Eläkeläiset ovat alkaneet syödä enemmän ulkona?
Tarkoitan esim. ABC:n kaltaisia paikkoja. Ainakin lähellä oleva ABC-ravintola on ollut tämän vuoden puolella aivan täynnä 70-80 -vuotiaan näköistä porukkaa. Lapsiperheitä taas alkanut näkemään vähemmän.
Oletteko te muut huomanneet tällaisen ilmiön? Mistähän johtuu? Ovatko eläkeläiset sen ikäisiä, että ulkona syöminen on jotenkin "sallitumpaa"? Vai onko kotona tehdyn ruuan ja ravintolaruuan hintaero kaventunut?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ennen eläkeläiset ymmärsivät tehdä laukkuja vanhoista kahvipaketeista, kasvattaa kasvimaalla omaa ruokaa, koska se on kaupassa niin kallista. Nyt juhlivat ravintoloissa isolla eläkkeellä ja huutavat siellä toisilleen, koska kuulo on heikko. Osoittelevat töihin meneviä ravintolan pöydästä sormella ja nauravat noita-akan nauruaan.
Sinäkö se olit joka syöt siellä kelakortilla😬
Vierailija kirjoitti:
Eivät toki kaikki käy, sillä moni eläkeläinen kärsii peräsuolen laskeumasta.
Sieltähän se homo tusahti, mene ihmeessä lääkäriin😖🤪
Vierailija kirjoitti:
Minä olen seniori ja syön missä haluan.
Niin pitääkin.
Ei todellakaan ABCllä. Ehkä kerran vuodessa lounas jossain. Hinta ja laatu ei kohtaa Suomessa.
Ulkomailla asuessa n kerran viikossa ravintolassa syömässä, lomamatkoilla joka päivä
Vanhusten kannattaa syödä lounasravintoloissa enemmin kuin ottaa esim. ateriapalvelu. Hinta sama mutta ruuan laadussa huima ero. Seisovassa pöydässä on paljon terveellisiä salaatteja, tomaatteja, kurkkua, kaalisalaattia, vesimelonia, fetaa yms. Kaksi lämminruokavahtoehtoa ja keitto. Tänään abc:llä oli smetanakalaa ja lihapullia perunoilla tai muusilla. Ruokaa voi myös ostaa mukaan.
Ne ateriapalveluruuat ovat kuvottavan näköisiä. Ei todellakaan hintansa väärttejä.
Vierailija kirjoitti:
Sosekeittoa tehdään kolmessa vuorossa kun eläkeläismammat on alkaneet syödä ulkona 😆
Mä syön pihvin.-eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosekeittoa tehdään kolmessa vuorossa kun eläkeläismammat on alkaneet syödä ulkona 😆
Mä syön pihvin.-eläkeläinen
Mie syön lohta -eläkeläinen
Me viedään meidän 97-vuotiasta ulos syömään. Hän testasi aiemmin eri aterapalveluja ja totesi ne kelvottomaksi "sianruuaksi".
Nyt hän saa laadukasta lounasruokaa ja vaihtelua, kun viedään häntä eri lounasravintoloihin. Suosittelen.
T: eläkeläispariskunta.
Syön kalas lounasravintolassa, eläkeläinen.
Onko eläkeläiset hallituksen lisäksi jo kansalaistenkin suurennuslasin alla? :)
Vierailija kirjoitti:
Onko eläkeläiset hallituksen lisäksi jo kansalaistenkin suurennuslasin alla? :)
Korjaus: Ovatko eläkeläiset etc.
Ensi viikolla vaihtelun vuoksi voimme seurata kuinka köyhät opiskelijat juhlivat vappua.
Juttuhan on sellainen että; kaupoissa kaikki on enimmäkseen suurissa pakkauksissa. Kun yksin tai kaksin asuva haluaa valmistaa 1-2 ihmiselle kevyen kasviskeiton niin pitää ostaa 2 kg porkkanoita, 5 kg perunoita, kilo sipulia, iso paketti pippuria ja toinen chiliä. Joko sitä keittoa syödään 5 viikkoa tai heitetään kasviksia tai keittoa biojätteeseen.
SIksi monesti on edullisempaa käydä syömässä valmis ruoka.
Nytkö sitten jo kadehditaan jos joku seniori käy bensiksellä syömässä? Eikös ole hyvä että syövät kun vielä itse pääsevät kulkemaan sinne bensikselle ja maksavat itse ruokansa?
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntemat seniorit laittavat itse ruuat. Vaikka on kohtuullinen eläke niin ei oikein raaskita tuhlata ylimääräiseen.
Minä ja monet muut eläkeläiset käymme syömässä ABC:llä tai muualla esim. teatterimatkoilla tai muulla matkalla.
moi
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten kannattaa syödä lounasravintoloissa enemmin kuin ottaa esim. ateriapalvelu. Hinta sama mutta ruuan laadussa huima ero. Seisovassa pöydässä on paljon terveellisiä salaatteja, tomaatteja, kurkkua, kaalisalaattia, vesimelonia, fetaa yms. Kaksi lämminruokavahtoehtoa ja keitto. Tänään abc:llä oli smetanakalaa ja lihapullia perunoilla tai muusilla. Ruokaa voi myös ostaa mukaan.
Ne ateriapalveluruuat ovat kuvottavan näköisiä. Ei todellakaan hintansa väärttejä.
Kävin kaupassa ja ostin n. satasen ruoat. Riittävät viikoksi ja siinä on myös koiran ruoat mukana. Ostin kuhafileen, pihvejä, vihanneksia ja hedelmiä paljon. En halua yksin mennä ulos syömään, teen mieluummin kotona ja nautiskelen silloin, kun haluan.
moi
Vierailija kirjoitti:
Juttuhan on sellainen että; kaupoissa kaikki on enimmäkseen suurissa pakkauksissa. Kun yksin tai kaksin asuva haluaa valmistaa 1-2 ihmiselle kevyen kasviskeiton niin pitää ostaa 2 kg porkkanoita, 5 kg perunoita, kilo sipulia, iso paketti pippuria ja toinen chiliä. Joko sitä keittoa syödään 5 viikkoa tai heitetään kasviksia tai keittoa biojätteeseen.
SIksi monesti on edullisempaa käydä syömässä valmis ruoka.
Ei niitä porkkanoita ja perunoita tarvitse kerralla laittaa keittoon. Säilyvät kyllä viileässä muutaman viikonkin. Asun yksin eikä minulla ole ollut ongelmia pakkausten koon kanssa.
moi
Minä olen seniori ja syön missä haluan.