Vuokra nousi 80 euroa ja joudun nyt muuttamaan pois tukiasunnosta
Asun Avara-rahotteisessa tukiasunnossa johon minut niin ikään sijoitettiin masennuksen ja syrjäytymisuhan vuoksi. Olen asunut tässä tuetun asumisen asunnossa jo seitsemän vuotta ja tähän asti vuokra on ollut 440 euroa mikä on ollut Kelan hyväksymän vuokranormin rajoissa, mutta tänä vuonna vuokraa korotettiin 80 eurolla minkä jälkeen vuokra on ollut 520 euroa ja ylittää nyt vuokranormin rajan minkä vuoksi joudun nyt muuttamaan pois tästä tukiasunnosta sillä Kelan vastaus adumisen jatkamiselle oli ei. Mutta ehkäpä joku työssäkäyvä ja hyvin toimeentuleva syrjäytymisvaaran alla oleva tarvitsee tätä tuettun asumisen tukiasuntoa enemmän kuin kroonista masennusta sairastava työkyvyttömyyseläkeläinen.
Oletteko nyt tyytyväisiä?
Kommentit (113)
Miksi sitten asut tukiasunnossa jos sinulla ei ole siihen taloudellisesti varaa?
Kyllä sä ap masentuneena pystyt tavallisessa vuokra-asunnossakin asumaan. Niitä saa pikkukunnista halvalla.
Vaihtoehto on mennä töihin. Yhteiskunnan vastuu ei ole kustantaa kenenkään kallista asumista. Myös sillan alla voi muuttaa.
Nyrkkisääntö on että jos asumiskulut on 30% nettotuloista niin on parempi muuttaa halvempaa. Jäpähän se kallimpi asunto työssäkäyvälle joka tarvitsee sitä ennemmän.
Höpö, höpö. Ei Kela ketään asunnosta pois aja - kaivat vaan kuvetta ja maksat ite sen 80/kk.
Masennus katoaa kun tulee uutta toimeliasuutta elämään. Muutto on aina mahdollisuus. Muuta paikkakunnalle jossa saat vaikka osatyötä. Tai sitten Pieksämäelle tai vastaavalle muuttotappioalueelle, jossa saat kaksion vuokrattua jopa 350€/kk.
Älä jää makaamaan ja ihmettelemään!
Voit syrjäytyä rauhassa vaikka kuusen alle mutta 520 euroa vuokrasta on ehdottomasti liian kallis vuokra tuilla asuvalle.
Miksi ne noin paljon nostivat vuokraa? Sieltä joutuu lähtemään varmaan moni muukin. Hei, tehän lähtijät voisitte vuokrata halvalla vaikka pienen omakotitalon, jossa jokaisella on kohtuullinen ja Kelan rajoissa oleva vuokra?! Vielä parempi, jos on ryytimaa tai lupa perustaa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin laiska ja lopeta se masentelu
No oletpa paskiainen, muista mielipiteesi kun itse jonain päivänä huomaat olevasi moisessa tilassa.
Kallis vuokra-asunto ei ole ihmisoikeus. Lopeta valitus ja muuta halvempaan.
Ei Kela kiellä siinä asumista. Ylimenevä osa vaan pitää maksaa itse.
Onko sitten pakko asua tuetun asumisen tukiasunnossa jos siihen ei ole tarpeeksi tuloja ja vuokra on noin korkea?
Kokkaretrollit päivystämässä kommenteissa.
Vielä tulee päivä jolloin te kadutte.
Röihin siitä. Valtiolla ei ole varaa maksaa kalliita vuokra-asuntoja. Jos vuokrankorotus nostaa vuokraa, niin sitten muutetaan halvempaan tai hakeudutaan töihin.
Tämä on taas näitä vihervasemmiston provoja hallitusta vastaan. Tuo ap:n lopussa esittämä kysymys "Oletteko nyt tyytyväisiä?" Onko organistoitua toimintaa, sitä tutkitaan.
Kun ei elä tuilla niin saa itse päättää
Ennen vauvapalstalle eksymistä en tiennyt, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä mitä työkyvyttömyys tarkoittaa. Tai sitten ymmärtävät, mutta trollailevat trollailun ilosta.
Olen tyytyväinen