3 v synttärit meni pieleen...
Meillä on iso suku ( mulla 3 + miehellä 4 sisarusta, kaikilla perhettä) ja kutsumme heidät + isovanhemmat + kummit (3 ystäväpariskuntaa) synttäreille. 2 aiempana kertana vieraita on ollut paljon, siis jotain 30 vaikka aina on ollut joku joka ei pääse.
Nyt oli 7 henkeä. 2 kummiperheestä 1 edustaja ja mun toinen sisko 2 lapsensa kanssa + toiset isovanhemmat (mun vanhemmat). Olin aika ällistynyt, ja lapsikin pettyi kun meillä on perheessä tapana viettää synttäreitä isolla porukalla.
Nyt  mietin miksei kukaan tullut... suurin osa ei edes ilmoittanut että ei pääse (olin kutsuissa sitä kyllä pyytänyt), joten tein tarjoilut isolle porukalle. Oli aika noloa. Miehen sukulaisista ei tullut kukaan...
Tulee mieleen että viittinkö edes kutsua enää...
Kommentit (25)
eli jos olet kutsunut, eikä vastausta ole tullut, soitat muutama päivä ennen juhlia ja kysyt, oletteko tulossa. Ei se sen vaikeampaa ole.
Varta vasten ajateltiin, että järkätään tytön 4 vuotis synttärit ihan oikeelle synttäripäivälle eikä v-lopulle niinku yleensä ku kerta nyt kotona olin (ä-lomalla).
Ihan vain sen takia, että kotona ollaan illalla viiden maissa ja kahdeksalta pitää olla nukkumassa, sillä aamulla herätys on kuudelta. Jossain välissä syödään ja pitäisi ajella synttäreillekin. Tietenkin jos juhlat ois ihan naapurissa, niin mikä ettei, mutta useimmille tutuille on matkaa n. 15-25km, joten aikaa kuluu autossa istumiseen. Ja mikäs sen "hauskempaa" kuin se, että lapset nukahtaa kotimatkalla autoon, eivätkä käy sitten iltaunille milllään.
Ja minä olen kuitenkin aika viitsiväinen, joten luultavasti jostain repisin aikaa (tekisin lyhyemmän työpäivän, syöttäisin autossa tms.), mutta kyllä minua harmittais. Ja jos synttärit sattuisi esikoisen harrastuspäivälle, hän tulisi murjottavana...
eli omasta äidistäni ja siskoistani lapsineen sekä miehen siskon perheestä. Ne tulevat aina tai jos eivät pääse niin kyllä ilmoittavat niin aikaisin kuin se on mahdollista. Isäni ja anoppini tulosta en koskaan mainitse, enkä miehen veljeen perheestä (siellä kun ei tiedä milloin on riitaa tai muuta, usein viime tingassa ovat estyneet tulemasta). Esikoiseni kummit nyt eivät enää yhteyksiä pidäkään, joten niitä ei kutsutakaan enää:( Ja onneksi lapsilleni riittää jo tuo mummin seurakin, kun hän sitten jaksaa keskittyä koko vierailun ajan lapsenlapsiinsa.
kun on tullut yllättävä vatsatauti jollekin lapsista. Olen vain perunut enkä sen kummemmin perustellut. On se nyt älytöntä, jos ilmaantuneiden esteiden vuoksi ei saisi jättää tulematta. Ja jos itse sairastuisin, niin mies on kyllä niin epäsosiaalinen tapaus ettei lapsia lähtisi juhliin yksin viemään, kun ei lähde edes meidän kanssamme koskaan.
Varta vasten ajateltiin, että järkätään tytön 4 vuotis synttärit ihan oikeelle synttäripäivälle eikä v-lopulle niinku yleensä ku kerta nyt kotona olin (ä-lomalla).
Porukkaa ei sitten tullukaan ja todella moni ilmotti, että käydään huomenna tai ylihuomenna!!! Olipa kiva koittaa seurata, että tarjoiluja riitti monelle päivälle ja miettiä että käyköhän kuka ja millon...
Teki mieli jo sanoa, että älkää tulko sit ollenkaan jos ette kerta pääse juhlapäivänä. Ja meidän nelivuotias osas jo olla pettyny ku ei ollukaan yhtä paljon porukkaa mitä isosiskon synttäreillä pari kuukautta aikasemmin...