Onko olemassa Jumala?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Onhan hän. Lisätietoja saa faktakirja Raamatusta.
Hehe. Oxymoron.
Puuttuu vaihtoehto: Tiedän varmasti ettei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen ydinfyysikko. Tiedän kuinka monimutkainen tämä maailma on. En usko, että se voisi tapahtua vain sattumanvaraisten onnettomuuksien ketjun seurauksena. Joten uskon, että luomisen takana on joku. Joten uskon, että Jumala on olemassa.
Semanttinen kontekstivirhe. Missä olet käynyt yliopiston? Amerikkalaisessa kirjeopistossa? Et osaa muodostaa tiedollisesti pätevää lausetta.
Koska olen fatalisti, niin täytyy olla joku, joka määrää kohtalomme. Hän ei kuitenkaan ole sellainen, mitä uskonnot yleensä kuvailevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa yksisarvisia? On olemassa useita kirjoja joissa on yksisarvisia.
Ei ole. He ovat satuhahmoja. Kuvainnollisia asioita.
Meemejä. Syntyneet ensimmäisistä kuvauksista jotka tehtiin sarvikuonoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jumalalla tarkoitetaan Ukkoa - meidän ylijumalaamme, niin kyllä. Hän on olemassa.
Ukko on tuontikamaa. Länsimaista hapatusta. Karvanmuuttaja repii sen riekaleiksi alle aikayksikön.
Tai Leppänen hakkaa sen tuuskaksi lumilapioillaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän siinä puhellessaan ja pohdiskellessaan Jeesus itse liittyi heidän seuraansa ja kulki heidän kanssaan. He eivät kuitenkaan tunteneet häntä, sillä heidän silmänsä olivat kuin sokaistut.
Jeesus kysyi heiltä: Mistä te oikein keskustelette, matkamiehet?
Tuomaan lapsuusevankeliumi:
Jeesus kiroaa pojan, joka sen jälkeen kuolee (puuttuu tekstin yhdestä versiosta); kiroaa toisen pojan, joka sen jälkeen kaatuu kuolleena maahan ja hänen vanhempansa sokeutuvat.
Leppoisa kaveri se Jeesus oli jo pienestä pitäen.
Toivottavasti ymmärrät että tuomaan lapsievankeliumi on fan ficiä, ei historiaa. Siksi sitä ei ole Raamattuunkaan otettu.
Sitä samaa skeibaa n
Ainakin kertomus Herodeksen järjestämästä lasten joukkomurhasta on humpuukia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan hän. Lisätietoja saa faktakirja Raamatusta.
Sieltä "faktakirjastanne" löydätte myös seikkaperäisen ohjeistuksen orjan pahoinpitelyyn. Koskahan Räsänen alkaa ajamaan orjuutta Suomeen, se kun on raamatun mukaan ihan ok.
Puuttui vaihtoehto: 100% varmuudella ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maapallo olisi muutaman mailin lähempänä aurinkoa, kaikki kärähtäisi. Muutama maili kauempana, kaikki jäätyisi. Aika tarkkaan sattunut räjähdys juuri oikeassa kohdassa, että elämä mahdollinen. Räjähdys, jossa syntyi täydellinen järjestys. Sellaista räjähdystä ei kai laboratoriossaan ole sen jälkeen saatu aikaan.
Kyllähän luomakunta on niin ihmeellisesti luotu, että todella hieno ja pikkutarkka suunnittelija on sen takana. Lintu osaa lentää oikeaan paikkaan ilman kompassia ja navigaattoria.
Aih-n kysymys ole sitä, että maapallo olisi asettunut radalleen sopivassa suhteessa aurinkoon.. Vaan siitä, että maapallon kaltaisia planettooja on maailmankaikkeus täynnä, jotka ovat elämälle otollisella etäisyydellä tähdestään. Näitä maapallon kaltaisia planettoja kun on miljoonia ellei miljardeja, niin et voi olettaa, että meidän maapall
Luonut, ei luonnut
En ymmärrä miksi ihmisten on niin vaikea uskoa Jumalaan. Onhan Sana olemassa ja ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Jumala puhuu siis päivittäin. Sanoistaan ihminen (liha) tunnetaan. Sana tekee ihmisestä jumalan, joko korottaa ihmisen taivaaseen tai syöksee ihmisen helvettiin.
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
"Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin, niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
"Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt; mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä. Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja; samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmisten on niin vaikea uskoa Jumalaan. Onhan Sana olemassa ja ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Jumala puhuu siis päivittäin. Sanoistaan ihminen (liha) tunnetaan. Sana tekee ihmisestä jumalan, joko korottaa ihmisen taivaaseen tai syöksee ihmisen helvettiin.
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Te kyykäärmeitten
En usko joulupukkiinkaan, vaikka siitäpä vasta monta kirjaa kirjoitettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa monta jumalaa, ei vain yhtä.
On vain yksi ainoa Jumala , kaikki muut jumalat on
pah olaisisen eksytystä.
Riippuu mistä kyselee
Vierailija kirjoitti:
Jumalasta en tiedä mutta Saatana on todellinen.
Heh, tämä on typerimpiä heittoja aiheesta.
Saatana on juutalaiskristillinen hahmo.
Vierailija kirjoitti:
Te kyykäärmeitten
Jumalan Sanaa:
Vierailija kirjoitti:
Te kyykäärmeitten
Voisitko lopettaa näiden sepitteiden postauksen. Ei niitä kukaan lue, ei edes kanssaluulevaisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät k
Voisitko lopettaa näiden sepitteiden postauksen. Ei niitä kukaan lue, ei edes kanssaluulevaisesi.
Hyvä sittenhän ne eivät haittaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalasta en tiedä mutta Saatana on todellinen.
Heh, tämä on typerimpiä heittoja aiheesta.
Saatana on juutalaiskristillinen hahmo.
Eikö Sheitan ollut filistealaisten jumala?
No, uskomuksissaan olevat esittävät väitteitä ilman todisteita.