Mitä ajatuksia tästä
Lapsi heitteli tyynyä sisällä ja osui yhteen huonekasviin, jota olen antaumuksella hoivannut. Huonekasvista katkesi oksa ja kun menin katsomaan kauhistuin ja karjaisin: " ei jumalauta!" Lapsi alkoi itkemään ja huusi anteeksi, jäin tuijottamaan kasvia kaikki energiat kadonneena, mieheni tuli lohduttamaan lasta ja torui minua kun kiroilen ja huudan, sitten vei lapsen mukanaan toiseen huoneeseen.
Menin katsomaan heitä hetken päästä ja mies lähti kaupassa käymään sanoi mulle vielä ennen lähtöään että oot sä kyllä välillä ihan hirveä, kiroilla ja huutaa nyt lapselle.
Niin.. oonko mä tosiaan ihan hirveä sairas ihminen?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään tavara ei voi olla arvokkaampi kuin lapsi. Eli jos aiheutat mielipahan tai hädän lapselle vahingossa tuhoutuneen tavaran takia niin väärin se on.
Mielipaha kuuluu elämään. Se on tärkeä opetus lapselle, jos haluaa lapsestaan kasvavan tasapainoisen ja mieleltään terveen aikuisen ja yhteiskunnan täysipainoisen jäsenen. Jos vanhempi välttelee mielipahan tuottamista, niin tekee vain karhunpalveluksen lapselleen. Näitä sairaaksi suojeltuja nuoria mielenterveyspotilaita on nykyään Suomi väärällään.
Ihmiset on sairaita just sen takia kun ne on kasvanu aikuisten seurassa, jotka on huutanu ja raivonnu koko lapsuuden. Katso vaan missä kasvaa tasapainoisimmat lapset. Ne on niitä perheitä, jossa lapseen on suhtauduttu rakastavasti ja kunnioittaen.
Ei mun mielestä tuo huutaminen ollut paha, jos olette vielä keskustelleet sen jälkeen asiallisesti.
Mun lapsuudessani kodissa vanhemmat pitivät mykkäkoulua ja se se vasta kamalaa olikin.
Mikä tahansa aikuisen käytös, joka ei kunnioita ihmisyyttä lapsessa rikkoo lasta.
Vierailija kirjoitti:
Älkää huutako lapsillenne. Lapset vasta harjoittelee tätä elämää, eikä lapsella ole ketään muuta kuin ne aikuiset, joihin turvautua. Jos sieltä suunnalta tulee vihaa, niin se on lapselle turvattomuutta luova kokemus.
Ei lapset huutamisesta rikki mene. Vanhemmatkin ovat vain ihmisiä ja luonnollisesti joskus hermostuvat. Se on täysin normaalia eikä siitä jää mitään traumoja, varsinkin jos ja kun asiasta on puhuttu jälkeenpäin lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on ihana 😍
Haluan samanlaisen, lapsirakkaan miehen 😍
Lapsentekotalkoot pitäisi muutenkin saada Suomeen 👶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on ihana 😍
Haluan samanlaisen, lapsirakkaan miehen 😍
Lapsentekotalkoot pitäisi muutenkin saada Suomeen 👶
👪 🤱 👩👩 = 👶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: