen. Olenko lihava? En. Olenko sotkuinen ja hikinen? En. Olen vain oudon näköinen, tavoilla joita ei valitettavasti voi korjata edes kirurgin pöydällä.

En saa oman alan töitä, en mitään vastausta työnantajilta. CV, kokemus, työhakemukset, kaikki on viimeisen päälle hiottuja. Nyt testasin kaverin luvalla että hain työpaikkaa (johon hain testimielessä, oikeastaan pätevyyteni ei riitä sinne joten en menisi vaikka pääsisinkin) kaverin kuvalla. Ja tadaa! Eka haastattelukutsu ikinä.

Masentavaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae muitakin kuin mallin töitä.

Vierailija
2/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sil valitettavasti on, siitä olen samaa mieltä, vaikka itse en sitä hyväksy

Me eletään täysin vääristyneessä yhteiskunnassa, olen sanonut sitä monesti.

Ulkonäkö on oikeastaan kaikki kaikessa tässä tämänhetkisessä vääristyneessä yhteiskunnassa. Se on iskostettu meihin ihan syntymästä lähtien. 

Pukeutuminen on sama asia, se on periaatteessa ihmisen käyntikortti.

Mut tottakai täytyy sanoa myös se, että jos me katsotaan pukeutumista, niin kyllähän se kertoo ihmisestä todella paljon, pitääkö hän huolta itsestään vaiko ei. Et ei se aina oo niin mustavalkosta. 

Mut joo, samaa mieltä

<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se vaan on näin että ulkonäkö vaikuttaa niin paljon tässä maailmassa. Tässä maailmassa mättää juuri tällaiset asiat. Minkäs teet, ei voi mitään. Toivottavasti pian loppuu tämä, Jeesus hakee omansa pois ja alkaa uusi vaihe.

Vierailija
4/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää ole tuota mieltä ettei ulkonäöllä olisi merkitystä. Mutta sitten tietysti työnhaussa pitäisi olla ammatti jossa kuka vaan voi saada töitä, kuten lääkäri, mutta eipä se niinkään mene että ruma olisi vastapainoksi poikkeuksellisen fiksu. 

Vierailija
5/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meidän insinööritoimistolla on todella omituisen näköistä väkeä. Ja valinnat tehdään aivan jonkun muun kuin valokuvan perusteella.

Kuten joku sanoikin, lakkaa hakemasta mallitoimistoon töihin.

Vierailija
6/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin luennoida tästä, mutten ehdi: ulkonäöstä vedetään johtopäätös jopa siihen, onko sulla hyvä itsetunto. Siis uskotko sä itseesi, oletko vakaa, itsevarma. Sellainen, jolle uskaltaa antaa vastuuta ja joka hoitaa homman kotiin.

Yksinkertaistaen sanottuna: porukka luulee, et itsetunto korreloi johonki kirkkaanpunaiseen huulipunaan ja vahvaan tukkaan tms.

Jos sulta puuttuu nää, ei auta, vaikka mikä henkinen Justiina olisit. Kun sä olet muiden mielestä niin epävarman oloinen (näköinen).

Välillä mietin, miksi edes kouluttaudun ja kehitän itseäni.

Vierailija
7/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin luennoida tästä, mutten ehdi: ulkonäöstä vedetään johtopäätös jopa siihen, onko sulla hyvä itsetunto. Siis uskotko sä itseesi, oletko vakaa, itsevarma. Sellainen, jolle uskaltaa antaa vastuuta ja joka hoitaa homman kotiin.

Yksinkertaistaen sanottuna: porukka luulee, et itsetunto korreloi johonki kirkkaanpunaiseen huulipunaan ja vahvaan tukkaan tms.

Jos sulta puuttuu nää, ei auta, vaikka mikä henkinen Justiina olisit. Kun sä olet muiden mielestä niin epävarman oloinen (näköinen).

Välillä mietin, miksi edes kouluttaudun ja kehitän itseäni.

Juu kyseessä ns halo-ilmiö, jos on hyvännäköinen niin ihmiseen liitetään muitakin hyviä ominaisuuksia kuten älykkyys ja pätevyys ja päinvastoin. 

Vierailija
8/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan tutkittuakin tietoa, että kauniita ihmisiä pidetään älykkäämpinä, pätevämpinä ja luotettavampina.

Ja ilmeisesti kyseistä efektiä on todella vaikea välttää esim rekrytointitilanteessa, vaikka siitä olisi täysin tietoinen ja haluaisi välttää sen.

Ikävä kuulla noista kokemuksistasi. Ainahan jonkun henkilökohtainen kokemus tekee suuremman vaikutuksen kuin joku tilastollinen fakta. Kyllä se aurinko vielä paistaa isoimmankin risukasan pyllyreikään, jos vaan jaksaa vastoinkäymisistä huolimatta tahkota.

Tsemppiä! 

Vierailija
9/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkääthän ovat keskimäärin komeampia/kauniimpia kuin vähemmän älykkäät. Hyvät geenit näkyvät monessa asiassa.

Vierailija
10/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkääthän ovat keskimäärin komeampia/kauniimpia kuin vähemmän älykkäät. Hyvät geenit näkyvät monessa asiassa.

Käypä joskus teknillisen fysiikan opiskelijoiden bileissä. Ei se ihan mr. Finland -kilpailulta näytä.

Vierailija
11/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä jotain perää on. Lapsistakin, ihan pienet, toiset tuntuvat olevan niin fiksuja ja toiset eivät. Tätä ei varmaan saa sanoa ääneen ja menee poistoon. Säälin Williamia, siis Dianan poikaa, kun hänen lapsensa eivät näytä älykkäiltä lahjakkailta lapsilta vaan ääliöiltä joiden käytös sen mukaista. Ne on jotkut geenit mut tuskin Williamin, arvelisin... Ärsyttää kun näen noita - fiksut lapset eivät edes irvistele miten sattuu...Saa nähdä mitä siitä vielä tulee... Teatterikorkeakoulun kurssilla työttömille jaettiin ihmiset korkean ja matalan statuksen ihmisiin ja rooli sen mukaan... Tulee aina mieleen se että tässä on nyt kuninkaallisiksi sopimattomia mataLAMMAN statuksen ihmisiä...  

Vierailija
12/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käypä joskus teknillisen fysiikan opiskelijoiden bileissä. Ei se ihan mr. Finland -kilpailulta näytä.

Keskimäärin älykkäät ovat silti terveempiä ja paremmannäköisiä kuin tyhmemmät. Siitä on tehty tutkimuksia, eikä itseään älykkäänä mutta rumana pitävän palstalaisen ärsyyntyminen asiaa muuksi muuta.

Vierailija
13/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isotätini poltti tupakkaa ja eli 90-vuotiaaksi. Tupakointi ei täten ole vaarallista.

Vierailija
14/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan alasta. Mä olen koodari, eikä ole kyllä ulkonäöllä ihan aidosti ollut mitään merkitystä. Vain tekninen osaaminen ja kokemus merkitsee. Olen sairaalloisen lihava ja ruma, ja töitä on riittänyt aina.

Vierailija
15/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja yliopiston fyysikot, matemaatikot, tietojenkäsittelijät. Siellä on semmoisia lyhyitä, nörtin näköisiä ei komeita miehiä ihan pilvin pimein. Ne harvat naisetkin siellä näyttää pääosin ankeilta nörteiltä.

Vierailija
16/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen nimenomaan täällä mainitulla alalla joka on valittu sen mukaan, että ei todellakaan tarvitse olla kuvattavana tai missään esillä. Ei auta. Ap

Vierailija
17/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan ainakin kauniin naisen. En voi rakastella rumaa naista.

T: ruma mies

Vierailija
18/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olen nimenomaan täällä mainitulla alalla joka on valittu sen mukaan, että ei todellakaan tarvitse olla kuvattavana tai missään esillä. Ei auta. Ap

Villi veikkaukseni, että kyseessä on ollut ilmiö nimeltä "No, jos naisia pitää meille palkata, niin otetaan sitten edes sellaisia, joita on kiva katsella".

(En tarkoita, että alan x kaikki työpaikat olisi tällaisia, mutta jotkut ovat. Ns. murroksen kasvukipuja.). T. Nainen eräältä tekniikan alalta

Vierailija
19/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt että tässä voi olla syy miksi saan ulkomailta kiinnostuneita yhteydenottoja työnantajilta, siellä kun käytän kuvallista cv:tä.

Suomessa kieltäydyn laittamasta kuvaa koska ulkonäöllä ei minusta saisi olla väliä, mutta maassa josta olen myös hakenut työtä sillä on.

Vierailija
20/29 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja yliopiston fyysikot, matemaatikot, tietojenkäsittelijät. Siellä on semmoisia lyhyitä, nörtin näköisiä ei komeita miehiä ihan pilvin pimein. Ne harvat naisetkin siellä näyttää pääosin ankeilta nörteiltä.

Sanoisin että se onko ulkonäöllä väliä riippuu eniten kahdesta asiasta: sukupuolesta ja työnkuvasta.

Jossain ei-asiakaspalvelutehtävässä sillä ei liene väliä niin paljon, mutta silloinkin naisen ulkonäkö on tärkeämpi. 

Tehtäviin joissa kohdataan ihmisiä valitaan mieluummin hyvännäköinen. Harvemmin edes matalapalkkatöissä näkee kovin epämiellyttävän näköisiä asiakaspalvelijoita, joissain paikoissa on ihan selvää että niihin valitaan vain nättejä naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi