Vuokralainen maksoi työkaverin asunnon
Tiedän tyypin ihan muuta kautta ja on ollut työelämässä koko ajan. En nyt tunnistamisen vuoksi kerro enempää, mutta mielesetäni on erikoista että hän on halunnut asua vuokralla vuosikausia. Työkaveri kehaisi eilen että tässä kuussa on viimeinen maksuerä ja sitten asunto on oma. Hän on ostanut sijoitusasunnon, johon aikoo itse muuttaa sitten kun jää eläkkeelle. Toinenkin asunto hänellä on, sitä on maksanut opiskelijat ja nykyinen jo pitkään asunut vuokralainen on sairauseläkeläinen, jolla olisi vara ostaa oma mutta ei saa lainaa. Tämän eläkeläisen tunnen itse, sillä työkaveri kyseli tietäisimmekö ketään vuokralaista ja minulla oli tämä yksi tiedossa, joka voisi olla kiinnostunut muuttamaan lähemmäksi tarvitsemiaan palveluja.
Kommentit (10)
Normihommaa, ei mitään ihmeellistä.
Itse asunut myös samaan aikaan koko ajan vuokralla ja maksanut sillä tavoin jonkun asunnon? Miksi ei maksanut omaansa?
No eipä täältä kukaan mitään mukaansa saa. Kohta on putkiremppa edessä ja taas maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asunut myös samaan aikaan koko ajan vuokralla ja maksanut sillä tavoin jonkun asunnon? Miksi ei maksanut omaansa?
Ei ole asunut vuokralla vaan maaseudulla maksetussa omakotitalossa. Ihan normihommaa että vuokralainen maksaa, mutta jotenkin tuntuu hassulta että tuossa on ollut alusta sama vuokralainen, joka olisi tuolla hinnalla jo saanut vastaavan ostettuakin, koska tiedän tyypin tiedän ettei hänellä ole mikään pitkä työmatkakaan ja alueella on kohtuuhintaisia asuntoja tarjolla.
En ymmärrä kysymystä, mutta uskoisin vastauksen olevan 42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole asunut vuokralla vaan maaseudulla maksetussa omakotitalossa. Ihan normihommaa että vuokralainen maksaa, mutta jotenkin tuntuu hassulta että tuossa on ollut alusta sama vuokralainen, joka olisi tuolla hinnalla jo saanut vastaavan ostettuakin, koska tiedän tyypin tiedän ettei hänellä ole mikään pitkä työmatkakaan ja alueella on kohtuuhintaisia asuntoja tarjolla.
Ilmeisesti hän saa rahoilleen paremman tuoton muualta kuin asunnosta. Tämä on tilanne minulla. Voin ostaa kämpän mistä haluan.
Jos tarkkoja ollaan, niin juuri parhaillaan etsin vuokrakämppää toisesta kaupungista muuttaakseni sinne. Yllättäen siellä haluamallani alueella on ollut huonosti vaatimuksiani vastaavia vuokrakämppiä tarjolla. Ehkä joudun ostamaan sieltä asunnon. Mutta jos ostan, niin ostan sen velaksi ja lyhennän lainaa ja maksan vastikkeet tuloilla ja tarvittaessa sijoitusten tuotolla. Pistän heti myyntiin kun löytyy hyvä vuokra-asunto. Tai vuokraan jollekin muulle.
Että turha ihmetellä jos ei tiedä toisten taloustiilanteesta.
Kaikki eivät halua ostaa omas asuntoa. Itselleni asuntolaina oli melkoinen stressi. Vuokra-asuminen sopii minulle.
Ap kun kerran tiedät tyypin niin juttele sen kanssa miksi on asunu vuokralla. Täällä sitä ei kukaan osaa sulle kertoa.
Kaikilla on omat syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap totesi että oli halunnut asua vuokralla. Outo kuvio.
Niin?? Ihan yleistä.