Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa kun mummo on kade päiväkodille

Vierailija
07.09.2008 |

Lapseni (3 v 1 kk) on nyt ollut noin kuukauden päiväkodissa (noin 9-15 ja 4 päivää viikossa). Lyhentelimme päiviä ja työaikoja, kun pelkäsimme etukäteen sitä, että menee aikaa ennen kuin tottuu.

Tämä siksi kun lapsi on ollut vain mummolla & papalla aiemmin hoidossa ja joka kerta parin tunnin jälkeenkin (ei oo ollutkaan kuin 2-3 h ikinä ja aina vain päivällä) on ollut kauhean surullinen ja hädissään. Esim. herännyt itkien öisin monta kertaa (ei herää tavallisesti) ja istuu sitten hoidon jälkeen mun sylissä sen jälkeen koko illan ja yleensä itkee sitten 3-4 h putkeen... Se pelotti kyllä, että tää päiväkodissa olokin sitten olisi sellaista, muttei yllättäen kumminkaa oo. Nukkuu yöt, on vähän herkkä, muttei itkeskele ym. On siis helpompaa kuin jos on mummolla & papalla hoidossa. Ja edellinen mummon & papan hoitokerta oli ihan 3 viikkoa ennen päiväkotia ja ekakerta vasta kun oli noin 1,5 v.

Kun mummolle selvisi tämä, hän suutahti. Tulkitsin, että mummon mielestä tytön pitäisi olla yhtä hädissään senkin jälkeen ja kun ei oo, on kade...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi iloinen kun meni ilmeisesti kohtuullisen hyvin, jos tyttösi on herkkää sorttia...

Vierailija
2/9 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vähän puolustuskannalla. Nuo aiemmat reaktiot meinaan kuulostavat tosi pelottavilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... enkä myöskään sitä että päivähoidossa ei näin käy. Toisaalta olisin ihmetellyt mikä isovanhempien hoidossa noin järkyttää?

Vierailija
4/9 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvaa pelottiko ne meitäkin. Siksi tehtiin näitä erityisjärjestelyjä työaikoihin...

Voi olla vähän puolustuskannalla. Nuo aiemmat reaktiot meinaan kuulostavat tosi pelottavilta.

Vierailija
5/9 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä normaali lapsi itkisi peloissaan mummolahoidon jälkeen?? kUulostaa aika huolestuttavalta t. Neljän äiti

Vierailija
6/9 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näkivät sen itse kun hoitivat meillä ja tultiin kotiin + jäivät vielä iltaa istumaan... Mummo on koko ajan (siis joka viikko) kysynyt miten päivähoito on alkanut. En pointannutb erikseen, että ei itke kuten teidän kaa ollessa vaan kerroin vain, että miten on näkynyt se alku.

Ja olen myös ihmetellyt sitä ääneen heillekin. Ekoilla kerroilla ajattelin vaan että on niin kiinni mussa (koska sitä hän on ollut), mutta nyttemmin olen papalle sanonut, että liiat rajut leikit pelottavat tyttöä (koska tyttö on osannut kertoa jutuista). Pappa siis esim. laittaa tytön korkealle kiipeilytelineisiin joihin ei itse osaa kiikkua vielä ym. Tyttö on saattanut olla siinä innoissaan, mutta se on sitten purkautunut jälkeenpäin.

... enkä myöskään sitä että päivähoidossa ei näin käy. Toisaalta olisin ihmetellyt mikä isovanhempien hoidossa noin järkyttää?

Vierailija
7/9 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten purkaa sitten tunteensa tutussa ja turvallisessa seurassa.

Sitten kun lapsi uskaltaa itkeä tai kiukutella siellä päiväkodissa, voitte olla varma siitä, että lapsi tuntee olonsa turvalliseksi ja luottamus hoitajiin on syntynyt.

Oma lapseni oli aikanaan hyvin kokeneella ja hyvällä perhepäivähoitajalla, ja kun oli ollut hoidossa n. 3 viikkoa, hoitaja innostuneena kertoi lasta hakiessani, että X oli tänään heittäytynyt selälleen ja kiukutellut, ja minä ihmettelin suuresti, miksi hoitaja oli niin onnellinen siitä kertoessaan... Kunnes selitti, että se on merkki siitä, että lapsi luottaa hoitajaansa.

Vierailija
8/9 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy. Luulen että syynä on ne liian rajut leikit. Pappa myöskin koettaa jotenkin karaista meidän ujoa tyttöä (siis sanoen esim. ettei saa olla ujo).

Sanovat ettei itke heidän kanssa ollessa ja uskon sitä, kun ei oo itkeneen oloinen kun tulen hakemaan tai kotiin (useimmiten on hoitanut meillä kotona ja kaiken kaikkiaan 1½-3 v välillä alle 10 kertaa, joista 4 on ollut mun lääkärimenoja (silmälääkäri, hammaslääkäri, gynis ja kerran tarvin hakea antibiootit virtsatientulehdukseen).

Miksi ihmeessä normaali lapsi itkisi peloissaan mummolahoidon jälkeen?? kUulostaa aika huolestuttavalta t. Neljän äiti

Vierailija
9/9 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin tuo liiallisen reippauden vaatimus varmaan rassaa.

Päiväkodissa on kyllä saanut kiukkukohtauksen, viime viikolla. Hoitaja sanoi. Mutta ei kyllä ollut innostunut :-).

Meillä on siis tyttö, joka on aika temperamenttinet, mutta myöskin herkkä ja ujo vieraiden seurassa.

joten purkaa sitten tunteensa tutussa ja turvallisessa seurassa.

Sitten kun lapsi uskaltaa itkeä tai kiukutella siellä päiväkodissa, voitte olla varma siitä, että lapsi tuntee olonsa turvalliseksi ja luottamus hoitajiin on syntynyt.

Oma lapseni oli aikanaan hyvin kokeneella ja hyvällä perhepäivähoitajalla, ja kun oli ollut hoidossa n. 3 viikkoa, hoitaja innostuneena kertoi lasta hakiessani, että X oli tänään heittäytynyt selälleen ja kiukutellut, ja minä ihmettelin suuresti, miksi hoitaja oli niin onnellinen siitä kertoessaan... Kunnes selitti, että se on merkki siitä, että lapsi luottaa hoitajaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän