Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdoin juuri kesärenkaat alle, 30min homma. Tekosyysi mikset vaihda itse?

Vierailija
26.04.2024 |

30min meni vaikka ihan käsin ruuvailin ja tuohon sisältyy kaikki tunkkaamiset ja rengaspaineiden tarkistukset. Olen autoillut vuodesta 2006 eikä tullut mieleenkään että maksaisin tällaisesta, aina vaihtanut itse.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostettiin maasturi on sen jälkeen mielellään maksettu jollekulle muulle renkaiden vaihdosta. 

Vierailija
42/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan itse. On turhaa maksaa siitä muille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihtaessa paljon etuja:

-voi tarkistaa auton vetoniveliä, iskareita, jarrupaloja jne että ovat kunnossa

-tietää missä renkaat olleet niin voi kierrättää jotta kuluvat tasaisesti

-saa tasan oikeaan momenttiin, ei ylikiristetä

-tarkalla mittareilla tasan oikeat paineet

Paitsi että noin 100 kilometrin jälkeen ne renkaat pitää kiristää vaihtaa itse tai liikkeessä 

Vierailija
44/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Landella kun asuin tuli vaihdettua itse renkaat. Kaupungissa ei kerrostalossa ole tilaa säilyttää renkaita, koska on vaan pieni häkkivarasto, joka on jo täynnä. Renkaat on siis säilössäautokorjaamon varastossa ja siellä ne vaihdetaan.  

Landella voisin toki säilyttää renkaita, mutta se 100 km kesärenkailla on aika pitkä matka, jos sää yllättää. Että siinäpä se syy. 

Osaan kyllä vaihtaa itse.

N 35

Vierailija
45/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menis siihen hommaan kyllä taatusti huomattavasti enemmän aikaa kuin 30 min :D Sitä paitsi kun renkaat pitää paloturvallisuuden vuoksi kuitenkin säilyttää rengashotellissa, niin miksi ihmeessä en laitattaisi niitä siellä alle, kun tekevät homman viidessä minuutissa ja sisältyy säilytyshintaan muutenkin.

Vierailija
46/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso toyotan maastoauto niin on vaan niin paljon helpompaa vaihdattaa ne liikkeessä ja säilyttää siellä.

Vierailija
47/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan itse. On turhaa maksaa siitä muille

Meillä mies vaihtoi renkaat tänä keväänä kolmeen kertaan!  Alkuviikosta tuli lumimyrsky, piti vaihtaa talvirenkaat takaisin. Tänään vaihtoi kesärenkaat. Aikaa kuluu yhteen vaihtoon n.40min, sisältää paineiden tarkastuksen ja renkaiden roudaamisen varastoon. 

Osaisin itsekin, mutta paljon hitaammin. Ja siinä olisi koko ajan mies vieressä neuvomassa, ärsyttävää. Vaihtakoon itse!

Vierailija
48/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä >70 vuotta. Vamollani ja minulla vakavat sairaudet: pari syöpää ja takana infarkti. Rengashotellissa pojat hoitavat homman nopeasti ja pesevät renkaat ennen kuin laittavat säilytykseen. Vielä tarkastavat renkaiden paineet ja kaiken tämän tekevät ripeästi. Ei kannata tehdä itse enää. Auton pohjan näkee kun se on nostettu ylös.

Vierailija
49/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kaikki autoremontit itse yli 30 vuotta. Nykyään en enää jaksa vaihtaa edes renkaita.

Voiko nyky autoihin edes itse vaihtaa?Menee ajotietokone sekaisin kun ei kalibroi.

Vierailija
50/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole rasvahanska.

Vierailija
51/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse vaihtaa ja rengas irtoaa kesken ajon ja vaikka osuu vastaantulevaan moottoripyörään jonka kuljettaja kuolee onnettomuudessa niin vastuu on sinulla. Kun vaihtaa rengasliikkeessä ja noudattaa liikkeen ohjeita niin vastuu on silloin vastaavassa tapauksessa liikkeellä.

Miksi säästää muutama kymppi tuollaisen tusaamisen vuoksi ja ottaa turhia riskejä??

Vierailija
52/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erikoistunut vain renkaidem huoltohommiin. Aloitan nyppimällä irti pienimmätkin kivet. Teetkö samoin?

Vierailija
53/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdeauto ja renkaat hotellissa.

Vierailija
54/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse vaihtaa ja rengas irtoaa kesken ajon ja vaikka osuu vastaantulevaan moottoripyörään jonka kuljettaja kuolee onnettomuudessa niin vastuu on sinulla.

Montako tapausta Suomessa on ollut?

Vierailija
55/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisella on ammattilaisen välineet. On olemassa sellainen sanonta kuin että rahalla saa ja ammattimies korjaa.

Vierailija
56/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi tehdä myös huoltofirma.

Normi renkaidenvaihtohinnalla eivät todellakaan tee noita. Ehkä jos maksat satasen vaihdosta

Minä sain ainakin viimeks lapun, että takana jarrupalat loppu. Eli olivat tarkistaneet ja puhuivat totta.

Vierailija
57/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menis siihen hommaan kyllä taatusti huomattavasti enemmän aikaa kuin 30 min :D Sitä paitsi kun renkaat pitää paloturvallisuuden vuoksi kuitenkin säilyttää rengashotellissa, niin miksi ihmeessä en laitattaisi niitä siellä alle, kun tekevät homman viidessä minuutissa ja sisältyy säilytyshintaan muutenkin.

Kyllä yhden auton renkaat saa paloturvallisuusmääräysten mukaan säilyttää aivan hyvin autotallissa tai varastossa. Tämä juttu on muutenkin vähän paradoksi koska rengashotellissa renkaat ovat kaikki samassa tilassa ja kun se syttyy niin Se on menoa niin kuin muutama vuosi sitten kävi etelässä, olikohan peräti Turussa.

Vierailija
58/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorma-auto, ei tartte.

Siksi.

Vierailija
59/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että noin 100 kilometrin jälkeen ne renkaat pitää kiristää vaihtaa itse tai liikkeessä 

Tämä koskee alumiinivanteita. Peltivanteita ei tarvitse kiristää jälkikäteen.

Vierailija
60/71 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikiristykseen ja rengaspaineisiin menee ehkä kymmenen minuuttia, en oo kellottanu.

Ajattelitko käyttää aikas kehittävämmin, esim kännykän runkkaamiseen?