Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltaja ja parantumaton sairaus.

Vierailija
26.04.2024 |

https://yle.fi/a/74-20080528

Iina ei ymmärrä huostaanoton syytä. Ymmärrätkö sinä? 

Lapsen isä on oikeudeton vanhempi? 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä, ihan vaan kerran pudotin vauvan, enkä pariin kertaan herännyt itkuun. Mielialat vaihtelee, jne. No, onhan mulla syöpä. 

Lapsi ehkä putosi sängystä, koska oli juuri oppinut kääntymään. Näin kävi mm. pikkuveljelleni aikoinaan, ja on varmasti käynyt lukemattomissa perheissä. Artikkelissa sanottiin, että Iina ei herännyt lapsen itkuun, ennen kuin ensikodin työntekijät tulivat huoneeseen. Mistä kukaan kotona vauvaansa hoitava edes tietää, onko herännyt joka kerta itkuun heti, vai vasta minuutin päästä?

Vierailija
22/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isästä ei puhuta jutussa mitään, joten voi olla, että Iina on hankkinut lapsen yksin. Vaikea kuvitella, että olisi päädytty ensikotiin, jos kotona olisi ollut isäkin hoitamassa lasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isästä ei puhuta jutussa mitään, joten voi olla, että Iina on hankkinut lapsen yksin. Vaikea kuvitella, että olisi päädytty ensikotiin, jos kotona olisi ollut isäkin hoitamassa lasta. 

Iina on eronnut toisella paikkakunnalla asuvasta Onnin isästä.

Vierailija
24/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jotain on oltava kun turvaudutaan ensikotiin, eikä esim lapsen isään. 

Täällä joutuu lapset laitokseen, vaikka isällään oloon ei ole mitään estettä..

Ok, minä olen ymmärtänyt ongelman olevan päin vastainen. Sijoituspaikoista on huutava pula? 

Ihan huttua tuo väite sijoituspaikkojen pulasta. Lapsilla tehdään rahaa ja raha kelpaa aina.

Mites niillä yhteiskunnalle maltaita maksavilla sijoituksilla tehdään rahaa?

Kyllä sijaisperheessä on valtava pula. Varsinkin sellaisista, mitkä voi vastaanottaa lapsen vaikka neljältä aamuyöllä.

Vierailija
25/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, minä olen ymmärtänyt ongelman olevan päin vastainen. Sijoituspaikoista on huutava pula? 

Ihan huttua tuo väite sijoituspaikkojen pulasta. Lapsilla tehdään rahaa ja raha kelpaa aina.

Kyllä sijaisperheessä on valtava pula. Varsinkin sellaisista, mitkä voi vastaanottaa lapsen vaikka neljältä aamuyöllä.

Jos vaikka kunta maksaa silleen, että joka lapsesta saa kulujen jälkeen tonnin kuussa voittoa, niin sadasta lapsesta saa satatonnia kuussa voittoa. Silleen tehdään rahaa :)

Mitä enempi lapsia, sitä enempi tienaa!

Vierailija
26/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että se on jollekin lastensuojelun uhriksi joutuneen pyhä totuus, jota pitää julistaa kuin jotain evankeliumia. Paha paha sossutäti kiusaa silkkaa pahuuttaan. Sehän tämänkin tarinan takana on. Kerrotaan joku puolitotuus ja sitä pitäisi nyt kauhistella. 

Vierailija
27/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka kunta maksaa silleen, että joka lapsesta saa kulujen jälkeen tonnin kuussa voittoa, niin sadasta lapsesta saa satatonnia kuussa voittoa. Silleen tehdään rahaa :)

Mitä enempi lapsia, sitä enempi tienaa!

Siis kuka saa voittoa ja millä logiikalla?

Perheisiin sijoitetut lapset on perhehoidossa ja perheen vanhemmat on perhehoitajia. Heillä on sopimus kyseisestä hommasta ja he on sitoutuneet olemaan vastuussa lapsen hoidosta ja omalta osaltaan lapsen asioista. Se on 24/7 hommaa. Saa siitä hoitopalkkion, mutta ne summat ei päätä huimaa. Kunta taas ei saa sijoitetusta lapsesta mitään.

Vierailija
28/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä lastensuojelun dokumenteista on mainittu, että huostaanoton syyt ovat Iinan kyky huolehtia Onnista, Iinan vireystila sekä psyykkisen voinnin vaihtelu.

Voiko syytä enää tuon selkeämmin tuoda esille? 

Vierailija
29/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sijaisperheessä on valtava pula. Varsinkin sellaisista, mitkä voi vastaanottaa lapsen vaikka neljältä aamuyöllä.<

Siis kuka saa voittoa ja millä logiikalla?

Sillä samalla jolla julistetaan, että yh-äidit hyötyvät elareista. 

Vierailija
30/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä, ihan vaan kerran pudotin vauvan, enkä pariin kertaan herännyt itkuun. Mielialat vaihtelee, jne. No, onhan mulla syöpä. 

Luitko juttua ? Kyllä sinäkin itkisit jos kuulisit sairastavasi laajalle levinnyttä syöpää. Tämän ystävä olisi auttanut ja hoitanut vauvaa jopa silloin kun äiti joutui sairaalaan. Tuo on niin sairasta huostaanotto bisnestä ettei mikään. 

Vierailija
31/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä sijaisperheet ottavat mahdollisimman pieniä lapsia ja ei mistään päihde perheestä, se on totuus. 

Vierailija
32/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä sijaisperheet ottava

Ei päihdenuoria sijoiteta sijaisperheisiin. Heidän paikkansa on laitoksissa ilman muuta. T: sijaishuollon sossu

Vierailija
33/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sijaisperheessä on valtava pula. Varsinkin sellaisista, mitkä voi vastaanottaa lapsen vaikka neljältä aamuyöllä.<

Aloitus noin 3400 euroa, palkkio noin 830 euroa + kulukorvaus 474 euroa.

Vierailija
34/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tuossa kerrottu kaikkea? Herättää enemmän kysymyksiä kuin antaa vastauksia.

Olen itse ollut monista ongelmista kärsivän yh:n, joka kuoli kun olin eskarissa, lapsi, mutta ei minua koskaan huostaanotettu eikä oltu tekemisissä lastensuojelun kanssa.

Onhan sinut kuitenkin laitettu sijaisperheeseen tai lastenkotiin kun jäit orvoksi.

Orvoksi jääneitä ei yleensä laiteta laitoksiin eikä edes sijaisperheisiin. Heille etsitään uusi huoltaja ja yleensä he myös asuvat tämän huoltajan kanssa.

Vierailija
35/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sijaisperheessä on valtava pula. Varsinkin sellaisista, mitkä voi

Nuohan on vain miinusta yhteiskunnalle.

Ja 830 euroa kuukaudessa hommasta missä vastaat lapsen asioista vuorokauden ympäri, usein alkuvaiheessa jäät vielä töistä pois jos lapsi tai lapsen asiat vaatii jatkuvaa läsnäoloa. Ei siinä kummoista tuntipalkkaa kerry.

Vierailija
36/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä lastensuojelun dokumenteista on mainittu, että huostaanoton syyt ovat Iinan kyky huolehtia Onnista, Iinan vireystila sekä psyykkisen voinnin vaihtelu.

Voiko syytä enää tuon selkeämmin tuoda esille? 

"Iinan kyky huolehtia Onnista" vaatisi vähän konkretiaa. 

Vierailija
37/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

830e + 474e euroa tekee kolmesta lapsesta 3900 euroa kuussa. Vastaa semmosta ~kuuden tonnin bruttopalkkaa kuussa. Ihan hyvä tili :)

Vierailija
38/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sijaisperheessä on valtava pula. Varsinkin sellaisista, mitkä voi

Sama kaava kun näissä yh-äitien tapauksissa eli kuluja ei ole ollenkaan. 

Vierailija
39/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

830e + 474e euroa tekee kolmesta lapsesta 3900 euroa kuussa. Vastaa semmosta ~kuuden tonnin bruttopalkkaa kuussa. Ihan hyvä tili :)

Onko tuo muka verotonta tuloa?

Vierailija
40/53 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ne lapsethan ei kuluta yhtään mitään vaan elävät joillain pyhällä hengellä? Eikä tarvi tehdäkään mitään, kunhan vana hengailee?

Lisäksi, kolmen sijoitetun lapsen asioiden hoito alkaa varmasti olla sellaista kokopäivätyötä, että varsinkin alkuvaiheessa ei itse pysty käymään töissä.