Mitä jos muissa ammateissa oltaisiin yhtä ylimielisiä ihmisiä kohtaan kuin it-alalla, jos ei osaa ammatin spesiaaliasioita?
Kun valitin että win11:ssa on käyttäjän kannalta huono käyttäjäliittymä, sain vastauksen että pitää vain osata asentaa. No mistä hemmeitistä minä olisin voinut tietää etukäteen että siitä poistuu ominaisuuksia ja että se vaatii jotain erityisjuttuja että saa järkevän käyttöliittymän. Esimerkiksi se show more options ja kalenterihaun poistuminen on aika ärsyttäviä. Ei minulla ole lupa ja aikaa käyttää työaikaa älyttömästi, vaikka asennankin ohjelmat itse. Meillä ei mikroyrityksessä ole mitään erityistä it-tukea ja minulla on kuitenkin perusasioihin koulutus, ei mihinkään spesiaalijuttuihin.
Mitä jos it-hemmo menee otattamaan verikoetta. Terkkari antaa neulan käteen ja sanoo pistä itse ja jos ei onnistu, niin sanoo että et vain osaa etsiä suonta.
Sulla, it-hemmo, on oikeus arvostella muita alasi osaamattomuudesta, jos osaat täydellisesti joka ikisen muun alan asiat itse.
Kommentit (10)
Miksi teillä on it-hemmo jos joka homma pitää tehdä itse?
"Mitä jos it-hemmo menee otattamaan verikoetta. Terkkari antaa neulan käteen ja sanoo pistä itse ja jos ei onnistu, niin sanoo että et vain osaa etsiä suonta."
Onnistuu kaikilta IT-hemmoilta ilman ongelmia. Tuohan on niin basic hommaa kuin olla voi.
Heille on myös lääkärissä käynti jokseenkin rasittavaa kun tietävät mikä on vikana, mikä on hoito, mitä nappeja tarvitsevat ja joutuvat vain byrokratian vuoksi pyörähtämään lääkärisedällä sen paperin hakemassa että apteekkari voi pillerit jakaa.
It-alalle tarvitaan asiakaspalveluhenkisiä ihmisiä.
Asetukset laitetaan config.sys tiedostoon
Tietäisitpä vaan, mitä on olla joka päivä töissä devaajien kanssa. Jatkuvaa täydellisyyttä tavoittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly korvaa IT työt
Ja kaiken muunkin.
IT-nörtit peittää tolla epävarmuuttaan oikeassa elämässä. Yleensä devaan niitten sorsaa, niin ne oppii. Nimittäin niitten distrot lentää.