Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada huhteluaineen tuoksu pysymään?

Vierailija
26.04.2024 |

Minulla on päältä täytettävä pesukone ja käytän nestemäistä Omoa ja Comfort huuhteluainetta sen verran kun ohjeessa sanotaan. Pyykit tuoksuvat ihanalta kun otan ne koneesta mutta pyykin kuivuessa tuoksu häviää ja kuivat vaatteet ei tuoksu enää ollenkaan. Kuivaan sisällä pyykkitelineellä, kuivausrumpua ei ole.

Mitä teen väärin? Pitääkö huihteluainetta laittaa runsaasti enemmän? Haluaisin että vaatteet tuoksuisivat myös kuivana.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassajonossa haistan hajustettuja pesuaineita käyttävät sekä hometalossa asuvat. Inhottavaa.

Ai se halusi vaan nuuhkia. 

Vierailija
42/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haistan jonkun pyykin huuhteluaineen voimakkaasti niin tiedän, että hän yli käyttää ja pilaa vaatteitaan ja lakanoitaan. Jos ihmettelette miksi vaatteidenne värit eivät ole enää kirkkaat, liikaa huuhteluainetta. Tai miksi vaatteet on virttyneitä ja saumat vetää vinoon, no huuhteluainehan sitä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tuoksuu, mut nenä on jo tottunu siihen. 

Tuoksu on aika nätisti sanottu. Selkokielellä sanottuna ne löyhkää ihan hirveästi.

Ap vaan ei aisti löyhkää kun hänen nenänsä on turtunut siihen. Hänen ihonsa haisee huuhteluaineelle. Pillu haisee sille. Hänen koko kotinsa ja asunnon lähiympäristö kymmenien metrien päähän löyhkää huuhteluaineelle. Kun hänen lapsensa käyvät leikkimässä naapureiden lasten luona, joutuvat naapurit tehotuulettamaan asuntoa pitkään. Mutta haju tarttuu lapsista kaikkialle.

Minun yksi naisystävä oli tuollainen hajustettujen huuhteluaineiden ystävä. Siitä tiedän tuon alakerran aromin.

Rivitaloyhtiön yks. eukko on vastaava. Koko taloyhtiön pihapiiri löyhkää heidän pesuaineilleen. Ja tämä ei ole yksin minun mielipide. Kaikki muut ovat täsmälleen samaa mieltä.

Yks naisystäväsi ilmeisesti peseytyy sillä Omollaan hurmatakseen sinut sulotuoksullaan. XD

Vierailija
44/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle vinkki: käypä tuoksuttelemassa CLEAN- tuoksuja kosmetiikkaliikkeessä. Saattaa olla ihan sun juttu.

Vierailija
45/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi vastasi kysymykseen. Hienoa ! Kaikki muut haukkuivat kysyjän, rakentavaa.

Vierailija
46/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki päiväkotiryhmät ja eläkeläisporukat haisee pesuaineille. Eläkeläisissä lisäksi vieno lääkkeiden tuoksu. Tiedän, mun hajuaisti on todella tarkka.

Se on kyllä käsittämätöntä, miten se huuhteluaineen haju tarttuu kaikkeen sellaiseenkin, mitä ei sillä ole käsitelty! Appiukko toi lapsille jotain anopin hankkimaa pikkukrääsää hedelmäpussissa. Haistoin jo ulko-ovella, että jompi kumpi on käynyt meillä. Hajun lähde oli se pussi ja ne tavarat pussissa. En tiedä kuinka kauan ne oli niillä mehustunut kotona, mutta jotenkin se on uskomatonta, kuinka se käry tarttuu kaikkeen! 

Vierailija
47/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tuoksuu, mut nenä on jo tottunu siihen. 

Kyllä haisevat, kysy vaikka työkavereilta, harrastuskavereilta ja muilta, jotka ovat samoissa tiloissa sinun kanssasi.

Sain kerran näytepakkauksen jostakin huuhteluaineesta, joka haisi järkyttävästi jo avaamattomana jossakin laatikossa. Se ei kai tullut koskaan markkinoille, onneksi.

Vierailija
48/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain yksi vastasi kysymykseen. Hienoa ! Kaikki muut haukkuivat kysyjän, rakentavaa.

Ei se ole haukkumista, jos kertoo hänen nenänsä tottuneen siihen tuoksuun.

Vierailija
49/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä huuheluaine kyllä tuoksuu eikä haise. Kunhan sitä ei tosiaan käytä liikaa. Omenantuoksu on omasta mielestäni paras, mutta tosiaan hyvin mietona. Pyykkietikasta jää myös miellyttävä mieto tuoksu.

Vierailija
50/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Jotenkin kummallista, että tuoksuvat pesuaineet menevät kaupaksi niin suurissa määrin, kun täällä av:lla kaikki vähänkin tuoksuva = silmitön löyhkä. Itse nautin myös pesuaineiden tuoksuista kuten parfyymeistakin kohtuullisina määrinä. Siis myös siitä, jos jollain muulla on jotain parfyymia, en vain omista tuoksuistani. Ymmärrän hyvin, että asia on eri, jos on oikeasti hajusteyliherkkyys, mutta näin monella suomalaisella..?

Aika usein huuhteluaineen tuoksu tosiaan laimenee paljon tai katoaa kokonaan vaatteen kuivuessa. Itsekin kuivatan pyykkitelineellä. Ainakin Softlania käyttäessä tuoksua jää vähän, mikä on varmaan ihan sopivasti (paitsi palstailijoiden mielestä). Kesällä kuivatan vaatteet ulkona ja silloin tuoksu kuin tuoksu tuntuu häviävän, mutta toisaalta ulkona kuivatetun pyykin tuoksu on minusta ihana, joten ei haittaa.

Tällainen epäkorrekti vastaus tässä.

Vierailija
51/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuoksu tosiaan jää vaatteisiin, vaikkei sitä itse haistaisi. Olen huomannut tämän esim. siitä, jos olen joutunut olemaan sairaalassa muutaman yön ja kun saan omat vaatteeni takaisin, niin tekee vaan mieli haistella niitä ihan tuoksuisia omia vaatteita.

Vierailija
52/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Jotenkin kummallista, että tuoksuvat pesuaineet menevät kaupaksi niin suurissa määrin, kun täällä av:lla kaikki vähänkin tuoksuva = silmitön löyhkä. Itse nautin myös pesuaineiden tuoksuista kuten parfyymeistakin kohtuullisina määrinä. Siis myös siitä, jos jollain muulla on jotain parfyymia, en vain omista tuoksuistani. Ymmärrän hyvin, että asia on eri, jos on oikeasti hajusteyliherkkyys, mutta näin monella suomalaisella..?

Aika usein huuhteluaineen tuoksu tosiaan laimenee paljon tai katoaa kokonaan vaatteen kuivuessa. Itsekin kuivatan pyykkitelineellä. Ainakin Softlania käyttäessä tuoksua jää vähän, mikä on varmaan ihan sopivasti (paitsi palstailijoiden mielestä). Kesällä kuivatan vaatteet ulkona ja silloin tuoksu kuin tuoksu tuntuu häviävän, mutta toisaalta ulkona

Ap tässä, arvasin että kysymykseni raivostuttaa mutta että ihan tällänen pasgamyrsky nousi! 

Kiitos kuitenkin sinulle asiallisesta vastauksesta, taidan kokeilla tuota Softlania.

Ja niille jotka sanoivat etten itse vain haista sitä, niin kuinka sitten haistan tuoksun märästä pyykistä jos en haistaisi sitä ollenkaan? Ja teen 100% etätöitä kotona joten en tuoksullani ärsytä työkavereita eikä minulle ole lapsia.

Ilmeisesti olen sitten vain white trashia kun todellakin tykkään siitä huuhteluaineen tuoksusta 😂

Vierailija
53/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki päiväkotiryhmät ja eläkeläisporukat haisee pesuaineille. Eläkeläisissä lisäksi vieno lääkkeiden tuoksu. Tiedän, mun hajuaisti on todella tarkka.

Se on kyllä käsittämätöntä, miten se huuhteluaineen haju tarttuu kaikkeen sellaiseenkin, mitä ei sillä ole käsitelty! Appiukko toi lapsille jotain anopin hankkimaa pikkukrääsää hedelmäpussissa. Haistoin jo ulko-ovella, että jompi kumpi on käynyt meillä. Hajun lähde oli se pussi ja ne tavarat pussissa. En tiedä kuinka kauan ne oli niillä mehustunut kotona, mutta jotenkin se on uskomatonta, kuinka se käry tarttuu kaikkeen! 

Kyllä!

Mun lapsi on kaverillaan pari tuntia kylässä ja tulee sieltä kotiin haisten ihan pyykinpesuaineelle. Siis se haju on tarttunut hänen hiuksiinsa ja vaatteisiinsa parissa tunnissa!

Samoin viime syksynä lapsi sai käytetyn oppikirjan koulusta. Teimme yhdessä läksyjä ja oppikirja haisi aivan pyykinpesuaineelle, vaikka se oli jo edellisenä keväänä kerätty säilöön kouluun.

Meillä siis käytetään vain hajusteettomia pyykinpesuaineita, sillä mulla on ylitarkka hajuaisti ja sellainen vika, että mun nenä ei turru hajuihin.

Vierailija
54/54 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!

Mun lapsi on kaverillaan pari tuntia kylässä ja tulee sieltä kotiin haisten ihan pyykinpesuaineelle. Siis se haju on tarttunut hänen hiuksiinsa ja vaatteisiinsa parissa tunnissa!

"Samoin viime syksynä lapsi sai käytetyn oppikirjan koulusta. Teimme yhdessä läksyjä ja oppikirja haisi aivan pyykinpesuaineelle, vaikka se oli jo edellisenä keväänä kerätty     säilöön kouluun."

Nettiantikvariaatista tilaamani kirja haisi vähän oudolle. Vanha kirja, joten toi edellisen omistajan odööreja mukanaan, esim. vähän tupakkaa ja jotain muuta tunkkaa, ei kuitenkaan hometta eikä pyykkiaineita.

Hajut lähti hyvin kun annoin kunnon ruokasoodakäsittelyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän