Yksinhuoltaja ja parantumaton sairaus.
Iina ei ymmärrä huostaanoton syytä. Ymmärrätkö sinä?
Lapsen isä on oikeudeton vanhempi?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
830e + 474e euroa tekee kolmesta lapsesta 3900 euroa kuussa. Vastaa semmosta ~kuuden tonnin bruttopalkkaa kuussa. Ihan hyvä tili :)
Onko tuo muka verotonta tuloa?
Ei, tukiperhe tarvitsevat perhehoitajan verokortin. hoitopalkkiosta ja kulukorvauksista maksetaan ennakonpidätys.
Juurin näin. Minua raahattiin koko lapsuus laitoksien, sijaisperheiden ja äidinkodin väliä. Narkkiäitini ei tukien takia luopunut huoltajuudesta, että olisin päässyt pysyvästi perheeseen. Ne pari perhettä, joissa olin luovutti melko nopeasti äitini häiriköinnin takia..
Huostaanotto ei vaikuta huoltajuuteen eikä huoltajuutta menetä, vaikka lapsi asuisi sijaishuollossa.
Kauhea kohtalo iinalla, ensin kuulet että kuolet muutamassa vuodessa ja lisäksi lapsi revitään kirjaimellisesti sylistä! Mielummin hoitaja kotiin ja äiti saisi olla lapsensa kanssa viimeiset elinvuodet
Vierailija kirjoitti:
Kauhea kohtalo iinalla, ensin kuulet että kuolet muutamassa vuodessa ja lisäksi lapsi revitään kirjaimellisesti sylistä! Mielummin hoitaja kotiin ja äiti saisi olla lapsensa kanssa viimeiset elinvuodet
Unohdetaan siis se lapsi ja hänen etu?
Ihmisillä ei tunnu olevan käsitystä siitä mihin sitä rahaa menee sijaisperheessä. Esimerkiksi kun tulee uusia lapsia, tarvitaan enemmän tilaa, lisää huoneita. Silloin myös asumiskulut nousee. Samoin ruokakulut totta kai. Myös auton saattaa joutua vaihtamaan tilavampaan että kaikki myös turvaistuimineen mahtuu mukaan.
Vanhempani oli aikoinaan sijaisvanhempia kahdelle lapselle. Meitä oli myös kaksi biologista lasta. Ensin oli yksi sijaislapsi, mutta sitten syntyi pikkusisko. Lisäksi muutama kuukausi myöhemmin meille muutti toinen sijaislapsi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuossa sitä oltu jo yritetty?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän oli tilanne useita kuukausia, kun Iina oli ensikodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän oli tilanne useita kuukausia, kun Iina oli ensikodissa.
No itse asiassa ei ollut jutun perusteella, vaan Iina hoiti siellä vauvaa yksin.
Miten kauan lapsi on asunut siellä sijaisperheessä?
Pieni lapsi kiintyy aika nopeasti siihen päivittäiseen hoitajaan jota näkee suurimman osan valveillaoloajastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jotain on oltava kun turvaudutaan ensikotiin, eikä esim lapsen isään.
Täällä joutuu lapset laitokseen, vaikka isällään oloon ei ole mitään estettä..
Ok, minä olen ymmärtänyt ongelman olevan päin vastainen. Sijoituspaikoista on huutava pula?
Ihan huttua tuo väite sijoituspaikkojen pulasta. Lapsilla tehdään rahaa ja raha kelpaa aina.
Mites niillä yhteiskunnalle maltaita maksavilla sijoituksilla tehdään rahaa?
Kyllä sijaisperheessä on valtava pula. Varsinkin sellaisista, mitkä voi vastaanottaa lapsen vaikka neljältä aamuyöllä.<
Juurin näin. Minua raahattiin koko lapsuus laitoksien, sijaisperheiden ja äidinkodin väliä. Narkkiäitini ei tukien takia luopunut huoltajuudesta, että olisin päässyt pysyvästi perheeseen. Ne pari perhettä, joissa olin luovutti melko nopeasti äitini häiriköinnin takia..
Minkä tukien?
Eikö se sijaisperhe tai muu lasta hoitava taho saa lapsilisänkin?
Jännä kun kehitysmaiden adotoidut lapset ja kehitysvammaiset saa kaikenlaisia palvelijoita ja virikkeitä, mutta syöpäsairaalta viedään lapsi.
Ei ne laitoksien työntekijät aina sen parempia ihmisiä ole ja helposti laitoksen oli se sairaala tai ensikoti kirjauksilla saadaan luotua tietty kuva asiakkaasta.
Ainakin televisiossa oli kerran Norjasta tai Ruotsista syöpäsairaille ym vakavasti sairaille tarkoitettu laitos jossa asuttiin perheenä loppuun saakka. Useimmat potilaat olivat lapsia mutta toimisi se toisinkinpäin.