Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläiset ovat alkaneet syödä enemmän ulkona?

Vierailija
25.04.2024 |

Tarkoitan esim. ABC:n kaltaisia paikkoja. Ainakin lähellä oleva ABC-ravintola on ollut tämän vuoden puolella aivan täynnä 70-80 -vuotiaan näköistä porukkaa. Lapsiperheitä taas alkanut näkemään vähemmän.

Oletteko te muut huomanneet tällaisen ilmiön? Mistähän johtuu? Ovatko eläkeläiset sen ikäisiä, että ulkona syöminen on jotenkin "sallitumpaa"? Vai onko kotona tehdyn ruuan ja ravintolaruuan hintaero kaventunut?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät viitsi aina suotta tehdä itse ruokaa ja nauttivat elämästä, myös palveluista joita saa rahalla. Mielestäni erittäin hyvä asia! 

Vierailija
2/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn abcllä vain lomamatkoilla tankkaamassa, vessassa ja otan kahvin mukaan. En muuten seuraile ketä siellä käy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa lapsiperheissä on varmasti tiukempi linjaus raha-asioiden suhteen tällä hetkellä. Rahaa ei aina riitä kaikkeen ja perheet syövät edullisemmin kotona varsinkin jos tulot ovat nk. normaalitasoa.

Vierailija
4/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn abcllä vain lomamatkoilla tankkaamassa, vessassa ja otan kahvin mukaan. En muuten seuraile ketä siellä käy. 

Minä teen monesti aloittajan tavoin havaintoja, varmasti vaikuttaa mikä elämässä kiinnostaa. Eivät kaikki samalla tavalla kyllä huomiota kiinnitäkään kaikkiin asioihin. Minulta jää valitettavan usein huomaamatta ihmiset joiden ohi kuljen.

Vierailija
5/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat seniorit laittavat itse ruuat. Vaikka on kohtuullinen eläke niin ei oikein raaskita tuhlata ylimääräiseen.

Vierailija
6/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät toki kaikki käy, sillä moni eläkeläinen kärsii peräsuolen laskeumasta.

Vierailija
7/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä ollessa käydään usein ulkona syömässä.

Työaikana ei ollut niinkään mahdollisuutta lähteä kesken töiden ulos syömään.

Vierailija
8/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä etätöissä ainakin on mahdollista lähteä ulos syömään kesken päivän, jos ei ole kokouksia. Tekee sitten vain iltapäivästä pidempään töitä.

Vierailija
9/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että vanhus syö vaikkapa lounasravintolassa, johtuu mm. jos osta kaiken mahdollisen materiaalin minkä kukin ruoka vaatii, kerää sitä tätä tuota.. plus valmistusaika kauppakäynnin lisäksi joka voi olla kuormittavaa fyysisestikin jo. jaksavuus. erotus, kauppa-aika. kipu, matkalutu sinne, ruuanvalmistusaika, sähkönkulutus tai, että joku muu hoitaa kauppa-asiasi on tuntiveloitus tai kotiinkuljetusmaksu ,,jos olet osannut tilata edes sähköisesti. lounaalla on salaatit yms muutkin tarpeeseen kuuluvat jotta annos on terveellinen.

sitten, jos on muuta kuorimtusta jonakin päivänä, ei jää voimia valmistaa ruokaa. kun käy verikokeissa tms asioinneilla, silloin käy lounaalla. tai joskus vaan kun sitä mieliruokaa. esim. kalan käsittely vanhukselle hankalaa, kaalikääryleet isotöisiä,jne. moni nuorempikaan osaa tai kykene tekemmään perkuuta tai monivaiheisia kääryleitä. ei kai haittaa sinulle. 

Vierailija
10/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä etätöissä ainakin on mahdollista lähteä ulos syömään kesken päivän, jos ei ole kokouksia. Tekee sitten vain iltapäivästä pidempään töitä.

Kun ei kaikkea voi tehdä etänä🥴 

Esimerkiksi viljellä maata ja hoitaa navetallista lehmiä.

Vierailija
11/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vai ei, mun lounaspaikat tursuaaaa raksaukkoja valtavine tankkausannoksineen, he kansoittavat ympäri suomea lounaspaikat. duunarit käy raskaan työntekijät usein abc mm. 

Vierailija
12/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosekeittoa tehdään kolmessa vuorossa kun eläkeläismammat on alkaneet syödä ulkona 😆

Vierailija
13/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, tulikin ihan yllätyksenä tämä tieto. 

Vierailija
14/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä(82v) käy joka arkipäivä lounaalla hyvässä lounasravintolassa Kuopiossa.. Saa siellä alkukeiton, salaatin, pää- ja jälkiruuan. Illalla paistaa munan leivän päälle ja aamulla syö puuroa marjoilla.

Saa liikuntaa mennen tullen ja sama ukkokööri on käynyt yhdessä jo monta vuotta. Joku poistuu, kun ei jaksa. Uusia leskiä liittyy porukkaan.

Vierailija
15/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii'in kaikki eivät istu toimistoissa tai kotona teamspalavereissa.

Vierailija
16/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eläkeläiset ymmärsivät tehdä laukkuja vanhoista kahvipaketeista, kasvattaa kasvimaalla omaa ruokaa, koska se on kaupassa niin kallista. Nyt juhlivat ravintoloissa isolla eläkkeellä ja huutavat siellä toisilleen, koska kuulo on heikko. Osoittelevat töihin meneviä ravintolan pöydästä sormella ja nauravat noita-akan nauruaan.

Vierailija
17/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii'in kaikki eivät istu toimistoissa tai kotona teamspalavereissa.

Voi luoja. Se oli sarkasmia.

Vierailija
18/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko etänä oikeastaan tehdä mitään sellaista "jonkunhan tuo on pakko tehdä" tyyppistä työtä, joka on siis ihan oikeasti tehtävä?

Vierailija
19/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat seniorit laittavat itse ruuat. Vaikka on kohtuullinen eläke niin ei oikein raaskita tuhlata ylimääräiseen.

Mun 87-vuotias äitini käy Hesburgerilla ja Kotipizzassa. Kyllä hän osaa vielä laittaa itsekin ruokaa, mutta miksei hän saisi käydä ulkona syömässä jos niikseen sattuu?

Vierailija
20/38 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitettaan postiin.