Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveän masentavaa olla aina yksin

Vierailija
26.04.2024 |

Näin vähän vajaana kolmekymppisenä, mulla on kaksi kaveria. Kummatkin ovat lapsuudenystäviäni, mutta toisen kanssa emme ole naamatusten enää tekemisissä (olemme kuitenkin viesteillä yhteyksissä). Tämä toinen on myös lapsuudenystäväni, mutta asuu kaunana, eli näämme harvoin, mutta viestein usein yhteydessä. Tämän jälkimmäisen kanssa välit ovat etääntyneet siinäkin määrin, että hänellä on erilainen elämäntilanne kuin minulla. Hänellä on myös kavereita, joita en edes tunne. Yhden harrastuksen myötä kuitenkin on muutama harrastustuttu, mutta emme ole kavereita. Tämä on kuitenkin hyvä asia, että tämän osalta voi tarvittaessa kysyä jotakin mukaan, että ei aina yksin tarvitse olla.

Kuitenkin suurimmaksi osaksi joutuu yksin kököttämään kotona. Pelikonsolista ja tietokoneesta tulleet parhaat ystävät. Kuntosalillakin olisi mukava käydä jonkun kanssa, eikä aina yksin.

Mulla on myös se, että alkoholi ei ole ikinä maistunut, niin en ravaa baareissa tai missään bileissä. Näin ujona kuitenkin, tämä yksin oleminen varmaan vaan lisää ujoutta tms. Ei se ainakaan auta asiaan yhtään.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele ryyppäämään ja lähde baariin.

Minua on pari kertaa kysytty baariin mukaan. En kuitenkaan ole lähtenyt juomattomuuden takia. Onko siinä mitään hauskaa olla selvinpäin humalaisten kanssa?

Moni varmaan sanoo tätä hyväksi päätökseksi, mutta alkoholi on valtava asia meidän kulttuurissa.

t: ap

baarissa on ok olla myös selvinpäin.

Vierailija
42/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ujous: vaikka ihastun, niin viimeistään parin, kolmen viikon päästä loppuu, kun en uskalla heittäytyä. Eihän tämmöinen järkevää ole, mutta harmi kyllä tähänkin tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOKU UUSI HARRASTUS?

Miksi et menisi sinne kuntosalille yksin? Ehkä saat sieltä uusia tuttavuuksia jos käyt usein? 

Miten olisi karaoke - voi sinne baariin mennä ilmankin että rupeaa kännäämään. EHKÄ voit ottaa yhden kaljan.

Entä jotkut luontoporukat alueeltasi - olisko jotain sellaisia?

Minkälainen kirjasto siellä?

Ala kirjoittaa omaelämänkertaa 5 vuoden jaksoissa ihan kaikesta. Tosi kiva homma. Sit jatkat sitä päiväkirjana.

Entäsi joku kielikurssi? Kesäyliopisto?

Piirtäminen?

Ruoanlaittokurssit?

Tanssi(kurssit)? Latinot? 

KYLLÄ SÄ JOTAIN SULLE SOPIVAA ITSE KEKSIT?

Kyllä minä käyn kuntosalilla käyn, eli en sen takia ole käymättä. En osaa tai halua laulaa, niin en karaokea ainakaan. Baariin kai sitten on mentävä kun täällä sinne kehotetaan menemään. Aloituksessa mainitsemani harrastus sisältää luonnossa olemista. Piirtäminen ei ole koskaan kiinnostanut,vaikka harrastuksena varmasti hyvin kehittävää. Ruoanlaittokurssi kuulostaa erittäin ankealta. Tanssia harrastavia miehiä on varmasti aika paljon, mutta menee samaan kategoriaan kuin laulaminen itsellä.

Nykytilanteessa harrastusten puolesta ei ole mitään moittimista, mutta se on lähinnä, että ne ovat niin yksilöpainoitteisia.

Kai sitä jonkun ilmoituksen voisi tehdä tyyliin, että "etsitään kuntosalikaveria". Salimaailma on muutenkin hankala sosiaalisesti, kun kukaan ei puhu kenellekkään.

t. ap

Vierailija
44/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele baaria jos haluat merkityksellisiä ihmissuhteita. Tulet kyllä sen huomaamaan, ettei humalaisten kanssa pysty kommunikoimaan juuri lainkaan. Lisäksi jos elämääsi ei alkoholi kuulu, niin eikö olisi järkevämpää etsiä sellaisia ihmisiä jotka eivät myöskään käytä alkoholia? Alkoholia käyttävät tarvitsevat usein sen alkoholin kainalosauvaksi tekemisiin.