Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastelu raskausaikana. Vaarallista?

23.01.2007 |

Mä olen tämän kolmen kuukauden raskausaikana sairastanut kaksi kunnon flunssaa (vähän kuumetta, kurkkukipua, yskää, poskiontelotulehdus), oksennustaudin ja nyt kun oltiin reissussa, niin ehkä sain ruokamyrkytyksen. Kuumetta ei tullut mutta oksensin intensiivisesti viisi kertaa ravintolareissun jälkeen. Vaikea uskoa, että se oli raskauspahoinvointia, kun oksensin niin monta kertaa peräjälkeen. Olen joutunut ottamaan särkylääkkeitäkin jonkun verran.

Pelottaa, että nämä sairastelut vaikuttaa vauvaan. Voikohan niistä olla haittaa vauvalle? Tulen varmaan vielä sairastamaan paljon, kun esikoinen tuo päiväkodista kaikki pöpöt kotiin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa rataa mennään täällä. rv 9 lähtien oon ollut jatkuvasti nuhassa ja aika ajoin kuumeessa ja on ollut jos jonkinlaista räkätautia ja sairastinpa jopa enterorokon, jonka ei pitäisi aikuisiin tarttua. Nyt siis viimeisen noin 20 viikon aikana on ollut sellaiset 3-4 päivää, jolloin on ollut terve olo. Meillä esikoinen kantaa pöpöjä hoidosta ja mies työpaikaltaan peruskoulusta. Onneksi en vielä oksennustautia oo saanut, vaikka sitäkin on ollut kovasti liikkeellä.

Ruokamyrkytyksen vaarallisuudesta en osaa sanoa, mutta ei nämä tavalliset sairastelut vauvaan vaikuta. Päinvastoin loppuraskaudesta yhden lääkärin mukaan vauvan vastustuskyky paranee vaan, jos saa eri pöpöjen vasta-aineita äidiltä. Vaarallista sikiölle on tietty äidin korkea kuume (yli 39 astetta) ja tietty jatkuva sairastaminen vaikuttaa helposti esim. äidin hemoglobiiniin, joten olo voi tulla tosi heikoksi senkin takia. Mutta vauva ei siis nuhakuumeista piittaa. Tuosta ruokamyrkytyksestä ehkä kysäisisin neuvolasta.

A.A. rv 28+5 ja toiveissa päästä terveiden kirjoihin kesäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla