Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Sairastettu" HPV-infektio

Vierailija
25.04.2024 |

Papassa paljastui HPV-infektio ja kohdunkaulansyövän esiaste. Nämä poistettiin Loop-hoidolla ja uusintatesteissä tulos oli negatiivinen. 

Kysymys kuuluukin, että uskaltaako harrastaa mahdollisen uuden kumppanin kanssa seksiä vai levitänkö tätä virusta hänelle vaikka tällä hetkellä virus on poistunut? Ilmeisesti kortsunkaan käyttö ei tartuntaa estä. 

Kaiken järjen mukaan en tautia levitä, mutta onko jollain toista tietoa. Tartunnan sain pitkässä suhteessa, edellinen Papa kun oli puhdas. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se virus ei poistu elimistöstä koskaan, voi aktivoitua kondyloomina tai syvempinä muutoksina. Oireettomana harvemmin kuitenkaan tarttuu.

Vierailija
2/5 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Samaa olen miettinyt itsekin, kun itselle käynyt just samat kuin sulle. 

Terveydenhuollolla olis paljon petrattavaa tässä. Esim. kun multa otettiin kyseinen papa, jossa hpv, kondylooma ja hoitoa vaatineet muutokset havaittiin, kukaan ei kysynyt multa että pitäiskö ottaa näytteet myös esim suusta tai peräsuolesta.

Itse vasta vuosia myöhemmin tajusin netistä, että tosiaan, voihan se virus näissäkin paikoissa olla, kyllä on tullut harrastettua monipuolista seksiä. Ja vieläkin olen epätietoinen, voiko hpv aiheuttaa muutoksia muuallekin elimistöön, esim. syvemmälle ruoansulatuskanavaan, kun kerran sen alku- ja loppupäähänkin voi? 

Minkäänlaista ohjeistusta jatkoon en saanut, en myöskään tuosta että pitääkö jatkossa aina käyttää kondomia, uskaltaako edes suudella jos onkin suussa tämä virus jne... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä juuri! Itse sain ohjeeksi mennä papaan 6kk päästä, ei muuta. 

Oireettomana virus oli ennen kuin papassa havaittiin. 

Hämmentävintä on, että lääkäri sanoi tämän olevan yhtä yleinen kuin vesirokko eli lähes jokainen sairastaa tämän viruksen. Yleisiä ohjeita ei siis ole. 

Nolointa olisi, jos tämä mahdollinen uusi kumppani saisikin kondylooman😬. 

-Ap

Vierailija
4/5 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei virus varsinaisesti poistu elimistöstä ja voi milloin tahansa uudelleen olla positiivinen tai sitten ei.

Vierailija
5/5 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan välitä, levittävät vaan, puhumatta siitä että itsellä sellainen on.