Vaihdoin juuri kesärenkaat alle, 30min homma. Tekosyysi mikset vaihda itse?
30min meni vaikka ihan käsin ruuvailin ja tuohon sisältyy kaikki tunkkaamiset ja rengaspaineiden tarkistukset. Olen autoillut vuodesta 2006 eikä tullut mieleenkään että maksaisin tällaisesta, aina vaihtanut itse.
Kommentit (71)
Ihmiset on hyvin erilaisia ja tykkää tehdä tai olla tekemättä erilaisia asioita. Mä itse nautin siitä että pääsen tekemään vapaa-ajalla fyysisiä hommia kun päivät menee tietokoneen äärellä. Siksi vaihdan renkaat itse, pilkon polttopuita ja hoidan puutarhaa. En kuitenkaan oleta, että kenenkään pitäisi alkaa keksimään tekosyitä jos ei halua näitä samoja asioita itse tehdä.
En ole sen jälkeen vaihtanut itse, kun lapseni oppi hankkimaan taskurahoja vaihtamalla renkaita. Kun lapset ovat aikuistuneet ja muuttaneet pois kotoa, meillä asuva autonasentaja saa vaihtaa, kun se käy häneltä niin kuin luomisen työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihtaessa paljon etuja:
-voi tarkistaa auton vetoniveliä, iskareita, jarrupaloja jne että ovat kunnossa
-tietää missä renkaat olleet niin voi kierrättää jotta kuluvat tasaisesti
-saa tasan oikeaan momenttiin, ei ylikiristetä
-tarkalla mittareilla tasan oikeat paineet
Niin voi tehdä myös huoltofirma.
:D Rengasfirma laittaa kuluneemmat yleensä eteen. Yleisesti ottaen eturenkaat kuluvat nopeammin, näin ne on nopeasti loppu, sitten yritys suosittaa että ostat kaikki renkaat kerralla. Takana olleet kohtuukuntoiset ne myyvät sitten vielä jollekin.
Bisnes on bisnestä.
Helmat ei enää kestä auton omaa tunkkia.
Vierailija kirjoitti:
:D Rengasfirma laittaa kuluneemmat yleensä eteen. Yleisesti ottaen eturenkaat kuluvat nopeammin, näin ne on nopeasti loppu, sitten yritys suosittaa että ostat kaikki renkaat kerralla. Takana olleet kohtuukuntoiset ne myyvät sitten vielä jollekin.
Paremmat taakse. Jos perä lähtee, niin sama onko etu- vai takavetoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai näin, mutta rengasfirma tekee sen bisneksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse vaihtava turvallisuuden takia. Eli mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihtaessa paljon etuja:
-voi tarkistaa auton vetoniveliä, iskareita, jarrupaloja jne että ovat kunnossa
-tietää missä renkaat olleet niin voi kierrättää jotta kuluvat tasaisesti
-saa tasan oikeaan momenttiin, ei ylikiristetä
-tarkalla mittareilla tasan oikeat paineet
Paitsi että noin 100 kilometrin jälkeen ne renkaat pitää kiristää vaihtaa itse tai liikkeessä
Tämä koskee alumiinivanteita. Peltivanteita ei tarvitse kiristää jälkikäteen.
Kellä muka tänä päivänä on vielä peltivanteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse vaihtava turvallisuuden takia. Eli mitä väliä?
Tästä voidaan väitellä vaikka 79minuuttia. Ei ole niinkään varmaa muttei myöskään epävarmaa pitääkö ne paremmat olla edessä vai takana.
Huonommat renkaat edessä aiheuttaa sen että auto puskee mutkissa, takana huonommat luistattaa perää.
Takavetoseen paremmat eteen, koska pitää pystyä ohjaamaan kun takaapäin työntää...
Ikuisuusongelma.
Käyttisautona?.