Help. Ostin aamulla klo 7.00 jälkeen kalliin kirjolohen ja unohdin sen n. 14 h huoneen lämpöön voiko viellä käyttää!!?
Huomasin vasta äsken ja siirsin sen kiireesti jääkaappiin. Huomenna tulossa vieraita ja kyseessä ruodoton, suuri ja kallispala. Voiko käyttää vielä huomenna ruokaan, vaikka oli aamu klo 7- melkein ilta ysiin huoneen lämmössä. Olin unohtanut sen kauppakasin pohjalle ja kassilojui tuolilla.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä sellainen kysymys ettei kenenkään pitäisi joutua tällaista edes kysymään.
Aika moni on nykyään aika avuton normaaleissa kotitalousasioissa. Sen päälle myös aika edesvastuuton.
Joko taas?
Mitähän seuraavaksi unohtuu🤭🙄🤭
Hyh. Sehän on jo limottunut ja haisee järkyttävälle. Täysin pilalla tossa vaiheessa.
Nakkaa fisu mäelle heti!
Vierailija kirjoitti:
Kalalle kriittinen säilytyslämpötila on +3 astetta. Kun lämpötila on lähellä nollaa, pilaantuminen melkein pysähtyy. Norjalaiselle lohelle voidaan sen takia antaa jopa kolmen viikon myyntiaika, kun sitä säilytetään oikein. Mitä enemmän lämpötila nousee yli +3 asteen, sitä ravakammin pilaantuminen tapahtuu.
Kyllä mua silti ällöttää 6 pv vanhat lohet tiskissä. Hyvä tuuri jos saa edes 4 pv vanhaa
Oletko ap, Salattujen elämien Salla?
Unohtui sitten lapsen ja uunin lisäksi kallis kala...
Jogurtti säilyy kesällä ilman jääkaappia tai kylmätilaa ulkona yhden päivän. Kala säilyy jonkun aikaa, mutta niitä ei saa enää laittaa jääkaappiin vaan täytyy valmistaa se heti. Jos huomiseen asti odotat niin saat vain ruokamyrkytyksen. Suolattu kala säilyy pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Hyh. Sehän on jo limottunut ja haisee järkyttävälle. Täysin pilalla tossa vaiheessa.
Nakkaa fisu mäelle heti!
Huh helpotus. Luulin että sukkani haisee kun karmea lemu tässä sohvalla.
Heitä kirjolohi roskiin ja osta lohta.
En enää halua syödä muiden itse tekemiä tarjoiluja missään kiitos kaltaistesi ihmisten joita tullut vastaan pari kertaa. Sitten kun puolet on jo syöty sanotaan että olipa kätevää kun sain käytettyä tähän ruokaan x pari vuotta pakastimessa olleet ainesosat y.
Ja kerran tein kaverin kanssa salaattia ja hänellä tuli verta vuotava haava eikä halunnut laastaria vaan olisi ilo mielin jatkanut salaatin pilkkomista verisellä haavalla piti suostutella laittamaan laastari jne....
Ja eräässä perheessä tehdään koko viikon ruuat vklp ja sitten perjantaina syödään 5 pv jääkaapissa seissyttä ruokaa..
Siksi kieltäydyn kaikista nyyttärihommista ja vien omat eväät ja syön vain niitä jos Osallistun
Vieraille voit tarjota mutta älä nyt ihmeessä itse tuohon koske, pilalla se on.
Jos sulla on kissa niin syötä sille.
Tuo kelpaa enää vain vittumaisen naapurin postilaatikkoon/luukkuun laitettavaksi.
Itse söin äsken kraavia lohta, jonka viimeinen käyttöpäivä oli viime maanantaina. Vielä ollaan hengissä. Ainakin toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalalle kriittinen säilytyslämpötila on +3 astetta. Kun lämpötila on lähellä nollaa, pilaantuminen melkein pysähtyy. Norjalaiselle lohelle voidaan sen takia antaa jopa kolmen viikon myyntiaika, kun sitä säilytetään oikein. Mitä enemmän lämpötila nousee yli +3 asteen, sitä ravakammin pilaantuminen tapahtuu.Norjan lohi haisee tuoreenakin mädäntyneelle, siksi on säilyvinään kun haju ei muutu. Suomen lohi tuoksuu kalalle tuoreena syöntikelpoisena.
Mä olen lukenut, että jos kala haisee kalalta, se on jo pilaantunut. No tuo halpa Norjan lohi tosiaan haisee aina voimakkaasti, mutta paistettuna se on hyvää enkä ole ikinä sairastunut. Kirjolohi (en ole varma alkuperästä) taas ei haise yhtään miltään raakana.
Miten kirjolohi muka nyt kallis olisi?
Kokonainen fileeroitu kirjolohi
10,90 kilo k-citymarketeista.