Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada huhteluaineen tuoksu pysymään?

Vierailija
26.04.2024 |

Minulla on päältä täytettävä pesukone ja käytän nestemäistä Omoa ja Comfort huuhteluainetta sen verran kun ohjeessa sanotaan. Pyykit tuoksuvat ihanalta kun otan ne koneesta mutta pyykin kuivuessa tuoksu häviää ja kuivat vaatteet ei tuoksu enää ollenkaan. Kuivaan sisällä pyykkitelineellä, kuivausrumpua ei ole.

Mitä teen väärin? Pitääkö huihteluainetta laittaa runsaasti enemmän? Haluaisin että vaatteet tuoksuisivat myös kuivana.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ihan turha käyttää kalliita parfyymejä jos käyttää hajustettuja pesuaineita. Ehkä ne itse aistii kun nenä on turtunut. Mutta muille dominoiva haju on  pesuaine,jokapeittää kaiken muun alleen. Tätä on varmaan pesuaineen hajuun tykästyneen vaikea tajuta ja uskoa.

Töissä yksi rouva on saanut liikanimen Surf. Tai takanahan sitä käytetään, mutta kaikki tunnistaa ketä tarkoitetaan 

Vierailija
22/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki päiväkotiryhmät ja eläkeläisporukat haisee pesuaineille. Eläkeläisissä lisäksi vieno lääkkeiden tuoksu. Tiedän, mun hajuaisti on todella tarkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kevyt huuhteluaineen tuoksu vaatteissa tuoksuu just ihanasti lapsuuden pyykkipäivälle. Ja ei kyllä kiinnosta muiden mielipiteet kuinka on yööök ja junttia,teen juuri niinkuin itse haluan ja parhaaksi näen. Myös tää "huuhteluainepillu" on kyllä ihan kelvannut. Tuuletelkaa vaan kotejanne ihan niin paljon, kun sielu sietää. En mäkään ala arvostelemaan muiden tunkkaisia pesupähkinä-pyykkejä.

Vierailija
24/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosiasia, että jos käyttää pyykinpesuun mitään tuoksullisia aineita, niin sille sitten tuoksuu koko tyyppi. Muu kosketiikan tuoksu on turhaa. Ite pesen hajusteettomilla kaiken, dödössä ja hajuvesissä miedot tuoksut.

Olenkin päätellyt, että ihmeen moni HALUAA haista pyykilleen.

Vierailija
25/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Minäkään en haista enää omien vaatteiden tuoksuja, mutta eräs kaveri kerran minulle sanoi, että vaatteeni tuoksuvat aivan ihanalle ja että mitä käytän. Eli kyllä ne tuoksuvat, mutta koska olet tottunut niiden hajuun niin et enää haista niitä mietona.

Voi myös kääntää niin päin, että aika moni on jättänyt kehumatta pyykkiaineille tuoksuvaa habitustasi. Eli meitä, joita kuvottaa pyykin tuoksut, on paljon. Kertoohan sen jo allergiatilastotkin.

Sinulla ei ole mitään hajua miltä pyykkini tuoksuvat tai mitä edes käytän.

Olen muuten itsekkin todella tuoksuherkkä enkä voi suurinta osaa pyykkiaineita edes käyttää, koska tuoksuvat liikaa.

Vierailija
26/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta sitten ajattelin, että nää Surfit ja muut poistuu varmaan suurten ikäluokkien kanssa hautaan. No ei siltä vaikuta, valitettavasti! Jos joku tuoksu muistuttaa lapsuudesta, se ei välttämättä ole silti kannatettava tapa kodinhoidossa ja arjessa. Voihan sen jättää nimenomaan tuoksumuistoksi. Pesupähkinöistä naljailu kertoo kyllä kirjoittajasta paljon, varsinkin kun meillä monilla on arjen tavoissa ihan tavoitteena vesistöjen puhtaus, kevyt kemikaalikuorma, allergiattomuus ja muiden ajatteleminen.

Vierailija
27/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassajonossa haistan hajustettuja pesuaineita käyttävät sekä hometalossa asuvat. Inhottavaa.

Vierailija
28/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kevyt huuhteluaineen tuoksu vaatteissa tuoksuu just ihanasti lapsuuden pyykkipäivälle. Ja ei kyllä kiinnosta muiden mielipiteet kuinka on yööök ja junttia,teen juuri niinkuin itse haluan ja parhaaksi näen. Myös tää "huuhteluainepillu" on kyllä ihan kelvannut. Tuuletelkaa vaan kotejanne ihan niin paljon, kun sielu sietää. En mäkään ala arvostelemaan muiden tunkkaisia pesupähkinä-pyykkejä.

Miten jokaiseen ketjuun löytyy aina just Surf-täti, joka ei piittaa pätkääkään luonnon ja kanssaihmisten kannalta fiksusti kuluttamisesta? Mistä tämmönen viha pesupähkinöihin johtuu? Toiset meistä kuluttaa hinnan perusteella ja arvoitta. Toiset taas opiskelee ja yrittää arjen valinnoilla vähän edes pelastaa ympäristöä.

Olihan viikolla se karsea pöntönpesuvinkkikin, missä kylmään pönttöveteen muka voisi lisätä pyykinpesujauhetta. Millä ihmeen taajuudella te oikein elätte.

Vierailija
29/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kaverini on tehnyt muuttopäätöksen kerrostalosta pois ihan vaan pyykinkuivattajien ja tupakoitsijoiden takia. Kumpaakaan ei kestä pitemmän päälle jos ne on aina vastassa kun avaisi tuuletusikkunan tai parvekkeen oven.

Vierailija
30/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit: Ei kiinnosta muiden mielipiteet sinua. Junttiuteenkin uhriuduit ja pesupähkinöiden käyttäjiä dissaat. Verenpainetta kenties?

Vierailija
31/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa olisi maailmassa, jonka porukat ei tuoksuisi pesuaineille? Olisi kiinnostavampaa tuoksutella hajuvesiä ja muita persoonallisia valintoja.

Vierailija
32/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

peitä nyt perkele se puhtaan pyykin tuoksu. puhdas pyykki ei tarvitse mitään. pese hyvin,tarpeeksi kuumassa ei ahtaasti. hajusteelliset pitäis kieltää,eritoten taloyhtiöiden yhteisissä tuvissa.  jos sulla oma himan kone, suhuta deoranti märkiin riepuihis ja miesten partavettä, saat varmasti peitettyä sun puhtaat eli likaiset rättisi,,ettei vaan tuoksuisoi puhtaalle. 

Vierailija
33/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo ja Comfort, YÄK!!

Vierailija
34/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailmassa mikään ei ole pysyvää. Kaikki on katoavaista. Aurinkokin sammuu lopulta. Moni tosin sammuu jo tänään perjantaipullon tyhjennettyään ja vaimonsa hakattuaan. 

Vierailija
35/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Minäkään en haista enää omien vaatteiden tuoksuja, mutta eräs kaveri kerran minulle sanoi, että vaatteeni tuoksuvat aivan ihanalle ja että mitä käytän. Eli kyllä ne tuoksuvat, mutta koska olet tottunut niiden hajuun niin et enää haista niitä mietona.

Voi myös kääntää niin päin, että aika moni on jättänyt kehumatta pyykkiaineille tuoksuvaa habitustasi. Eli meitä, joita kuvottaa pyykin tuoksut, on paljon. Kertoohan sen jo allergiatilastotkin.

Sinulla ei ole mitään hajua miltä pyykkini tuoksuvat tai mitä edes käytän. Olen muuten itsekkin todella tuoksuherkkä enkä voi suurinta osaa pyykkiaineita edes käyttää, koska tuoksuvat liikaa.

Miksi tuoksuherkkänä hajustat pyykit kuitenkin jollain? Ihan vaan terveyttä ajattelin. Luulen että nykyelämä tarjoaa tuoksuherkälle tarpeeksi toivuttavaa.

Vierailija
36/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

liimaat sen hajun niihin

Vierailija
37/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saada kunnon sääntöjä mihinkään asiaan aikaiseksi. Ehdottomasti pesutuvissa kuumat lämpötilat ja hajusteettomat aineet. Jossain Sveitsissä tällaset asiat on tietysti sääntö ja selvyys.

Vierailija
38/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lapsuuden tuoksut. Lapsuuteni mummola oli hometalo, ja minusta se tuoksu oli aivan ihana. Tunnistan sen edelleen, ja tuolsu tuo lämpimät muistot mieleen, mutta enpä ole silti halunnut hometaloa itselleni. 

Vierailija
39/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kumma juttu että, tuoksu ei pysy vaan kaikki puuvilla jne. vaatteet haisee kohta taas riisille.

Vierailija
40/54 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et varmaan aloittaessasi arvannut, mitä mieltä huuhteluaineen hajusta täällä paljolti ollaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi