Eikö nykyisin saa enää offline debit -kortteja?
Danske Bank lähetti uuden Mastercard debitin pian vanhentuvan tilalle, mutta se oli muuttunut online-versioksi. Kun kysyin miksi, vastaus oli että offline-kortit ovat poistuneet valikoimasta. Mitä ihmettä? Viimeksi olen omistanut online-kortin joskus teininä kun lompakossa oli Visa Electron. Missään en ole lukenut tällaisesta muutoksesta. Saako muilta pankeilta vielä offline-kortteja?
Kommentit (10)
Kannattaa vaihtaa pankkia, Danske on muutenkin aika paska
Väliäkö sillä, onko kortti offline vai online? Joissain lentkoneissa ei voi maksaa onlinekorteilla.
Mulla ainakin online kortti toiminut _aina_.
Vierailija kirjoitti:
Väliäkö sillä, onko kortti offline vai online? Joissain lentkoneissa ei voi maksaa onlinekorteilla.
Mulla ainakin online kortti toiminut _aina_.
Online-kortit ovat yleensä hitaampia ja jos nettiyhteys on alhaalla niillä ei voi maksaa ollenkaan.
Luulin, että tämä muutos tapahtui jo vuosia sitten ja kaikki debit-kortit muuttui onlineiksi. Olen hämmästynyt siitä, että aapeellä on tähän asti ollut muunlainen debit-kortti.
Täällä ihmetellään ihan samaa? Uusi kortti tulossa online-versiona Danskelta. Hiukan oudoksun kun ulkomaillekin vielä lähtö. Noh, siirrän pankkiasiani OP:lle mihin jäänyt tili ( onneksi) olemaan.
Te vaan haluatte höylätä tilinne miinukselle, kun kate on loppu. En keksi mitään muuta syytä tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Te vaan haluatte höylätä tilinne miinukselle, kun kate on loppu. En keksi mitään muuta syytä tuohon.
Jos yhteydet ei toimi, ostokset jää kassalle. Ja tällaisia häiriöitä on melko usein. T. Kassalla töissä
Tämä tuli itsellekin yllätyksenä. Miksi palveluita huononnetaan kun muut pankit kuitenkin tarjoavat offline-kortteja edelleen ihan normaalisti? No pitääpä sitten vaihtaa pankkia.
Ei kyllä enää nykyään noita oikein tarjota. Nykyään alkaa verkkoyhteys olemaan kaikissa maksupäätteissä kunnossa, niin käytännössä vaan luottokortit toimii offlinessa. Mitkään Visa Debit -kortit eivät enää toimi ilman katevarmennusta eikä MasterCardin debit-puolen kortitkaan. Creditillä voi maksaa ehkä 100 euroa offlinessa, mutta siihen se jäikin. Tervetuloa nykypäivään.
Aika outoa 🤔