Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko joskus jäänyt vangiksi johonkin suljettuun tilaan? Kuinka pitkäksi aikaa? Mikä ihmeen juttu?

Vierailija
25.04.2024 |

Minä jäi vangiksi kylppäriini... ulko-oven ja kylppärin oven 'vastakkain' ja kahvat menivät jumiin toisiinsa, toisen alle toisen päälle, ja kylppärini ovi lukkiintui enkä päässyt ulos. Kylppärissä kivilattia eikä tietenkään kännyä mukana. Onneksi pieni ikkuna... Kiipesin pöntölle ja aloin odottaa ohikulkijoita. Sitten tuli yksi mies ja aloin huitoa hirveästi eikä hän ymmärtänyt yhtikäs mitään mutta kutsui kuitenkin pollisit jotka avasivat oven...

Teoriassa olisin voinut olla siellä kylppärissä jonkun vangitsemana... teoriassa olisin voinut jäädä sinne nukkumaan kivilattialle ja ilman ruokaa... viikoiksi... kuukausiksi... koska minut sitten olisi löydetty... elävänä? riutuneena? ehkä jo haisevana ruumiina...

Asunnossa siis hengenvaarallinen suunnitteluvirhe!!!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin hissiin viikonlopuksi. Onneksi oli vesipullo ja Pringles -pakkaus mukana.

Vierailija
2/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysin oikeassa. Turvallisuus, suunnittelu ja ovet -aihetta voisi ottaa useammin esille. Näitä täytyy miettiä ja jo suunnitteluvaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tapahtui 2012 jäin kylppäriini jumiin kun ovenkahva irtosi, eikä saanut ovea auki telkkarini vielä pauhasi olohuoneessa ja kesti aikansa ennenkuin naapurit kuuli mun huutavan apua, onneksi oli pyyhe päällä olin nimittäin just menossa suihkuun,talkkari tuli tunnin päästä ja voivotteli tilannetta ja korjasi seuraavana päivänä se kahvan. Oli noloa  22 vuotiaalle minulle:(

Vierailija
4/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä sen oven olisit saanut murrettua, jos muuten et olisi päässyt pois, jos olet terve ja toimintakykyinen.

Vierailija
5/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin yökylässä siideri valaan luona

Se aamulla röhnötti mun puutuneen käden päällä

Piti purra käsi poikki vapautuakseni

Vierailija
6/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin ulkomailla jumiin tavarahissiin. Olin änkenyt sinne ilman lupaa ja jumitin huonossa asunnossa monta tuntia. Ulos päästyäni ei jalat toiminut, verenkierto oli estynyt. Halvaannuin.

Vierailija
7/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kerran yhteen kämppään takalukon taakse kun sisäpuolelta oli kierteet menneet lukosta. Se oli sitä aikaa kun Suomessa oli yleisiä sellaiset lukot jotka avattiin avaimella myös sisäpuolelta. Nykyään useimiten sisäpuolella on vääntönuppi.

Vierailija
8/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkaan laittoivat joskus nuorena kun kännissä kotiin kävellessäni ohitin paikan jossa oli murtauduttu liikkeeseen. Kun satuin olemaan paikalla niin epäilivät minua, Olisinko tunnin ollut siellä putkassa ja pääsin pois.

Vierailija
9/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kerrostalon hissiin jumiin. Painoin sitä hälytysnappia tosi pitkään ennen kuin joku asukas vasta vaivautui ihmettelemään tilannetta. Ei ollut kännykkää vielä silloin, tapahtui 90-luvun puolivälissä, eikä hississä mitään toimintoa mikä olisi soittanut hissihuoltoon niin kuin nykyään. Pyysin asukasta soittamaan hissin hätäpäivyatykseen. Tuli kotvan kuluttua sanomaan, ettei saanut ketään kiinni. Pyysin soittamaan uudestaan. Mietin aikooko jättää soittamiset siihen, koska ei ollut mitenkään kiva ajatus jäädä hissiin sen takia, että joku kokeilee vain kerran soittaa. En muista kauanko hississä olin, lopulta puhelimella oli saatu joku kiinni. 

En käytä nykyään hissejä mielelläni.

Vierailija
10/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin elävältä haudatuksi ja jouduin kaiken lisäksi helvettiin. Olihan se rankkaa aikaa. Mutta kaikkeen tottuu.

Vierailija
11/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin ulkomailla jumiin tavarahissiin. Olin änkenyt sinne ilman lupaa ja jumitin huonossa asunnossa monta tuntia. Ulos päästyäni ei jalat toiminut, verenkierto oli estynyt. Halvaannuin.

Miten sä pääsit ulos sieltä? Miten päädyit sinne, selvänä vai otteneena.

Vierailija
12/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä sen oven olisit saanut murrettua, jos muuten et olisi päässyt pois, jos olet terve ja toimintakykyinen.

Tuskin mummot ja hennot naiset murtaa ovia noin vain. Mistä. Ehkei miehetkään. Yrittää toki voi, ellei junttaa lisää ovea jumiin ja pitää kokeilla erilailla.

Vierailija
13/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä pääsit ulos sieltä? Miten päädyit sinne, selvänä vai otteneena.

Joku työntekijä mut lopulta huomaa. Kännissä toki olin ku kiinnosti kokeilla mahtuisko sinne. 

No ei hyvin mahtunut sit.

Vierailija
14/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissiin mutta onneksi noin kymmenen minuutin kuluttua joku turvajärjestelmä alkoi toimimaan ja hissi meni pohjakerrokseen. Oli kyllä pelottavaa kun epäkuntoon mennyt hissi alkoi liikkumaan enkä tiennyt yhtään mitä tapahtuu. Olin jo soittanut hississä olevaan päivystysnumeroonkin mutta sielläkään ei kerrottu, että hissi siirtyy itsestään kerrokseen, jossa siitä pääsee ulos. Kyseinen hissi on ollut monet kerrat epäkunnossa ja toimii silloin miten sattuu, joten ensimmäinen ajatukseni oli "Nyt tämä hissi putoaa!"

Ensi kuussa muutan onneksi kerrostaloon, jossa ei ole hissiä ja asun siellä melkein maan tasalla. 

Vierailija
15/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman uuden kodin parvekkeelle yöpaidassa aamukahville mennessä, ovi meni takalukkoon tuulen paiskatessa oven kiinni, eikä minulla ollut edes puhelinta mukana. Pari tuntia siinä korkean paikan kammoisena yritin tähyillä alaspäin kuudennesta kerroksesta, josko joku naapuri näkyisi jossain ja voisi soittaa huoltoon. Onneksi näinkin taloyhtiön huoltomiehen alhaalla pihalla ensimmäisenä, ei edes veloittanut minua apuun tulosta. Onneksi oli kesä.

Vierailija
16/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä Itiksessä ja käytin tavarahissiä ekaa kertaa.Hissi jumittui, ja mulle lyötiin luuri korvaan kun hälytin apua. 45min päästä vartija tuli nauraen päästämään ulos, täytyi kiivetä jostain. Työkaveri tuohtuneena tokasi että vitsi joutuu jäämään ylitöihin. Kamalia ihmisiä.. Sain pari leffalippua korvaukseksi kun vaadin, mutta en ehtinyt käyttää niitä koska ne oli menneet roskapostiin.

Vierailija
17/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin mummot ja hennot naiset murtaa ovia noin vain. Mistä. Ehkei miehetkään. Yrittää toki voi, ellei junttaa lisää ovea jumiin ja pitää kokeilla erilailla.

Ne huoneiston huoneiden väliset sisäovet ovat pahvia ja lastulevyä, sisältä onttoja. Kyllä sellaisen hento nainenkin murtaa, tai vielä parempi, nostaa saranoiltaan. Painavat muutaman kilon.

Vierailija
18/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukittu ala-asteella vessaan muutaman "ihanan" koulukaverin toimesta. Eli käytännössä vapaudenriisto. Eivät ikinä joutuneet vastuuseen teostaan.

Vierailija
19/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitaloni hissiin lapsen kanssa. Mies jäi samaiseen  hissiin jumiin aikaisemmin ja siitä hissistä on harmia vähän väliä. Ulkomailla jäin vessaan ja siinä kesti kotvasen  saada mut ulos. Onneksi kyseisen ravintolan omistajarouva puhui hyvää englantia ja yritti opastaa lukon kanssa. En onneksi ole helposti panikoivaa lajia kuten ei muukaan perhe.

Vierailija
20/23 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne huoneiston huoneiden väliset sisäovet ovat pahvia ja lastulevyä, sisältä onttoja. Kyllä sellaisen hento nainenkin murtaa, tai vielä parempi, nostaa saranoiltaan. Painavat muutaman kilon.

Tavallisissa laakaovissa on kovalevyä pinnalla, sisällä pahvikenno, joten kyllä ne potkaisee rikki varmasti hennompikin nainen. Peiliovetkaan eivät ole paljon jämäkämpää tekoa.