Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten näiltä verkkopankkihuijatuilta aina löytyy tililtä joku 50 - 200 000€?

Vierailija
26.04.2024 |

Suoraan suomeksi sanottuna, näihin haksahtavat vain hieman hitaalla käyvät tyypit (ÄO:n puolesta) jotka noudattavat ventovieraasta numerosta tulevia ohjeita ja lähettävät kuvakaappauksia tunnuslukulistoistaan jne. johonkin whatsapp-numeroihin koska "näin on pyydetty".

Miten tällaisilla kognitiivisilla kyvyillä varustetut ovat onnistuneet kasamaan niin valtavia säästöjä, vai onko niin monella tässä maassa vaan poskettomia perintöjä lillumassa tilillä tyhjänpanttina?

Vertailun vuoksi töissäkäyvän aikuisen mediaanisäästöt ovat Suomessa noin 400€ kun poistaa lukua vääristävän ylimmän 1% tilastosta pois, ja ylimmässä 25%:ssäkin vain 3600 euroa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse en usko joutuvani moisten huijausten kohteeksi - on muuten yritetty - niin en ole järin älykäs. Kyllä minulla ihan perustyönteolla jää rahaa säästöön kun en harrasta tuhlailua. Tuttavapiirissäni on nainen, joka asuu edullisessa yksiössä halvalla alueella, on maksettu jo aikaa sitten. Pienellä paikkakunnalla ei ole edes mihin tuhlata ja siellä hänellä on matalapalkkatyö, mutta rahaa jää kun käyttökohteita ei vain ole. Maksanee siitä yksiöstä vastiketta alle 150 euroa/kk, ei omista autoa ja kylällä on tosi vähän mihin tuhlata, käy läheisessä kaupungissa ostoksilla tyyliin kaksi-kolme kertaa vuodessa. Hän on kuitenkin ihan tyytyväinen kylän kirjastoon, kansalaisopiston kursseihin, lenkkeilymaastoihin ja seurakunnan toimintaan. 

Kuvailit minun elämäntyylini. Olen saanut osakseni kommenttia "ei käärinliinoissa ole taskuja" ja "mitä järkeä tuossa on kun et edes elä tai hanki elämyksiä". Olen tyytyväinen arjen pienistä ja halvoista mukavuuksista. Löysät rahat säästän ja sijoitan vanhuudenturvaksi. Mikäli pääomatulot sen sallivat myöhemmin niin alan eläkkeelle niiden turvin jo ennen eläkeikää. Nuukailu ei ole kaikille tylsä elämä vaan mielekäs elämäntapa.

Vierailija
42/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iäkkäämpiä jotka ostaneet mm omistusasunnon 80-90 luvuilla kun vielä keskituloisellakin oli varaa okt tai tilavaan asuntoon jopa pk-seudulta. Kesämökkiinkin riitti raha siihen päälle.

Haista nyt huilu näine valemuistoinesi.

Esim 55v kolleegani harmitteli kun möi okt Espoosta 90-luvulla, saisi siitä nyt helposti kaksinkertaisen hinnan. Kyllä tuolloin vaan oli paljon halvempaa kaikki suhteessa tuloihin

Minä ostin omakotitalon Espoosta 90-luvulla yhdessä puolisoni kanssa. Kyllä, sama omakotitalo maksaisi nyt yli kaksi kertaa enemmän kuin mitä maksoin siitä silloin. Mutta toisaalta maksoin silloin asuntolainasta 16 % korkoa. Vaikka se olikin vähennyskelpoinen verotuksessa, niin kyllä se silti vastaisi ainakin 8 % korkoa nykyisin. Lisäksi vastavalmistuneen DI:n palkka on nyt noin 2,5-kertainen siihen nähden, mitä minä sain silloin vuosi aikaisemmin valmistuneena DI:nä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monethan ovat velkaantuneet kymmeniä, jopa satojatuhansia huijareiden takia! Ei ne ole siis raharikkaita. Romanssihuijarit ovat ovelia samoin pyramidihuijaukset. 1. Rakkauden puute 2. Ahneus laittavat ihmiset laittamaan huijareille rahaa isoja summia! Monet huijatut ovat vielä haluttomia huijauksen jo paljastuttua myöntämään edes, että huijari on täysi roisto. Ihminen uskottelee itselleen uskonattomia satuja eikä halua katsoa totuutta silmiin.