Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen projekti on opiskella työn ohella amk tutkinto?

Vierailija
17.11.2025 |

Olen nyt siis duunarina ja palkkaa saan 3600e/kk+mahdolliset lisät ja bonarit. Olen harkinnut että opiskelisin työn ohella itselleni samalta alalta amk tutkinnon, teen nyt tällä hetkellä amk tason töitä työpaikalla kun on pieni firma mutta amk papereita ei ole. 

Miten siis opiskelu työn ohella onnistuu? Kuinka rankkaa se on? 

M34

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on rankkaa. Itse opiskelin lähihoitajasta sairaanhoitajaksi ja vain ensimmäisen työharjoittelun sain ahotoitua. Loput piti tehdä palkattomana lukuunottamatta kuutta viikkoa viimeisestä harkasta. Harkkoja meillä oli yhteensä lähes vuosi yhteen laskettuna. Mulla oli sentään aikuiskoulutustuki jota sain, mutta sitähän ei nykyään enää ole.

Toki mulla vaikutti asiaan se, että kesken opintojen tuli rankka avioero joka jälkimaininkeja koitan päässäni edelleen korjata.

Vierailija
2/9 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on rankkaa. Itse opiskelin lähihoitajasta sairaanhoitajaksi ja vain ensimmäisen työharjoittelun sain ahotoitua. Loput piti tehdä palkattomana lukuunottamatta kuutta viikkoa viimeisestä harkasta. Harkkoja meillä oli yhteensä lähes vuosi yhteen laskettuna. Mulla oli sentään aikuiskoulutustuki jota sain, mutta sitähän ei nykyään enää ole.

Toki mulla vaikutti asiaan se, että kesken opintojen tuli rankka avioero joka jälkimaininkeja koitan päässäni edelleen korjata.

Eikö amk tutkintoa voi opiskella siten että käy normaalisti töissä ja työn ohella sitten käy etänä koulussa ja joskus iltasin/viikonloppusin koulussa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta ja mitä voi opiskella monimuotona.

Vierailija
4/9 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö amk tutkintoa voi opiskella siten että käy normaalisti töissä ja työn ohella sitten käy etänä koulussa ja joskus iltasin/viikonloppusin koulussa? 

No sehän riippuu ihan siitä koulusta! Monimuotona mäkin opiskelin, mutta teoriaopintojen aikaan koulua oli kahtena päivänä viikossa ihan päiväaikaan ja suurin osa niin, että piti olla ihan paikan päällä. Mitään ilta- ja viikonloppuopintoja ei ollut. Todella rankkaa käydä pitkiä päivä kahdesti viikossa lähes 100km:n päässä ja samalla tehdä töitä. Harkkoja jouduin tekemään useamman kauempana koska omalla paikkakunnalla ei ollut sellaisia paikkoja jotka kelpaa harjoitteluun.

Ei jokainen koulu ja koulutus ole samanlainen. Haloo nyt taas.

Vierailija
5/9 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyn vastaus

-

AMK-koulutusta voi suorittaa etänä useilta eri aloilta, kuten tekniikan, liiketalouden, terveysalan ja ICT:n parista, ja joitakin tutkintoja, kuten tradenomitutkintoa, on tarjolla kokonaan verkon kautta. Yleisesti etäopiskelu onnistuu joustavasti ajasta ja paikasta riippumatta. 

Esimerkkejä etänä opiskeltavista aloista:

Tekniikka ja ICT: Monista tekniikan ja tietotekniikan (ICT) aloista voi suorittaa verkko-opintoja.

Liiketalous: Esimerkiksi tradenomitutkintoa on saatavilla kokonaan verkko-opintoina Metropolia Ammattikorkeakoulun sivustolla.

Terveysala: Myös terveysalan koulutuksia on mahdollista opiskella etänä.

Muita aloja:

Humanistinen ja kasvatusala

Kuntoutus- ja liikunta-ala

Sosiaaliala

Peliala 

Miten etäopiskelu toimii?

Monimuoto-opinnot: Monia koulutuksia voi suorittaa monimuotokoulutuksena, jossa yhdistellään lähi- ja etäopiskelua.

Verkko-opinnot: Osa opinnoista on täysin verkkopohjaisia ja ne voi suorittaa joustavasti mistä tahansa. 

Vierailija
6/9 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyn vastaus

-

AMK-koulutusta voi suorittaa etänä useilta eri aloilta, kuten tekniikan, liiketalouden, terveysalan ja ICT:n parista, ja joitakin tutkintoja, kuten tradenomitutkintoa, on tarjolla kokonaan verkon kautta. Yleisesti etäopiskelu onnistuu joustavasti ajasta ja paikasta riippumatta. 

Esimerkkejä etänä opiskeltavista aloista:

Tekniikka ja ICT: Monista tekniikan ja tietotekniikan (ICT) aloista voi suorittaa verkko-opintoja.

Liiketalous: Esimerkiksi tradenomitutkintoa on saatavilla kokonaan verkko-opintoina Metropolia Ammattikorkeakoulun sivustolla.

Terveysala: Myös terveysalan koulutuksia on mahdollista opiskella etänä.

Muita aloja:

Humanistinen ja kasvatusala

Kuntoutus- ja liikunta-ala

Sosiaaliala

Peliala 

Miten etäopiskelu toimii?

Miksi jotkut vetää joka saakelin asiaan mukaan tekoälyn eikä omilla aivoilla osata ajatella mitään ja etsiä tietoa oppilaitoksien sivuilta? 

Vierailija
7/9 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paska. Käteen jää joku hikinen AMK-tutkinto ei paljoa napostele

Vierailija
8/9 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paska. Käteen jää joku hikinen AMK-tutkinto ei paljoa napostele

Amk papereilla pääsee tekemään helpompia töitä ja palkkaakin saa paremmin. 

Vierailija
9/9 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin tradenomin tutkinnon LAB AMK:ssa muutama vuosi sitten työn ohella. Ei ollut minusta mikään erityisen paha rasti. Opinnot olivat 100 prosenttisesti verkko-opintoja, eli ei ainuttakaan lähipäivää. Työharjoittelun sain hyväksiluettua sillä, kun videoin itsestäni noin 20 minuutin videon, jossa kerron mitä teen työkseni, millainen organisaatio on, mitä tekisin siellä toisin/mitä kehittäisin jne.

Asennoiduin opintoihin niin, että joka päivä pitää tehdä jotain koulutehtäviä ja opintojen on kokoajan edettävä. Omat lapset olivat opintojen aikaan 9-12 vuotiaita, eli sen puoleen opintoihin pystyi käyttämään hyvin vapaa-aikaa, kun lapset eivät enää olleet kovin pieniä. 

Ryhmätyöt toki  vaati jonkin verran aikataulusuunnittelua, mutta kaikki saa aina sumplittua ja joskus hoidin muidenkin hommia että saatiin homma sutjakkaasti maaliin. Opinnäytetyön tein omaan työpaikkaani ja sitäkin edisti aika ripeään tahtiin, koska halusin saada paperit pihalle.

LABissa monen kurssin luennot oli nauhoitettuja eli kuuntelin silloin kuin itselleni sopi. Työnantajan kanssa sitten sovin, jos joskus luentoja oli kuunneltava kesken päivän. 

Kyllä kaikki yleensä järjestyy kun vaan järjestelee :) Kovasti tsemppiä opintoihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi