Jos kutsuisin sinut syömään niin mitä ihan tavallista kotiruokaa haluaisit?
Kommentit (214)
Mä ottaisin vaikka moussakaa. Tai jotain thai-tyylistä kanaa ja riisiä.
Mut jos haluat tehdä vaikutuksen, ni sit vois olla myös viiniä ja jälkiruokaa. 😋
Stroganoff ja keitetyt perunat maistuisi minulle. Toinen vaihtoehto olisi Kievin kanaa ja riisiä, nam!
Kaalikääryleet, keitetyt perunat ja puolukkahillo, kiitos.
...ja minähän tuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osso buco, polentaa ja kannullinen chiantia.
Tavallista kotiruoka?
Italialainen anoppi kokkailee tätä usein, perinteistä cusina poveraa, eli köyhien tai maalaisten keittiötä. Suomessakin melko yleistä 1960- ja 1970-luvuilta lähtien.
Kiitos, kun olette vastailleet. Jo monta unohtunutta ruokaa aion tehdä.
- ap -
Makkarakeittoa ja vanhaa, kunnon hiivaleipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stroganoffia. En osaa tehdä sitä. Aina tulee sitkeää :( Äiti osasi, mutta meni kuolemaan.
Yleensä liharuuat pitää tehdä pitkään hauduttamalla miedossa lämmössä.
Juu, tiedän. Olen ihan kelpo kokki noin muuten, mutta naudan lihan kanssa en onnistu ikinä. Joko jää sitkeäksi tai kuivahtaa. Syytän uunia :D
Mitä hapanta laitat siihen?
Ihan tavallista arkiruokaa. Maksamakkarakeittoa, lanttuhyytelöä ja ruskistettua silavaa esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Makkarakeittoa ja vanhaa, kunnon hiivaleipää.
Tätä tulin itsekin kirjoittamaan.
Jälkkäriksi kahvia. Ja pitkon pala.
Varmaan lihapullia, ei mitään valmis pullia ja pottumuusia. Tai ihan spagettia ja jauhelihakastiketta. Allergioita on niin paljon etten tuon hienompaa tarvitse
Risottoa. Enkä tarkoita sillä keitettyä riisiä jonka seassa on paistettua jauhelihaa ja herne-maissi-paprikapakastetta.
Vierailija kirjoitti:
Risottoa. Enkä tarkoita sillä keitettyä riisiä jonka seassa on paistettua jauhelihaa ja herne-maissi-paprikapakastetta.
Ei ole tavallista arkiruokaa tällä palstalla nämä Italian erikoisuudet!
Vierailija kirjoitti:
Minä ilahtuisin maksakastikkeesta tai maksapihveistä.
Sisäelimet ovat turhaan halveksittuja ruokia, sydänkin on hyvää.
Ai miten hyvää on taitavasti tehty maksakastike. Maksasta pitää siivota kalvot ja paistaa lyhyen aikaa ettei viipaleet tai palat ylikypsy ja kuivu. Se on totta että marketeissa ei näy munuaisia tai sydäntä, naudanmaksaa onneksi löytyy.
Kalaruokia (lohi) on tarjolla ja ihania sorminaposteluherkkuja ovat paistetut silakat! Pienet silakat perkataan, huuhtaistaan pikaisesti ja pyöräytetään suola-ruisjauhoseoksessa ja paistetaan voissa. Edullista kotimaista herkkua.
Hyvää lasagnea tai lohta salaattipedillä.