Miksi tämä menee yleensä näin, pettämisestä
Se raivo kohdistetaan ensimmäisenä siihen toiseen osapuoleen, ei omaan kumppaniinsa.
Olen tähän ilmiöön törmännyt usein. Ja viimeksi kun ystävän mies petti niin ystävä suu vaahdossa haukkui naista h*oraksi. Totesin että entäs sun mies. Hän sanoi että no oli sekin idiootti, mutta tiedätkö mitä tää ä m m ä teki...
Kommentit (30)
No kyllä minun mies saisi kuulla kunniansa jos menisi pettämään, ei kiinnosta se kenen kanssa petti. Kuulostaa enemmän nuorten jutulta tuollainen
Mua ainakaan kiinnosta pätkääkään se kolmas pyörä. En ole sen kanssa suhteessa.
Selvennä! Hyvä otsikko mutta teksti ihan siansaksasta sekasotkua, jota kukaan ei voi ymmärtää.
Kenen ja mikä raivo?
Raivo kohdistetaan toiseen osapuoleen - kuka se on? Ei siis ole oma kumppani, jota petetty?
Naiset luulevat voivansa omistaa puolisonsa kuin sohvan eivätkä pidä siitä, että joku tulee reviiriltä varastamaan sisäsiistiä olentoa.
Vierailija kirjoitti:
Selvennä! Hyvä otsikko mutta teksti ihan siansaksasta sekasotkua, jota kukaan ei voi ymmärtää.
Kenen ja mikä raivo?
Raivo kohdistetaan toiseen osapuoleen - kuka se on? Ei siis ole oma kumppani, jota petetty?
Varmaan epäselvää siksi koska aloituksen on kirjoittanut Lissu 16 v
Varattuihin sotkeutuminen on sopimatonta tietenkin. Sen kuitenkin ymmärtää vielä, että tuntemattomalla ei ole solidaarisuutta aivan vierasta ihmistä kohtaan. Oma puoliso on se, jonka pitäisi rakastaa ja kunnioittaa. Siksi oma puoliso on se, joka siinä eniten väärin tekee, jos ruvetaan syyllisyyden määrää mittaamaan.
Tuossa tilanteessa on helpompi syyttää tuntematonta uhkaa kuin muokata mielikuviaan siitä, että oma pupurakas ei ehkä olekaan se ihanin ja luotettavin. Ihmisaivot ovat melkoinen putki, ne eivät mielellään muuta tekemiään päätelmiä.
Petetty haluaa todennäköisesti lieventää tällä pettämisen aiheuttamaa tuskaa. Puoliso on joutunut vaarallisen viettelijän saaliiksi, on jollain tavalla helpompaa järkeillä se, miksi pettämiseen on päädytty. Sen sijaan, että katse käännettäisiin jo alun perin omaan suhteeseen ja sen mahdollisiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset luulevat voivansa omistaa puolisonsa kuin sohvan eivätkä pidä siitä, että joku tulee reviiriltä varastamaan sisäsiistiä olentoa.
Melko miesvihamielistä väittää, että mies on joku tahdoton objekti jota naiset voivat siirrellä itselleen tai toisille miten nyt sattuu huvittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Petetty haluaa todennäköisesti lieventää tällä pettämisen aiheuttamaa tuskaa. Puoliso on joutunut vaarallisen viettelijän saaliiksi, on jollain tavalla helpompaa järkeillä se, miksi pettämiseen on päädytty. Sen sijaan, että katse käännettäisiin jo alun perin omaan suhteeseen ja sen mahdollisiin ongelmiin.
Ei suhteessa välttämättä ole mitään ongelmia, mies vaan voi olla ääliö ja k*sipää ihan kuule itsestään kun joku vaan avaa haarat.
Kun rakastuu johonkin henkilöön, niin sehän on periaatteessa rakastumista mielikuvaan, jonka olet jostain henkilöstä luonut. Ja kun tuohon mielikuvaan tulee särö, on helpompi lähteä etsimään syyllistä ulkopuolelta. Se on vain inhimillistä syyttää jotain toista eikä sitä omaa pikku hanipupua, joka ei tietenkään oma-aloitteisesti pettäisi.
Relatkaa. Vähän jos joku panee vierasta, ni aletaan draamailee.
Ei järvi soutamalla kulu.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minun mies saisi kuulla kunniansa jos menisi pettämään, ei kiinnosta se kenen kanssa petti. Kuulostaa enemmän nuorten jutulta tuollainen
Niin, jollakin on vielä se nuoruus elettävä.
Koska henkilöä, ketä ei rakasta ja kenestä ei ehkä edes tiedä mitään, on helpompi syyttää. Ei joudu kohtaamaa oman suhteensa (omia) vikoja ja puutteitaan.
N21
Oltiin 20 vuotta yhdessä. Mies meni ja petti. Kun sain selville niin muutin pois yhteisestä kodista enkä puhunut miehen kanssa enää mitään kun sain petoksen selville. Itseasiassa muutin kun mies oli töissä. Kirjoitin kirjeen missä kerroin että tiesin pettämisestä ja hyvää loppuelämää, pärjäile.
En ole hänestä kuullut tuon jälkeen mitään. Huhujen mukaan on alkoholisoitunut, koska kaipaa minua ja hukuttaa tunnontuskat ja surunsa viinaan. Sanoin suhteen alussa että pettäminen on sitten kerrasta poikki ja olen tosissani. Eipä uskonut hölmö mies.
Rakastin ja välitin hänestä kovasti, mutta tuo pettäminen sai kaikki tunteet häntä kohtaan pois. Ei ollut enää se mies jota rakastin.
Jos siis ymmärsin oikein niin Ap ystäväsi tai kuten kirjoitit yleensä eli useamminikin petettyksi tulleet haukkuisi ja halveksiai naista (/ naisia), joka pettävät heidän miehen kanssa, eikä niinkään miestään.
Kummallista. Tulee mieleeni, että Tahtooko naista (,jonak kanssa heidän meiehsnä petti) haukkuva ja halveiksiva ymmärtää, että kyllä hän haukkujana ja halvelksijana on itse erinomaiasen tietoinen siitä, että hänen miehellään ei ole harkintakykyä ja tai halua kantaa vastuuta kuin oman seksuaalsien nautintonsa tyydyttämsiestä.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Saisi? Eli se miten käyttäytyisi perustuu sinun mielikuvitukseen? Suutuin kyllä kummallekin. Mutta ehkä se viha kohdistuu useammalla siihen naiseen, kun sitä omaa kumppania kuitenkin rakastaa ja haluaa selitellä sitä jotenkin itselleen. Syyllisiä ovat kumpikin.
Siis miehillä on ihan sama kuin tässä aloituksessa, miehet käyvät aina käsiksi siihen, joka löytyy sängystä vaimon kanssa, vaikka se mies ei välttämättä edes tiedä, että nainen oli varattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suhteessa välttämättä ole mitään ongelmia, mies vaan voi olla ääliö ja k*sipää ihan kuule itsestään kun joku vaan avaa haarat.
Niin, eihän sinussa ole koskaan mitään vikaan. Paha paha mies silkkaa pahuttaan kiusaa kilttejä ja viattomia naisia.
Eihän se toinen mitenkään välttämättä tiennyt olevansa pettämisen osapuoli, omasta taas voi sanoa varman päälle että tiesi.
Joten...?